Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:دولت آمریکا قصد دارد ممنوعیت تولید ویروس های مرگبار را بردارد و این تصمیم دولت آمریکا با موجی ار اعتراضات رو به رو شده است.

تصمیم جنجالیِ دولت آمریکا برای تقویت تولید ویروس‌های مرگبار در آزمایشگاه به بهانه مقابله با عوامل بیماری‌زا که به سرعت در حال رشد بوده و تهدیدی جدی برای سلامت عمومی هستند، موجب اعتراض‌های گسترده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرانسیس کالینز مدیرعامل موسسه ملی سلامت آمریکا (NIS) با ارائه چارچوبی جدید برای این تحقیقات جنجالی اعلام کرد: تنها در صورتی کار سه نوع از این ویروس‌ها ممکن است که یک هیات علمی تشخیص دهد مزایای این تحقیقات نسبت به خطرات آن بیشتر است.

وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که تحقیقات روی عوامل عفونی مسوولانه صورت می‌گیرد. چراکه در این آزمایش‌ها در معرض خطرات بالقوه زیست ایمنی هستیم.

این تصمیم چالش‌برانگیز در واقع پایانی برای مهلت قانونی سه ساله تحقیق روی سه ویروس آنفلوآنزا، سارس (سندروم حاد تنفسی) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) است. منتقدان این طرح می‌گویند اگر ویروس‌ها به درستی نگهداری نشوند و از آزمایشگاه خارج شوند، این تحقیقات می‌تواند سرآغاز تهدیدی بزرگ برای میلیون‌ها نفر باشد.

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۴ این تحقیقات را به منظور بررسی شیوه‌های ایمن نگهداری و کار روی عوامل عفونی متوقف کرده بود. در آن زمان دکتر کالینز اعلام کرده بود که خطرات زیست ایمنی این آزمایشات نیاز به توجه و بررسی بیشتری دارند.این توقف پس از چند حادثه Incident نظیر قصور در نگهداری و استفاده از پاتوژن‌هایی بالقوه خطرناک در آزمایشگاه‌های دولتی انجام شد.

برای مثال مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در سال ۲۰۱۴ به طور تصادفی ده‌ها تن از کارکنان خود را در معرض ویروس سیاه زخم قرار داد و در تحقیقات بعدی موارد دیگری که در آن کارکنان آزمایشگاه از پروتکل‌ها پیروی نمی‌کردند، مورد بررسی قرار گرفت. در آن زمان در محوطه موسسه ملی سلامت در ایالت مریلند آمریکا، ظرف‌های نمونه ویروس‌های کشنده آبله در یخچال‌هایی ناامن یافت شدند.

در اعلامیه اخیر، این موسسات اعلام کردند تحقیقات مصوبه تنها در صورتی انجام خواهند گرفت که محقق و موسسه‌ای که آزمایش‌ها در آن صورت می‌پذیرد ظرفیت و تعهد خود را نسبت به انجام تحقیقات ایمن و پاسخگویی فوری نشان دهند.

به گزارش سی‌ان‌ان، همچنین در این بیانیه تاکید شد که تحقیقات باید از لحاظ اخلاقی قابل توجیه باشند و هر گونه پاتوژن تولیدی، انتقالی یا مصرفی در تحقیقات باید به طور منطقی منبعِ یک بیماری بالقوه همه‌گیر انسانی در آینده باشد.

با این حال هنوز بسیاری از منتقدان نگران اجرایی شدن تصمیم اخیر دولت آمریکا هستند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، منابع خبری از بارندگی شدید در امارات خبر دادند.

این منابع به رگبار همراه با رعد و برق شدید و بارش شدید باران در این کشور اشاره کردند.

فرودگاه بین‌المللی دبی، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت از لغو ۱۳ پرواز و تغییر مسیر ۵ پرواز دیگر خبر داده بود. همزمان برخی از شرکت‌های هواپیمایی دبی از تغییر برنامه تعدادی از پروازهای خود به دلیل شرایط نامساعد جوی در امارت خبر داده بودند. فرودگاه دبی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» از مسافران خواسته بود به دلیل ازدحام در جاده‌ها زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه اختصاص دهند و از مترو دبی استفاده کنند. شرکت هواپیمایی امارات از تغییر برنامه برخی از پروازهای خود خبر داده و اعلام کرده بود که این تغییر ممکن است منجر به تاخیر در پرواز و فرود برخی پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی شود.

شورای وزیران امارات، پیش از این به دلیل شرایط نامساعد جوی تصمیم گرفت که اشتغال کارمندان دولت در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت از طریق سیستم کار آنلاین و دورکاری باشد. دفتر رسانه‌ای دولت امارات در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرده بود که مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار دارند از این تصمیم مستثنی هستند.

کد خبر 6095448

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد
  • چند فریم از جنجالی‌ترین تصمیم داور بازی پرسپولیس و سپاهان