Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@20:42:45 GMT

هر آنچه باید در مورد کیست‌های کلیه بدانید

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۸۲۰۴

جراح کلیه و مجاری ادراری با تأکید بر اهمیت انجام ارزیابی‌های دوره‌ای در مبتلایان به کیست‌های ساده کلیه گفت: 50 درصد از افراد بالای ۵۰ سال به کیست‌های کلیه مبتلا می‌شوند.

به گزارش فارس، سلمان اسلامی در ارتباط با موضوع کیست‌کلیه اظهارداشت: 50 درصد از افراد بالای 50 سال به کیست‌های کلیه مبتلا می‌شوند که کیست‌های ساده کلیه اغلب بدون علامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کیست‌ها در صورت بزرگ شدن علایمی همچون درد مبهم در پهلوها و بالای شکم، خونریزی و گاهی فشار خون ایجاد می‌کنند و در موارد ابتلا به عفونت نیز علاوه بر درد، تب و لرز نیز ایجاد خواهد شد.

جراح کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه احتمال ابتلا به کیست‌های ساده کلیه در مردان بیشتر است، در خصوص روش های تشخیصی کیست های ساده کلیه گفت: بر اساس صلاحدید پزشک معالج آزمایش‌های تصویری مانند سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی اغلب برای تشخیص وجود کیست ساده کلیه به کار برده میشوند.

اسلامی یادآور شد: اگر ابتلا به کیست ساده کلیه با علائم و نشانه‌هایی همراه نباشد و در عملکرد کلیه‌ها اختلالی ایجاد نکند، نیازی به انجام اقدامات درمانی نیست.

این جراح کلیه بیان داشت: در این شرایط پزشک ممکن است انجام برخی آزمایش‌های تصویری مانند سونوگرافی را به طور دوره‌ای تجویز کند تا بزرگ شدن کیست را مورد ارزیابی قرار دهد. در صورت ایجاد تغییراتی در کیست کلیه و بروز علایم، اقدامات درمانی به هنگام بر اساس تشخیص پزشک تجویز می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر کیست ساده کلیه باعث ایجاد علائم و نشانه‌هایی شود، پزشک اقدامات درمانی را شروع می‌کند. هر چند در برخی موارد ممکن است کیست‌های ساده کلیه به‌خودی خود بهبود یابند و از بین بروند.

اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر با ارزیابی های دوره‌ای، بزرگ شدن کیست کلیه مشخص شود یا تراکم بافت آن افزایش یابد، با انجام سی تی اسکن پزشک می تواند تغییرات ایجاد شده در کیست را مورد ارزیابی قرار دهد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، لیدا تفتی افزود: پزشک و مراقب سلامت با حضور در منازل سالمندان کم‌توان با انجام معاینه مراقبت‌های بهداشتی را رایگان انجام دادند.

وی افزود: پزشک و مراقب سلامت مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی شامل تغذیه، داروها، و پیشگیری از بیماری‌ها به سالمندان ارائه کردند.

تفتی گفت: خدمات لازم برای انجام آزمایش‌ها و اقدامات پاراکلینیکی سالمندان در محل سکونت آنها انجام شد.

کارشناس مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت کیش خاطرنشان کرد: حضور پزشک و مراقب سلامت در منازل سالمندان کم‌توان، علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی با هدف روحیه امید و نشاط برای این قشر از جامعه و خانواده‌های آنان انجام شد.

دیگر خبرها

  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید