Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: ۲۴۳ ساختمان بسیار پرخطر، ۳ هزار ساختمان پرخطر و بسیار پرخطر و ۷ هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، مهدی داوری دولت‌آبادی اظهار کرد: هرچه حجم مواد قابل اشتعال، سرعت اشتعال پذیرى و جمعیت حاضر در یک ساختمان بیشتر و راه‌هاى فرار مردم نامناسب تر از نظر مبحث سوم مقررات ملى باشد، خطرپذیری آن ساختمان نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس بازدیدهای کارشناسان سازمان آتش نشانی در سطوح مختلف از ساختمان‌هایی که امکان ورود به آن‌ها امکان پذیر بود، 243 ساختمان بسیار پرخطر، 3 هزار ساختمان پرخطر و بسیار پرخطر و 7 هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های فاقد تمهیدات ایمنی لازم در تهران بسیار زیاد است، تصریح کرد: در مورد تعداد ساختمان‌های ناایمن شهر اعداد مختلفی وجود دارد اما اگر بخواهیم تمام فاکتورهای ایمنی را لحاظ کنیم، بیش از 90 درصد ساختمان‌های تهران ایمنی لازم را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های مهمی که به تازگی در ساختمان‌های تازه تاسیس لحاظ نمی‌شود، این است به دلیل وجود تیرها و کابل‌هاى برق، درخت یا سازه‌هایى که به تازگی برای زیبایی در سردرب یا نماى ساختمان‌هاى مختلف به ویژه تجارى ساخته می‌شود، مانعی برای استقرار نردبان آتش نشانی است و هنگام آتش سوزی در آن‌ها عملا با وجود پنجره‌ها، دسترسی بالابرهاى نجات وجود ندارد و ریسک خطر تلفات انسانى را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد.

داوری ادامه داد: این بناها نیز جزء ساختمان‌های پرخطر هستند که اگرچه بیش از 5 یا 7 طبقه نیستند یا از بار اشتعال کمترى ممکن است، برخوردار باشند اما در صورت آتش سوزی دسترسی به طبقات از طریق نردبان آتش نشانی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نسبت به مواد پلیمری جدید نیز هشدار داد و تصریح کرد: براى تولید لوازم و مبلمان خانگى به منظور بالابردن استحکام در مقابل سایش معمولا از ترکیبات سیانید که از مشتقات سیانور است، استفاده می‌شود. این مواد در صورت اشتعال گازهاى سمى و خطرناکی تولید می‌کنند که معمولا استنشاق آن در بیش از 5 ثانیه منجر به مرگ حتمى می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد