Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: ایجاد اشتغال روستایی در اطراف کلان‌شهر تهران در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود ، به نقل از دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی شاهرودی در واکنش نسبت به پیش‌بینی رئیس شورای شهر تهران مبنی بر افزایش شهرهای اقماری پایتخت تا سال 1409 آن را تهدیدی در جهت افزایش مشکلات اجتماعی تهران دانست و اظهار داشت: امید است که این اتفاق نیفتد، به این دلیل که در پی آن بحران اقتصادی کنونی این شهر به مشکلات اجتماعی و درنهایت به بحران اجتماعی منتهی می‌شود، چراکه جمعیت تهران به دلیل نبود سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح رشد کرده و اگر برای حل این مشکل راهکاری اندیشیده نشود تا سال 1409 افزایش بیشتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون برای برون‌رفت از این مشکل باید بجای توسعه امکانات شهر تهران که ممکن است جمعیت این شهر را تا بیست میلیون نفر نیز افزایش دهد، تدبیری در جهت کاهش جمعیت آن و جلوگیری از گسترش شهرک‌ها و شهرهای اقماری پایتخت بیندیشیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزایش جمعیت کلان‌شهر تهران و ایجاد شهرهای اقماری را حاصل ترغیب روستاییان از سوی دولت‌های گذشته برای مهاجرت به این شهر دانست و گفت: تشویق روستاییان در سال‌های گذشته برای استفاده از امکانات رفاهی تهران، باعث شد که آن‌ها مشاغل خود در روستاها اعم از کشاورزی و دامداری را رها کرده و در پایتخت به مشاغل کاذب روی‌آورند که در پی کسب درآمد چند برابری آن نسبت به مشاغل روستایی، تمایلی به برگشت به روستاها نداشتند، بنابراین در شرایط کنونی باید تغییر رویکردی در جهت توسعه روستاها صورت بگیرد.

وی در تشریح نحوه تغییر رویکرد در جهت افزایش امکانات روستاها تصریح کرد: ما در سی‌وهشت سال گذشته از رونق اقتصادی و امر اشتغال‌زایی در روستاها غافل شدیم و این در حالی است که امروزه روستاییان قادر به تأمین هزینه‌های زندگی لوکس مطابق با توسعه فنّاوری نیستند، بنابراین به کلان‌شهرها مهاجرت می‌کنند، از سوی دیگر خشک‌سالی و نابه سامانی در حوزه اقتصادی اشتغال روستایی را با رکود مواجه کرده است که باید در این مورد نیز به دنبال ارائه راهکار سازنده‌ای باشیم.

شاهرودی تأکید کرد: هم‌اکنون برای جلوگیری از توسعه شهرهای اقماری و گسترش حاشیه‌نشینی که مشکلات اجتماعی عدیده‌ای را به دنبال دارد، باید به‌منظور ایجاد مهاجرت معکوس از کلان‌شهرها به روستاها و شهرهای کوچک، وضعیت اشتغال و معیشت این مناطق ساماندهی شود تا در پی آن جمعیت کلان‌شهرها را کاهش داده و مانع از ایجاد رغبت برای سکونت در حاشیه پایتخت و سایر کلان‌شهرها شویم.

انتهای پیام/

R41366/P1494/S6,64/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی