Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین نرخ فاینانس ها برای تامین منابع مالی در صنعت پتروشیمی کشورمان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این نوع فاینانس ها همانند استانداردهای جهانی و از 6 تا 12 درصد است که برای سرمایه گذاری در صنایع مختلف کشوراز جمله صنعت پتروشیمی مناسب است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: زمینه های همکاری با چینی ها درصنعت پتروشیمی گسترده است و از سالیان دور این همکاری های مشترک وجود داشته وشرکت های صاحب نام چین در مجتمع ها و طرح های پتروشیمی کشورمان همکاری می کنند.
وی ادامه داد: چین می تواند درتامین ماشین آلات و سرمایه گذاری به صنعت پتروشیمی ایران کمک کند اما باید به این نکته اشاره کرد که در تکنولوژی و دانش فنی ایران از کشور چین پیشرفته تراست .
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران وچین در جذب فاینانس از سوی کشور چین چه شرایطی وجود دارد ، عنوان کرد: بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی این کشور تفاهماتی اثر بخش داشته اند و در صورت تصویب پروژه از سوی وزارتخانه های ذیربط، بانک مرکزی 15 درصد تامین ریالی طرح را انجام داده و 85 درصد تامین سرمایه از طرف بانک های چینی و با سرمایه گذاری چین انجام خواهد شد .
وی ادامه داد: دو بانک صنعت و معدن و پارسیان امور اجرایی این نوع از فاینانس ها را برعهده دارند .
عسگراولادی با اشاره به وظایف ذاتی اتاق های مشترک بازرگانی عنوان کرد: شناسایی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت و سرمایه‌گذاری کشور خارجی به اعضا و رایزنی و مذاکره با مقامات و نهادهای مرتبط با تجارت در کشور خارجی جهت بهبود شرایط تجارت از جمله وظایف ذاتی اتاق های بازرگانی مشترک است .
 اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین چندی پیش درگفتگو با نیپنا با تاکید بر این که اتاق های مشترک بازرگانی میان کشورها بازوی مشورتی برای فعالیت اقتصادی میان کشو‌رها هستند ، گفت :‌اتاق‌های مشترک به طور معمول کار اجرایی انجام نداده و امور مشورتی را در تبادلات و مبادلات تجاری طرفین دو کشور به انجام می رسانند .
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به ارتباط گسترده سفرای دو کشور ایران و چین ، افزود: موضوع های مرتبط با تجارت یا سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی توسط کنسولگری های ما در شانگهای و هنگ کنگ،مطرح می شود و اطلاعات و مشتریان محصولات تولیدی یا طرح های سرمایه گذاری را به آنها ارائه می دهیم .
عسگراولادی تصریح کرد:‌ معرفی نهادهای دولتی و خصوصی یا مشترک مرتبط با تجارت کشور خارجی به اعضا از جمله وظایف اتاق های مشترک بازرگانی است و اتاق ایران و چین نیز در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام داده است .

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد

ایسنا/مازندران رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از فراهم شدن مقدمات لازم برای اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی بخصوص شالیزارهای استان‌های شمالی کشور با سرمایه‌گذاری چینی خبر داد.

نادر علیزاده امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل، گفت: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی، آب و خاک کشور حدود سه سال است و پیش‌بینی‌های لازم انجام و طرح‌های مورد نیاز این طرح تهیه شده است.

وی اجرای طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را در کاهش هزینه‌های تولید در امر به‌کارگیری ماشین‌آلات درمراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش بهره‌وری درتولید، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از تغییرکاربری‌ها را موثر دانست.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه بخش کشاورزی در استان‌های شمالی کشور وجود دارد و با اجرایی شدن طرح یکپارچه‌سازی زمین‌ها بخصوص در شالیزارها می‌توان برای کشت دوم در این استان‌ها برنامه‌ریزی کرد.

علیزاده بیان کرد: هدف نهایی در اجرای این طرح این است که با ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده و نیاز کشاورزان استان‌های شمالی کشور را با توجه به نقش مهم این استان‌ها در تامین امنیت غذایی کشور لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه کار تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی برخلاف تصورها راحت نیست، گفت: یکی از سختی‌های این طرح بخصوص در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران، مالکیت زمین‌ها و کم شدن اراضی در چند سال گذشته بوده که روند اجرای این طرح را به تاخیر انداخته یا متوقف کرده است.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مدت ۲۰ سال اجرای طرح یکپارچه‌سازی و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کشور حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن انجام شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح کلان و مهم زیربنایی عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که باید در سال‌های پیش‌ رو با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های هدفمند جبران شود.

به گزارش ایسنا، قانون یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی در سال ۱۳۸۵ با هدف یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن زمین‌ها تصویب شد، سال ۱۳۹۵ آیین‌نامه اجرایی آن تدوین و ابلاغ شد. آنچه مانع اجرای این قانون شده، قانون ارث است که براساس آن، خرد شدن زمین‌های کشاورزی از سوی وراث اقدامی قانونی و بحق قلمداد می‌شود.

براساس آمار میانگین قطعات زمین‌های کشاورزی کشور ۵/۱ هکتار است که در استان‌های شمالی به کمتر از یک هکتار می‌رسد، اما کارشناسان می‌گویند در قطعات کمتر از پنج هکتار اجرای مکانیزاسیون کشاورزی مقدور نیست و عملاً بهره‌وری و تولید کاهش می‌یابد.

اکنون بعد از ۱۷ سال قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به‌صورت پایلوت در ۲۶۵ شهرستان و در مساحت ۱۶۶ هزار هکتار به‌صورت آزمایشی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد