Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@12:45:42 GMT

مداد العلماء افضل من دماء الشهدا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۸۶۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد اقدام به نوشتن یادداشتی در رابطه با شخصیت آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد به شرح ذیل نمود:
آیت الله علیرضا اعرافی فرزند محمد ابراهیم و متولد میبد و امام جمعه میبد. پدرش در شمار عالمان دینی مبارز یزد بود. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و فراگیری بخشی از مقدمات علوم دینی، در ۱۳۴۹ ش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهسپار قم شد و دوره سطح را به پایان رساند. آن گاه به مدت ۱۵ سال از درس خارج فقه و اول حضرات آیات:مرتضی حائری، حسین وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی، سید موسی شبیری زنجانی و محمد فاضل لنکرانی بهره برد. همچنین زبان عربی و انگلیسی را فرا گرفت و ضمن تحقیق در زمینه تاریخ، علوم انسانی، فلسفهو مکاتب غربی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت را گرفت. وی از حضرات آیات:محمد علی اراکی، محمد فاضل لنکرانی، ناصر مکارم شیرازی، سید علی سیستانی و سید علی خامنه‌ای (مدّظله العالی) اجازه تصدی امور حسبیه دارد.
آیت الله اعرافی در دوران انقلاب با تشکیل جلسه‌های سیاسی در قم و میبد، با سخنرانی برای جوانان و همکاری در پخش اعلامیه‌ها و کتاب‌های انقلابی به مبارزه علیه حومت پهلوی پرداخت. وی در سال ۱۳۵۴ ش. در قم دستگیر شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای تبلیغ به نقاط مختلف کشور سفر کرد و در برنامه‌های مختلف دانشگاه‌ها شرکت داشت. در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشت.
وی برای شرکت در همایش‌های مختلف به کشور‌های آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اندونزی، تایلند، آذربایجان و سوئیس سفر کرده است و هم اکنون به تدریس درس خارج، فقه واصول و متون فلسفی و عرفانی در حوزه علمیه قم مشغول است.
اهم مسئولیت‌های فعلی ایشان ۱-امام جمعه میبد ۲-مسئول جامعه المصطفی العالمین ۳-مسئول مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ۴-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵-امام جمعه موقت قم می‌باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، متن این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الله تعالی :  وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ (ابراهیم /۴۲)

دشمن جنایتکار  و آشنای  خیانتکار، محکم تر  وبیش از گذشته دست در دست هم داده  تا هرچه تمام تر و گویاتر بتوانند وقاحت و خباثت خود را در معرض دید همگان قرار دهند ودر امتداد این جرم و جنایت، دلهایی را رنجور و سنگ دلهایی را جسور تر نمایند .
هرگز گسترش مساحت و افزایش  مدت جنایت  و  استمرار ظلم ،  صاحبانِ وجدانِ بیدار و عقلای با بصیرت و هوشیار  را از مقاومت باز نمی دارد.
و سکوت ذلیلانه و حقیرانه عادی سازان روابط با رژیم غاصب وصهیونیست را توجیه نمی گرداند.
  طوفان اقصی و مقاومت و پایداری و ثبات معجزه آسای اهالی سرافراز غزه ؛ نه تنها هیمنه رژیم صهیونیست را درهم شکست و آنان را باردیگر در تاریخ بشریت خوار و ذلیل نمود ،  بلکه مدعیان حقوق بشر آمریکایی و اروپایی را به زباله دونی تاریخ رهسپار نمود.

ذلت ننگین و تاریخی شان چنان آنان را رسوای عالم کرده که دست زدن به هر جنایتی از این پس آن را کوچک شمرده و نگران رسوایی بیشتری نیستند چرا که بعد از سیاهی رنگی نیست !!

حمله مفتضحانه به بیمارستان الشفاء غزه عزیز توسط نیروهای منحوس رژیم اشغالگر و تعدّی به حریم زنان پاکدامن و عفیف و به شهادت رساندن آنان جایگاهی دیگر از  امتحان و ابتلای الهی در شناسایی مومن  از منافق است .

  انا لله وانا الیه راجعون

حسبنا الله ونعم الوکیل
لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم 

اسماعیل بازدار 
امام جمعه اهل سنت بوشهر

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی از نگاه ۳ امام جمعه /توصیه مهم به سه قوه از تریبون نماز جمعه
  • به اعتبارات فرهنگی کمتر توجه شده است
  • مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند
  • توصیه امام جمعه قزوین به مسئولان برای مشارکت مردم در تولید
  • شب های قدر اوج معنويت رمضان است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال
  • یوم الله ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ قدرت اسلام را به نمایش گذاشت
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • طنین کلام الله وحی در مساجد و حسینیه‌های میبد