Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان ترکیه بودجه سال ۲۰۱۸ این کشور را که شامل افزایش هزینه‌های دفاعی و پیش‌بینی کسری 66 میلیارد لیره‌ای(حدود ۱۷ میلیارد دلار) می‌شود، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بودجه ۲۰۱۸ شامگاه جمعه در پارلمان ترکیه به تصویب رسید و در آن تغییراتی در قوانین مالیات از جمله افزایش مالیات شرکت‌ها و شرکت‌های خودروسازی برای کمک به پرداخت هزینه‌های رو به افزایش تدابیر امنیتی درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رفت بودجه ترکیه در ۲۰۱۷ کسری ۶۱.۷ میلیارد لیره‌ای نشان دهد که دو برابر بیشتر از کسری بودجه ۲۰۱۶ بود که حدود ۳۰ میلیارد لیره بود. کسری بودجه برای سال 2018 نیز 65.9 میلیارد لیره پیش‌بینی شده است.

بودجه ۲۰۱۸ ترکیه همچنین درآمد مالیاتی ۵۹۹.۴ میلیارد لیره‌ای را پیش‌بینی کرده است که حدود ۱۵ درصد بیشتر از برآوردها برای ۲۰۱۷ و یک مازاد اولیه ۵.۸ میلیارد لیره‌ای است.   

در دو سال گذشته، کسری بودجه ترکیه به دلیل افزایش هزینه‌های دولت برای تقویت اقتصاد و بودجه نظامی افزایش داشته است. انتظار می‌رود کسری بودجه سال آتی به ۱.۹ درصد کل تولید ناخالص داخلی برسد.

دولت ترکیه می‌گوید، بودجه نظامی بیشتر برای مدرنیزه کردن ارتش و تامین هزینه‌های عملیات‌های امنیتی داخلی و خارجی نیاز دارد. اقتصاد ترکیه که پس از کودتای ژوئیه گذشته افت کرده بود با یک سری تدابیر دولت سیر صعودی پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم
  • برداشت 200 هزار میلیاردی دولت از بورس برای کسری بودجه
  • (ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول