Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:31:01 GMT

پیگیری ایجاد فضای سبز در ‌محدوده تپه پیسا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۱۱۵۲

پیگیری ایجاد فضای سبز در ‌محدوده تپه پیسا

استاندار همدان با اعلام جمع‌آوری معتادان تپه پیسا گفت: تملک و تغییر کاربری محدوده تپه پیسا و تبدیل به پارک و فضای سبز پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت امروز در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، با بیان اینکه در رسیدگی به طرح‌ها هیچ جنبه سیاسی مدنظر نباشد و اولویت مبارزه با این آفت و تسریع در طرح‌های موثر باشد، اظهار کرد: باید در همه برنامه‌ها آموزش در اولویت قرار گیرد و تمام مکان‌هایی که قابلیت پاتوق دارند، ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تملک و تغییر کاربری محدوده تپه پیسا و تبدیل به پارک و فضای سبز پیگیری شود به طوریکه برای این کار یک سوم هزینه را استانداری تقبل می‌کند، افزود: مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های آن از جمله آسیب‌های اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری برای برنامه‌ریزی و کاهش آسیب بسیار حائز اهمیت است.

نیک‌بخت ضمن قدردانی از فرمانده انتظامی استان همدان به علت تلاش در جمع‌آوری معتادان تپه پیسا، از معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز به انجام به موقع کارهای محوله تشکر کرد و یادآور شد: در اجرای طرحپاکسازی تپه پیسا همه نهادها، دادگستری، بهزیستی، دبیرخانه و ستاد شورا همکاری کردند و در چند نوبت معتادان جمع‌آوری شدند.

استاندار همدان اظهار مرد: حسن کار زمانی به قبح کار تبدیل می‌شود که کار رها شود و وضعیت به شکل سابق برگردد بنابراین باید به طور مستمر طرح اجرا شود تا محیط با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل شود.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوییم زندان نداشته باشیم، زندان باید دانشگاه شود پس این محیط آلوده نیز باید به فضای سبز و پارک برای آسایش مردم تبدیل شود.

نیک‌بخت با بیان اینکه شهردار آن محیط را در هماهنگی با شهرداری ساماندهی کند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها هر چه در توان دارند در معرفی آسیب موادمخدر به‌کار گیرند تا این آسیب گسترش پیدا نکند.

وی یادآور شد: همواره از گزارش کشفیات تقدیر می‌کنیم البته برخورد با خرده‌فروشان هم بسیار مهم است و باید روال گذشته در برخورد با خرده‌فروشان تداوم یابد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در شهر، معتاد متجاهر نداریم به طوریکه باید همه جا را برای معتادان متجاهر و خرده‌فروشان ناامن کنیم، اظهار کرد: بهزیستی تلاش خود را بیشتر کند و هر معتادی معرفی شد باید برای آنها تأمین جا کنند و اگر مشکلی دارند، بگویند.

وی ادامه داد: معاون سیاسی و امنیتی استانداری جلسه‌ای خاص با بهزیستی داشته باشد، برای بنده مسموع نیست که روزی گفته شود ماده ۱۶ جا ندارد، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم و شرایط آن هست و باید جا و امکانات برای ماده ۱۶ پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه مراقبت و جمع‌آوری‌ها در تپه پیسا مستمر باشد و آنجا رها نشود، افزود: یکی از کارهای اولویت‌دار بهزیستی آماده‌سازی کمپ‌هاست، تصمیم ما جدی است که نگذاریم محیط آلوده شود، اگرجا کم داریم بروید تهیه کنید، نیروی انتظامی، سپاه، دادگستری و همه آماده هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد