Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا جا دارد به مجموعه تکواندو خسته نباشید بگویم، طبیعی است که این اختلاف نظرات وجود داشته باشد. ۷ نفری که امروز حضور داشتند و به فینال رسیده بودند (با خنده) در مجمع انتخابات امروز شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تعدادی از اهالی خانواده تکواندو از کلانتری خواسته بودند تا در انتخابات شرکت کند با توجه به اینکه او ۱۸ سال قبل رئیس فدراسیون بود و تعدادی از اهالی خانواده تکواندو به سراغ او رفته بودند تا در انتخابات شرکت کند. کلانتری از وزارت ورزش و جوانان برای حضور در انتخابات نظرخواهی کرده بود، طبیعی است که وزارت ورزش و جوانان برای ثبت‌نام نظر منفی به کسی نمی‌دهد. همانطور که شاهد بودید در انتخابات بسکتبال ۲۷ نفر ثبت‌نام کردند و وزارتخانه با ثبت‌نام آنها مخالف نبوده و نظر منفی نداشته است. درخصوص حضور کلانتری هم باید بگویم از سلطانی فر خواسته بود که آیا موافق هستند در انتخابات شرکت کند یا خیر. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که نظر وزارت ورزش و جوان این است که تعامل بوجود بیاید. صحبت‌ها مطرح شود اما نه در فضای مجازی و نه در راستای تخریب یکدیگر، به هر حال این دو نفر در یک مقطعی با هم کار کردند و زمانی که کلانتری رئیس فدراسیون بود، پولادگر نایب رئیس او بوده است.

داورزنی در ادامه صحبت‌های خود درمورد جلسه‌ای که بین پولادگر و کلانتری برگزار شده بود، گفت: جلسه‌ای بین این دو برگزار شد اما فضایی در هیات‌ها بوجود آمد و هیات‌ها خواستند پولادگر در انتخابات شرکت کند و از او خواستند بماند و از فدراسیون جدا نشود. ما نمی‌خواستیم فضا به این صورت باشد که بگوییم در وزارت ورزش دستوری تصمیم گرفته می‌شود و با توجه به تماس هیات‌ها می‌خواستیم پولادگر بماند. به هر حال وزارت ورزش و جوانان هم باید به عنوان مجری بی‌طرف در چنین مواقعی باشد. ما هم دیدیم شرایط به این صورت است پس فرصت دادیم تا مجمع تصمیم بگیرد. رقبای دیگر هم آمده بودند که در پایان رئیس فدراسیون انتخاب شد. قصد ما امانتداری و رعایت عدالت بود. ما تلاش کردیم دوستان با هم جلسه داشته باشند تا به یک جمع‌بندی برسند. این اختلاف نظرها به صورت جنبه نقادانه داشت. یک گروه که در خانواده تکواندو هستند به شدت اصرار داشتند پولادگر بماند اما گروه دیگر که از دوران کلانتری با او بودند، می‌خواستند او باشد و پا به عرصه بگذارد. به هر حال همه دیدند که انتخابات روال قانونی را طی کرد و مجمع تشخیص داد چه کسی رئیس شود.

داورزنی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: از مختار کلانتری تشکر می‌کنم که پا به عرصه گذاشت. در انتخابات نیز ۴۵ تا ۴۶ نفر تصمیم می‌گیرند و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در مورد حواشی که طی چند روز گذشته بوجود آمده بود و برخی‌ها معتقدند که پولادگر رئیس فدراسیون است این فرضیه مطرح شده که روسای هیات‌ها به ناچار به او رای می‌دهند، گفت: به عنوان کسی که هم در استان و فدراسیون و در حال حاضر در این جایگاه مدیریت ورزش کشور هستم، باید بگویم اینگونه نیست که دوستان از آن صحبت می‌کنند. ۱۵ نفر در استان‌ها رئیس هیات را انتخاب می‌کنند اما ما در تلاش هستیم با طی کردن مکانیزمی نقش داوران و مربیان را که صلاحیت کافی دارند، در انتخابات برجسته کنیم. فدراسیون تکواندو جزو موفق‌ترین فدراسیون‌ها در سال ۹۵ بوده است. انتقادات نیز از طرف دوستان وجود داشته است. به هر حال انتقادهایی مطرح می‌شود نه تنها فدراسیون تکواندو بلکه همه فدراسیون‌ها باید به آن توجه کنند و ظرفیت خود را بالا ببرند. همه باید تلاش کنیم باعث موفقیت تکواندو شویم.

وی در خصوص مجمع انتخاباتی تکواندو گفت: مجمع بسیار خوبی بود به ویژه در این ۲-۳ سال گذشته، بحث‌های مختلفی بعضی از دوستان راجع به تکواندو داشتند، اختلاف نظرهایی برای این موضوع وجود داشت و بعضی از دوستان معتقد بودند که بعد از ۱۷-۱۸ سال نیروی جوان‌تری به فدراسیون تکواندو ورود کند اما مجموعه اعضای مجمع، هیأت‌های استانی و دوستانی که تصمیم‌گیر و صاحب رأی هستند، ضمن اینکه آقای پولادگر نیز تمایل زیادی برای حضور در انتخابات دوباره نداشتند اما اعضای مجمع فشار زیادی به ایشان آوردند که مجدداً بیایند و در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه تاکید کرد: وزارتخانه در ادامه کار خود و از رئیسی که در آن رشته موفق عمل کرده حمایت خواهد کرد، دوستانی آمدند در انتخابات ثبت نام کردند و نظر وزارتخانه این بود که بین این دوستان تعامل وجود داشته باشد اما وقتی نهایتاً منجر به این می‌شود که در عرصه انتخابات شرکت کنند و مجمع نظر بدهد، وزارتخانه به نوعی بی‌طرفی خودش را اعلام کرده و کنار می‌ایستد تا اعضای مجمع رئیس خودشان را انتخاب کنند. فضایی که در وزارت ورزش وجود دارد این است که نهایت عدالت در برگزاری مجمع برگزار شود. نقاط ضعفی در اساسنامه وجود دارد که در اساسنامه جدید برطرف شده است. این بحثی که بعضی از دوستان مطرح می‌کنند که قاطبه رأی‌دهندگان از شهرستان‌ها که ۴۶ نفر از ۱۳۱ نفر هستند سهم بالایی برخوردارند، در اساسنامه جدید وزن کسانی که خارج از حوزه و اختیارات فدراسیونی که در حال حاضر مسئولیت دارند را بیشتر خواهد شد یعنی کسانی که توسط رئیس فدراسیون انتخاب نمی‌شوند و دوستانی که توسط نهادهای دیگری انتخاب می‌شوند، این یک برابری و موازنه‌ای ایجاد می‌کند که وقتی مجمعی برگزار می‌شود به عدالت نزدیک‌تر باشد و این شائبه‌ و شرایطی که بوجود می‌آید و بعضی از دوستان می‌گویند وقتی رئیس یک فدراسیون را رئیس هیأت‌ها انتخاب می‌کنند طبیعی است که در مجمع حداکثر آراء را کسب کند، من این را در اساسنامه جدید به جرأت می‌توانم بگویم که اینطور نیست و به گونه‌ای دیگری نوشته شده است و تعامل و موازنه‌ای وجود دارد که تعداد زیادی از کسانی که در مجمع حضور دارند چه مستقیم و چه غیر مستقیم برای رئیس فدراسیون انتخاب نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم آقای پولادگر و هیأت رئیسه‌ای که انتخاب می‌کنند و خانواده تکواندو کمک کنند که انسجام و همدلی بیشتری در تکواندو دیده شود چرا که آقای پولادگر باید سعی خود را در این موضوع انجام دهد.

وی افزود: در همه فدراسیون‌هایی که انتخابات برگزار می‌شود، آیا بعد از آن تقسیم پست صورت گرفته است؟ طبیعی است وقتی در یک رشته‌ای عضو هیأت رئیسه کاندید انتخابات می‌شود، این احتمال را می‌دهد که به هر دلیلی نخواهد ادامه دهد و می‌گوید از کسانی که در فدراسیون هستند، حضور داشته باشند و برنامه‌هایشان را ارائه دهند، تا مجمع بتواند به آنها رأی دهد چرا که در همه فدراسیون‌های ورزشی این برنامه صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم در این موضوع بررسی بیشتری صورت دهیم.

وی در ادامه درباره انصراف های گسترده کاندیداها در انتخابات به نفع فرد خاصی گفت: سعی می‌کنیم بررسی بیشتری صورت دهیم که چه مکانیزمی ایجاد کنیم که ضمن حفظ آن روحیه دموکراتیک که داشته باشیم، برنامه‌ای تنظیم که در آینده طوری نشود که به طور مثال از ۱۵ کاندید ۱۰ نفر از آنها به نفع یک فردی کنار نروند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص فدراسیون جودو و حواشی‌ای که دارد و اینکه صحبت‌هایی شنیده شده که در این فدراسیون ۷۰ پست تغییرات داشته، اظهار داشت: مگر فدراسیون جودو چقدر سمت دارد که ۷۰ پست آن جابجا شده است؟! در خصوص این موضوع باید با آقای درخشان صحبت کنید.

وی افزود: یک بحثی را دوستان مطرح کرده بودند راجع به پناهندگی در فدراسیون جودو، وقتی که بررسی کردیم متوجه شدیم که یک مورد بیشتر نبود و آن مورد هم رفته و در یک کشوری ساکن شد. سال‌های گذشته اگر بحثی راجع به پناهندگی بود هم ما بررسی کردیم و اتفاقی واقعاً رخ نداد. برای اینکه همه مطلع شوند می‌توانند به دفتر مشترک بروند و متوجه شوند که چه فردی چه زمانی به کدام کشور رفته و برگشته است. راجع به موضوع پست‌هایی که جابجا شده هم می‌توانید از آقای درخشان سئوال کنید و متوجه شوید که آیا واقعاً این بحث وجود دارد یا خیر.

وی درباره اینکه اخیرا شایان نصیرپور در جودو علاوه بر پناهندگی، پیراهن تیم ملی جودو ترکیه را هم بر تن کرده، گفت: در این مورد من اطلاعی ندارم. آقای اسبقیان در این زمینه می توانند پاسخ شما را بدهند.

داورزنی در ادامه در خصوص افشین داوری که قرار است پست مدیریت در وزارت بگیرند با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون بوکس نزدیک است، بیان داشت: هم آقای داوری و هم آقای پریچهره آمدند تا کمک کنند انتخابات برگزار شود. اگر شما دقت کنید من طی یک ماه گذشته هر سئوالی که از من پرسیده شده گفتیم که سعی می‌کنیم انتخابات در نهایت عدالت برگزار شود. آقای افشین داوری هم در عرصه رقابت نخواهند بود، حالا دوستانی که در عرصه هستند و انتخاب شدند، وزارت نیز حمایت می‌کند. در حال حاضر آقای داوری از انتخابات فدراسیون بوکس انصراف داده‌اند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟ اظهارداشت: در حال حاضر بر مبنای اساسنامه گذشته کار می‌کنیم و پروسه این است که این کار انجام شود.

وی در ادامه در خصوص فدراسیون تیر و کمان هم گفت: بعد از برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک ما برای فدراسیون تیر و کمان سرپرست انتخاب می‌کنیم که طی مراحل ثبت‌نام و چون باید یک سال و نیم از ثبت نام قبلی گذشته باشد، مراحل ثبت‌نام دوباره انجام می‌شود تا به صورت قانونی انتخابات انجام شود.

داورزنی در خصوص ثبت‌نام بهنام محمودی برای ریاست فدراسیون والیبال و اینکه رد صلاحیت شده است یا خیر، گفت: بهنام محمودی یکی از بهترین بازیکنان والیبالیست ایران است. ایشان از بازیکنان خیلی خوب والیبال بودند و الان هم جزو کسانی هستند که این احساس وظیفه را کرده که بیاید و در انتخابات شرکت کند. آن قسمتی که مربوط به فدراسیون و وزارت ورزش است انجام شده و هیچ مشکلی نیست، ما با حضور بهنام محمودی هیچ مشکلی نداشتیم اما جایی که باید استعلام را پاسخ دهند و بررسی کنند چرا که ما در خیلی از امور دخالت و ورود نمی‌کنیم. نه وزارتخانه در جایگاهی قرار دارد که بخواهد در بعضی مسائل ورود کند نه فدراسیون والیبال. فدراسیون والیبال هیچ نقشی در این خصوص ندارد و دستگاه‌هایی که باید صلاحیت کاندیدی را در انتخابات تائید کنند هنوز پاسخی ندادند، احتمال دارد که تا این هفته پاسخ استعلام را بدهند. آقای بهنام محمودی جزء چهره‌های خوب ما است، آرزوی من این است که هرچه زودتر مشکل وی حل شود و در انتخابات شرکت کند.

داورزنی در مورد شایعاتی که درباره حضورش در انتخابات کمیته به راه افتاده، گفت: تحت هیچ شرایطی در انتخابات کمیته شرکت نمی‌کنم.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید خلیلی عصر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر اظهار کرد: پس از دوران کرونا نخستین اعزام تیم ملی والیبال دانش‌آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: در تیرماه تیم ملی بسکتبال و سایر رشته‌ها به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهد شد.

دبیر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است و در رشته‌هایی که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغاز کرده است.

خلیلی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های توانمندسازی معلمان ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش‌آموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال جاری خواهد بود.

مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر با حضور مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان، نایب رئیس و دبیر فدراسیون دانش‌آموزی و اعضای مجمع برگزار و صادق عبدالهی با ۲۷ رأی به‌عنوان رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد.

کد خبر 6084833

دیگر خبرها

  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • دستور از اتاق رئیس: پاداش تاریخی برای بلیت پاریس
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی می‌تواند به نشاط مردم کمک کند
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • شکایت رئیس سابق فدراسیون ترای اتلون به دیوان عدالت اداری/ اعتراض به انتخابات
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت