Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@14:39:26 GMT

سرقت هزاران میلیاردی از یک بانک دولتی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۰۵۰۲

سرقت هزاران میلیاردی از یک بانک دولتی

دادستان مرکز استان کرمان گفت: اعضای یک باند بزرگ که با جعل و هک سیستم بانکی کشور قصد انتقال هزاران میلیارد به حساب‌های شخصی خود را داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، دادستان مرکز استان کرمان گفت: اعضای یک باند بزرگ که با جعل و هک سیستم بانکی کشور قصد انتقال هزاران میلیارد به حساب‌های شخصی خود را داشتند، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری افزود: باند مذکور که اعضای اصلی آن غیربومی استان کرمان بوده‌اند با ثبت و تاسیس شرکتی با پوشش بازرگانی هزاران میلیارد ریال از سپرده‌های متمرکز یکی از بانک‌های دولتی را طی یک عملیات فنی پیچیده ابتدا از حساب متمرکز مرکزی خارج و از طریق شعبه‌ای واقع در یکی از شهرهای شمالی کشور جهت رد گم کردن عملیات محرمانه خود به بانک سومی در استان کرمان منتقل و در مرحله چهارم این طرح وجوه را به حسابهای شخصی خود به آن شرکت پوششی و سایر حسابهای دیگر منتقل و قصد برداشت و تصاحب آن را داشته منتقل کرده‌اند.

وی افزود: با هوشیاری و رصد انجام گرفته و اقدامات هماهنگ و منسجم و سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان کرمان و طی دستورات صادره از سوی بازپرس ویژه و در جهت حفظ حقوق عامه و بیت المال مسلمین در مرحله اول از جابجایی و انتقال وجوه جلوگیری به عمل آمد و در مرحله دوم با شناسایی عاملین و مرتکبین جرم در کمتر از 24 ساعت طی چندین عملیات همزمان در هفت استان کشور توسط مامورین اداره کل اطلاعات و با نیابت های صادره سیزده نفر از متهمین اصلی و محوری گروه مذکور از جمله طراح و سرباند شناسایی و دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت تحقیقات از آنان آغاز شده است و در مجموع با اقدامات شبانه روزی و اشراف خوب اطلاعاتی و عملیات های ویژه و به موقع و به هنگام کلیه وجوه به بیت المال شده است.

سالاری در پایان ضمن هشدار به بانک‌ها در زمینه رعایت نکات ایمنی و امنیتی و پر نمودن منافذ ورود مجرمین به سیستم بانکی کشور افزود : دستگاه قضایی و مدعی العموم با مدیران بانکی که با اهمال و قصور و احیاناً تبانی خود موجبات تضییع اموال عمومی وبیت المال را فراهم سازند برخورد قانونی مقتضی را انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث : چند روز قبل مردی قدم در اداره پلیس گذاشت و از سرقت مجسمه های ارزشمند خود خبر داد. وی توضیح داد: من مجسمه ساز هستم و چند روز قبل از یک نمایشگاه آثار هنری بازدید کردم که در آنجا چشمم به یک مجسمه «هیچ» افتاد. تصمیم گرفتم از آن الگو برداری کنم و مجسمه برنز بسازم با این تفاوت که دو کلمه «هیچ» کنار هم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مجسمه را ساختم که حدود ۵ میلیارد تومان ارزش گذاری شد. تصمیم گرفتم چند نمونه دیگر به همین شکل بسازم و بعد نمایشگاه برپا کرده و مجسمه ها را بفروشم. نیاز به قالب های زیادی داشتم که از طریق دوستم با مردی به نام آرش آشنا شدم. آرش می گفت می تواند قالب چندین مجسمه را برایم درست کند. به این بهانه مجسمه برنز مرا گرفت و حتی مبلغی پول هم به عنوان بیعانه ساخت به حسابش واریز کردم اما چند روز گذشت و آرش دیگر مجسمه ام را برنگرداند. مدام امروز یا فردا می کرد تا اینکه ناگهان ناپدید شد. خانه اش را خالی کرده و موبایلش را پاسخ نمی دهد. من هم متوجه شدم که او نقشه سرقت مجسمه ۵ میلیاردی ام را داشته و سرم را کلاه گذاشته است.

روایت عجیب

با این شکایت پرونده ای در شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تشکیل شد و بازپرس دستور بازداشت سارق مجسمه را صادر کرد. طولی نکشید که متهم شناسایی و دستگیر شد. بررسی ها نشان می داد که به تازگی مبلغی حدود ۳۸۰ میلیون تومان پول به حساب آرش متهم دستگیر شده، ‌واریز شده است. با این حال آرش خودش را بیگناه می دانست و گفت خودش به دام یک کلاهبردار سارق افتاده است.

وی گفت: من در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارم و سر رشته ای در کار قالب گیری مجسمه ها ندارم اما به دروغ نزد مرد مجسمه ساز ادعا کردم که می توانم کارش را انجام دهم. هدفم این بود که با واسطه گری، درآمدی کسب کنم. به همین دلیل مجسمه را از مرد مجسمه ساز گرفتم و سراغ فردی رفتم که در این زمینه تخصص داشت. او مجسمه را گرفت تا قالب تهیه کند اما از آن پس دیگر او را ندیدم و ناپدید شد. من خودم هم در این ماجرا رودست خورده ام.

وی در حالی چنین ادعایی مطرح کرده که شواهد نشان می دهد به احتمال زیاد مجسمه را فروخته و به همین دلیل است که مبلغ ۳۸۰ میلیون به حسابش پول واریز شده است. به نظر می رسد او با معرفی کلاهبردار خیالی قصد داشت خودش را بیگناه نشان بدهد. وی بازداشت شده و تحقیقات در این زمینه برای روشن شدن حقایق ماجرا ادامه دارد.

کد خبر 848469 برچسب‌ها سارق - سرقت مجسمه حوادث ایران

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد