Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از نیوزویک، جف سشنز، دادستان کل ایالات متحده، به وزارت دادگستری دستور داد تا بررسی «پروژه کاساندرا»، کمپینی حقوقی برای پیگیری حزب الله لبنان به اتهام قاچاق مواد مخدر و دیگر فعالیت های مجرمانه، را در دستور کار قرار دهد. هفته پیش گزارشی منتشر شد که در آن ادعا شده بود دولت اوباما با هدف دستیابی به توافق هسته ای ایران، پیگیری فعالیت های حزب الله را متوقف کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارشی که پایگاه خبری «پولیتیکو» منتشر کرد، ادعا شده است که حزب الله لبنان در طول یک دهه گذشته به یک قاچاقچی کوکائین به داخل ایالات متحده تبدیل شده است.

سشنز گفت: «ما این جور مسائل را بررسی خواهیم کرد و از تحقیقات درباره سازمان های خلاف کار قاچاقچی مواد مخدر حمایت کامل می کنیم».

گزارش پولتیکیو با انتقاد مقامات دولت اوباما مواجه شد. ند پرایس، سخنگوی سابق شورای امنیت ملی، گفت «روایتی که در این گزارش ارائه شده به هیچ وجه بیانگر واقعیت نیست... برعکس، ما به شکلی تهاجمی با نقشه های تروریستی حزب الله و دیگر فعالیت های بدکارانه آن پیش و پس از توافق هسته ای ایران مقابله کردیم».

دیوید کوهن، از مقامات سابق سیا، به واشنگتن پست گفت: «من از فوریه 2015 تا ژانویه 2017 به عنوان معاون رییس سیا خدمت کردم. درت مام این مدت، من هرگز از کسی درباره این که مقابل حزب الله یا هرکسی که به حزب الله وابسته است عقب بنشینیم، چیزی نشنیده ام».

پروژه کاساندرا، عواملی را استخدام کرده بود که با دستگاه فوق سری «اداره اقدام علیه مواد مخدر» برای ردگیری انتقال محموله های کوکائین از آمریکای لاتین به غرب آفریقا و از آنجا به اروپا و خاورمیانه و همچنین از خاک ونزوئلا و مکزیک به داخل ایالات متحده، فعالیت می کرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند

فرزند آیت‌الله مرتضی حائری یزدی (و نوه مؤسس حوزه علمیه قم)، عروس امام خمینی (ره) و همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی که همراه پدرش در تبعید بود و در تبعید شهید شد؛ هر کدام این نسبت‌های خانوادگی کافی بود تا معصومه حائری یزدی تحت نظر و مراقبت ساواک باشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد. 

محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفتگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بار‌ها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت. 

یکی از سند‌هایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲)، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷
نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالی‌ها نظریه اعلام دارند. 
رئیس شهربانی کل کشور. سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان