Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدحمدالله خواهش‌نیک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد امروز،دوم دی‌ماه در نشست خبری با اشاره به باسوادی 92.7درصد جمعیت 10 تا 49 سال مورد هدف نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: میانگین باسوادی گروه‌های هدف در کشور 94.7 درصد است که کهگیلویه و بویراحمد دو درصد از جمعیت کشوری پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درصد باسوادی در میان جمعیت شهری 90 درصد و در مناطق روستایی 77.4 درصد است که در طرح خواندن با خانواده که توسط نهضت سوادآموزی استان در حال برگزار است 700 نفر در دوره سوادآموزی و 500 نفر در دوره انتقال تحت پوشش قرار گرفتند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی سیار سوادآموزی در دهستان زیلایی خبر داد و افزود: کارشناسان وزارت آموزش پرورش بازدیدی از دهستان زیلایی انجام دادند و مصوب شد برخی مهارت‌های زندگی به زنان این مناطق داده شود که در همین راستا 4 مرکز یادگیری محلی از جمله مرکز یادگیری محلی سیار در موشمی زیلایی تشکیل شد.
خواهش‌نیک اضافه کرد: در این مراکز باید حداقل 50 نفر سوادآموز حضور داشته باشد و 40 نوع مهارت هم برای این مراکز تعریف شده که در مرکز سیار سوادآموزی زیلایی مردم در 44 روستا آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد 34 هزار و 106 نفر بی‌سواد دارد که بالاترین نرخ بی‌سوادی در استان مربوط به شهرستان کهگیلویه است.