Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر از صدور رأی محکومیت متصدیان واحدهای آلاینده محیط زیست در شهرستان اسلامشهر به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست و توقف فعالیت کلیه معادن شن و ماسه و کارخانه‌های آسفالت و واحدهای تولید بتن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست، ولی الله محمدی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های حقوقی به‌عمل‌آمده از سوی اداره محیط زیست اسلامشهر در خصوص فعالیت واحدهای آلاینده غیرمجاز که با فعالیت خود موجب تخریب محیط زیست و ایجاد آلودگی شده بودند، مراجع قضایی شهرستان اسلامشهر در هفته گذشته رأی به محکومیت متصدیان دو واحد ریخته‌گری آلاینده و غیرمجاز و یک سال حبس تعزیری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین مسئول یک واحد دامداری، به دلیل عدم احداث سیستم تصفیه فاضلاب سالن شیردوشی و هدایت فاضلاب خام به زمین‌های کشاورزی اطراف و همچنین عدم مدیریت پسماند دامی در داخل واحد و ایجاد آلودگی زیست‌محیطی و بوی نامطبوع در منطقه واوان و اتوبان تهران ـ قم، به 9 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر بابیان اینکه کلیه واحدها و صنایع ملزم به رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی هستند، اظهار کرد: صنایع، مراکز خدماتی و کارگاه‌های مستقر در شهرستان به‌صورت مستمر تحت پایش بوده و با واحدهای آلاینده که موجب آلودگی منابع آب، خاک و هوا شده، برخورد قاطع قانونی به عمل خواهد آمد.

محمدی همچنین تصریح کرد: در هفته گذشته با توجه به وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار در شهر تهران و شهرستان‌های اطراف و اعلام ضرورت توقف فعالیت واحدهای آلاینده هوا در کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای تهران و در راستای در اجرای قانون هوای پاک به تمام معادن شن و ماسه، آسفالت و واحدهای تولید بتن مستقر در شهرستان با قید فوریت ابلاغ شد تا برطرف شدن شرایط ویژه کاهش غلظت آلاینده‌ها از هر فعالیتی خودداری کنند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر ادامه داد: با توجه به شرایط آلودگی هوا، مأمورین اجرایی و کارشناسان این اداره به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهرستان در حال گشت زنی هستند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلاینده، ضمن برخورد قانونی و تعطیلی کارگاه‌ها ،موضوع به‌عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت عمومی مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت این‌گونه واحدها، موضوع را از طریق شماره تماس اداره محیط زیست اسلامشهر 56467181 و یا سامانه پیامکی 50004044 اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر گفت: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

خانم شجاعی افزود: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران