Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@13:40:19 GMT

سوپ نودل با عطر زنجبیل/سوپ سرماخوردگی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۹۰۹۹

سوپ نودل با عطر زنجبیل/سوپ سرماخوردگی

رکنا:سوپ نودل با مرغ یک سوپ ساده وسبک برای بیمارانی است که سرماخورده اند.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. روی سینی فر چند کاغذ بیندازید و دو سینه مرغ را روی آن قرار دهید. به آرامی مرغ را با چند قاشق روغن زیتون ماساژ Massage دهید.

مواد لازم سوپ مرغ با نودل

سینه مرغ بدون پوست و استخوان دو قطعه

روغن زیتون 4 قاشق سوپخوری

آب مرغ 8 پیمانه

کرفس خرد کرده 1 ساقه

هویج خرد کرده 3 عدد متوسط

نودل یا پاستا 2 پیمانه (300 گرم)

پیاز خرد کرده یک‌دوم عدد

تره فرنگی خرد کرده 1 عدد متوسط

زنجفیل رنده کرده 1 قاشق چایخوری

سیر له کرده 2 حبه

زردچوبه یک چهارم قاشق چایخوری

آبلیمو (در صورت تمایل) از یک دوم عددلیمو

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی سینی فر چند کاغذ بیندازید و دو سینه مرغ را روی آن قرار دهید.

به آرامی مرغ را با چند قاشق روغن زیتون ماساژ دهید. آن را 45 دقیقه در فر قرار دهید.در این هنگام کرفس، پیاز، تره فرنگی و سیر را در دستگاه غذاساز بریزید و 1 دقیقه خوب مخلوط کنید.

شما می‌‌توانید هویج را هم در دستگاه بریزید و یا آن را به شکل قلب‌های کوچک برش بزنید. وقتی مرغ آماده شد آن را از فر خارج کنید و 5 دقیقه کنار بگذارید.

مرغ را به صورت تکه‌های کوچک برش بزنید. حالا یک ملاقه از آب مرغ را در ظرفی بریزید.حرارت را کم کنید. و مخلوط سبزیجات (کرفس، پیاز، تره‌فرنگی، سیر) و هویج را به آن اضافه کنید و 6 تا8 دقیقه بپزید.

بقیه آب مرغ را به آن بیفزائید. سپس زنجفیل و پودر زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید.بقیه آب مرغ،‌مرغ و نودل یا پاستا را بیفزائید. شما می‌توانید با توجه به ذائقه کودک خود مقدار پاستا را کمتر یا بیشتر کنید تا سوپ رقیق یا غلیظی داشته باشید.

در صورت تمایل می‌توانید آبلیموی تازه هم به سوپ اضافه کنید. این کار به افزودن ایمنی بدن کودک‌تان در پیشگیری از سرماخوردگی کمک می‌کند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز،‌ شنبلیله گیاهی است که به طور سنتی برای درمان بیماری ها از جمله ریزش مو استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شنبلیله در واقع برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

دلایل احتمالی اثرگذاری شنبلیله منبع غنی از پروتئین:

شنبلیله منبع خوبی از پروتئین است که برای سلامت مو ضروری است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ضعیف شدن و شکنندگی مو شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله آهن، ویتامین B6، اسید فولیک و نیاسین است که همگی برای سلامت مو مهم هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود.

خواص ضد التهابی:

شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. التهاب پوست سر می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

هر آنچه باید در مورد ریزش مو بدانید | روش‌های جدید برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از شنبلیله برای مو ماسک مو:

می توانید از پودر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.

آب شنبلیله:

همچنین می توانید از آب شنبلیله برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای تهیه آب شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را صاف کرده و از آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

مصرف خوراکی:

می توانید شنبلیله را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید. شنبلیله را می توان به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد یا به صورت مکمل مصرف کرد.

موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

اگر به شنبلیله حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 847415 برچسب‌ها خواص مواد غذایی موی سر سبزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند