Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که روبه‌روی درب خانه‌ای می ایستیم، شاید اولین موضوعی که نظرمان را جلب می‌کند، زیبایی ورودی خانه نیست بلکه نازیبایی اطراف آن است که چشم را آزار می‌دهد.

انبوهی از برچسب‌های تبلیغاتی کوچک که تداعی‌گر بی‌نظمی بصری در نمای ساختمان‌هاست. ساختمان‌هایی که سازندگان و خریداران آنها شاید مبالغ زیادی برای زیبا جلوه کردن محل زندگی‌شان خرج کرده‌اند اما هر روز وقتی که به در خانه خود می‌رسند، با افزایش سرسام‌آور برچسب‌های اسباب‌کشی، تخلیه چاه، لوله‌ بازکنی، سرویس لوازم خانگی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مواجه می‌شوند.

هیچ خانه‌ای نیست که از حمله این برچسب‌ها در امان باشد. اولین راهی که برای رهایی از این میهمانان ناخوانده به نظر می‌رسد، شاید کندن آنها باشد اما خودتان را خسته نکنید چون این مهمانان، محبت زیادی به شما دارند و به این راحتی کنده نمی‌شوند و حتی در صورت کنده شدن، آثارشان باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: شگرد جدید کلاه برداران با وعده تحصیل در خارج از کشور

از طرف دیگر پس از چند روز دوباره در خانه و دیوارهای اطراف آن پر از این تبلیغات می‌شود اما به راستی چاره چیست؟

یکی از شهروندان تبریزی که منزل وی در منطقه ائل‌گلی تبریز است، از وضعیت این تبلیغات گله‌مند است و می‌گوید: من هزینه زیادی برای ورودی خانه‌ام کرده‌ام که جلوه زیبایی داشته باشد اما هر روز کارم کندن برچسب‌ های تبلیغاتی شده است و دیگر نمی‌دانم چه کنم، کسی هم پاسخگو نیست.

شهروند دیگری که خانه‌اش در محله اهراب است،کار جالبی کرده و محل مخصوصی برای این برچسب‌ها کنار درخانه‌اش نصب کرده اما خانه او هم از این برچسب‌ها مصون نمانده و مجبور است هر چند وقت یکبار با صرف وقت و هزینه زیاد در و دیوار خانه را تمیزکاری کند.

از آنجایی که این موضوع یک پدیده شهری است و هر اقدامی باید وجاهت قانونی داشته باشد، به سراغ قانون شهرداری‌ها می‌رویم.

 

به تنها موردی که در این زمینه برمی‌خوریم، ماده 92 قانون شهرداری‌ها، مصوبه1334 است،در این ماده قانونی آمده است: نوشتن هر نوع مطلبی یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است مگر در محل‌هایی که‌ شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می‌کند و در این محل‌ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است‌، متخلف علاوه بر تأدیه خسارت مالکان، به پرداخت 500 تا یک‌هزار ریال جریمه محکوم خواهد شد.

متن این قانون نشان از درایت قانونگذار در محدود کردن تبلیغات، به فضاهای تعیین شده توسط شهرداری دارد و با وجود آنکه در زمان تصویب قانون، این حجم عظیم تبلیغات در شهرها وجود نداشت اما پیش‌بینی خوبی توسط قانونگذار انجام گرفته تا در و دیوار اهالی شهر آماج تبلیغات ناخواسته قرار نگیرد.

اما در بحث ضمانت اجرایی ماده 92، باید گفت که امروز کسی از جریمه 100 تومانی هراسی ندارد و اگر حتی یک‌هزار شاکی هم داشته باشد، پرداخت 100 هزار تومان برای صاحبان این آگهی‌ها زحمتی ندارد.

با وجود آنکه در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای اصلاح این قانون صورت گرفته، ولی هنوز هم همان مصوبه سال‌های دور اجرا می‌شود البته در برخی موارد هم قطع خطوط تلفنی مندرج بر روی آگهی‌ها به عنوان اهرم فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در نظر بگیرید، یک شهروند که به عنوان مثال 100 برچسب روی دیوار خانه‌اش نصب شده، چه میزان باید وقت انرژی و هزینه صرف کند تا متخلفان مورد پیگیری قرار گیرند و آیا جریمه اخذ شده می‌تواند جبران خسارت به وجود آمده را کند؟

منبع:فارس

انتهای پیام/

چگونه از صاحبان برچسب‌های تبلیغاتی خسارت بگیریم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد

رئیس اطاق اصناف اراک گفت: نصب برچسب با نانوایی‌هاست و در صورتی که فروشگاه‌ها اقدام به فروش نان بدون برچسب کنند هر دو واحد جریمه می‌شوند.
بسطامی با اشاره به اینکه در بعضی فروشگاه‌ها نان با چند برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسید تصریح کرد: با اعمال این قانون فروشگاه‌ها نان را فقط با افزایش ۱۲ درصدی و نه بیشتر می‌توانند بفروشند.
او با بیان اینکه دو هزار واحد صنفی در اراک فعال است افزود: از دو هفته اخیر تاکنون در بازرسی از فروشگاه‌های مختلف شهر این موضوع رصد شده و تاکنون ۱۲۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد