Web Analytics Made Easy - Statcounter

درناز حاجیها کارگردان فیلم کوتاه «مارلون» که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است، بیان کرد که این اثر را تنها با ۴۰۰ هزارتومان ساخته است.

درناز حاجیها کارگردان فیلم کوتاه «مارلون» که به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: این فیلم با مدت زمان ۱۳ دقیقه به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی روایتگر داستان پسر بچه ۱۰ ساله ای است که مادرش او را برای تست بازیگری آماده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلمساز جوان اعلام کرد: ایده این فیلم زمانی به ذهن من رسید که در لندن مشغول گرفتن تست بازیگری برای یک فیلم بودم و آن زمان با این موضوع مواجه شدم که بیشتر والدین بچه ها دوست دارند که بچه هایشان بازیگر شوند نه خود بچه ها؛ مثل بچه هایی که پدر و مادرشان از کودکی دوست دارند آنها پزشک شوند. از همین رو جرقه ساخت «مارلون» در ذهن من خورد و دوست داشتم قبل از اینکه از لندن برگردم این فیلم کوتاه را بسازم.

وی افزود: من «مارلون» را با ۸۰ پوند معادل ۴۰۰ هراز تومان ایران ساختم زیرا فیلمم پروداکشن بزرگی ندارد.

حاجیها با اشاره به اینکه تمام فیلمبرداری این اثر در لندن انجام شده است، توضیح داد: در آن دوره زمانی همه فیلم هایم در مدرسه فیلمسازی لندن ساخته می شد، اما «مارلون» فیلمی بود که خودم دوست داشتم بسازم از همین رو هزینه ای از مدرسه فیلمسازی لندن دریافت نکردم. البته تمام عوامل این فیلم از دوستان انگلیسی من و از بچه های مدرسه فیلمسازی لندن بودند اما مراحل فنی «مارلون» در ایران انجام شد.

این کارگردان عنوان کرد: من فکر می کنم فیلم «مارلون» ۲ جنبه دارد؛ یکی اینکه ما با مارلون همراه می شویم و می بینیم که خواسته او بازیگری نیست بلکه چیز دیگری است و جنبه دیگر اینکه با مادر مارلون همراه می شویم که البته او را اصلا در فیلم نمی بینیم و فقط صدای او را می شنویم و متوجه می شویم که مادرش دوست دارد مارلون آمال و آرزوهای برآورده نشده او را محقق کند. یعنی از زمانی که اسم بچه را مارلون گذاشته در ذهن مادر بوده که مارلون باید مارلون براندو شود و حتی این جمله ۲ بار در فیلم تکرار می شود.

حاجیها ادامه داد: مخاطبان سنی این اثر بزرگسالان هستند مگر اینکه بچه ای آنقدر باهوش باشد که بتواند با مارلون ارتباط برقرار کند زیرا با توجه به اینکه ما تنها کلوزآپ های صورت مارلون را می بینیم ممکن است حوصله یک کودک با تماشای این فیلم سر برود.

وی در پایان با اشاره به حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: از این موضوع بسیار خوشحال هستم که فیلم من دیده شده است البته پیشتر این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت و برخی درباره آن صحبت می کردند و این برای من مهم بود زیرا صحبت کردن با افراد به من سلیقه مخاطب را یاد می دهد و باعث می شود در نگارش فیلمنامه مخاطب را بهتر بشناسم و بدانم که چه چیزی آنها را جذب می کند و چه چیزی حوصله مخاطبان را سر می برد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا

لندن قرار است میزبان کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی بریتانیا باشد که در زمینی به مساحت دو هکتار بنا خواهد شد و محیط بس‌روح اطراف خود را به فضایی سبز و پرجنب‌وجوش تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استودیوی معماری بریتانیایی موفق به دریافت مجوزهای برنامه‌ریزی برای توسعه کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در زمینی به مساحت دو هکتار در منطقه بنک‌ساید لندن شده است. سازندگان آن قصد دارند اولین کسانی باشند که به رتبه طلایی گواهی‌نامه WELL Community دست پیدا می‌کنند که چارچوبی برای نظارت بر ویژگی‌هایی مرتبط با سلامت و رفاه ساکنان است. این پروژه خانه‌های جدید، دفاتر، خرده‌فروشی و طیف وسیعی از امکانات فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌کند تا این مکان بی‌روح را به زندگی بازگرداند.

لندن، میزبان کربن‌صفرترین ساختمان بریتانیا

ساختمان جدید صد درصد الکتریکی شامل دو بلوک مسکونی ۲۲ و ۴۰ طبقه دارای ۴۰۰ خانه که ۴۰ درصد آن مسکن‌ارزان قیمت است و یک آسمان‌خراش اداری ۴۵ طبقه خواهد بود و در کل عمر خود کمترین میزان انتشار کربن را در میان ساختمان‌های بلند لندن خواهد داشت. آسمان‌خراش نیز شامل دفاتری اداری خواهد بود که با نور طبیعی روشن می‌شوند و در هر طبقه به تراس‌های بیرونی دسترسی دارند.

سازندگان در نظر دارند این بخش اداری دارای سطحی منعطف برای افزایش طول عمر و تراس‌های سبز آبشاری باشد که به محیط کاری بعدی اجتماعی می‌بخشد. ساختمان یادشده همچنین دارای پمپ‌های حرارتی زمینی خواهد بود که ۹۵ درصد از نیازهای گرمایشی بنا را تأمین می‌کند.

ساختمان‌ها با نوارهایی از روکش‌های سفالی‌رنگ تزئین خواهد شد که روی نماهای لعاب‌دار آسمان‌خراش به‌صورت عمودی و روی بلوک‌های مسکونی به‌صورت افقی اجرا می‌شود.

ساختمان کربن‌صفر جدید لندن فضای کار و اتاق‌های اجتماعات مقرون‌به‌صرفه برای جامعه محلی، مناطق بازی برای کودکان و یک میدان عمومی در مرکز توسعه با مناطق خرید و غذاخوری ارائه می‌دهد.

سازندگان همچنین قصد دارند تنوع زیستی را در این ساختمان تا ۱۵۰ درصد از طریق روش‌های مختلف از جمله کاشت حدود ۱۰۰ درخت افزایش دهند و ساختمان جدید را به یک مرکز کاری و زندگی پررونق تبدیل کنند که به جامعه محلی متصل است و سعی دارد بافت شهری را ارتقا دهد.

فضاهای عمومی جدید و پر جنب‌وجودی نیز در طراحی این بنا در نظر گرفته شده است که با یک مسیر دوچرخه‌سواری و تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تشویق سفرهای بدون ماشین به هم متصل خواهند شد.

کد خبر 750241

دیگر خبرها

  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • حجازی: خوشحالم که در تیم پدرم حضور دارم
  • شوخی توماس مولر با لهجه جیمی کرگر: خوشحالم که متوجه سوالت شدم! / زیرنویس فارسی
  • چلسی ۲ - تاتنهام صفر ؛ پیروزی آبی‌های لندن در استمفوردبریج
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • پوچتینو: اولین بار است که در این فصل خوشحالم!
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • جواد نکونام: خوشحالم مالکان جدید خیلی زود فهمیدند چه کسانی مخل آسایش استقلال هستند
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال