Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر چه امروزه توجه به ورزش و آن هم ورزش بانوان مورد تاکید ویژه قرار می‌گیرد اما در مواردی برخی با سوء استفاده از فضای ایجاد شده سعی در توسعه فرهنگ‌های مخالف با ارزشهای اسلامی در باشگاه‌های ورزشی دارند که نمونه‌ آن در زنجان مشاهده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم، آموزش رقص زیر نظر مربی مجرب در باشگاههای ورزشی زنانه زنجان موضوعی است که حتی تبلیغات آن به فضای مجازی نیز کشیده شده است، رقص عربی و ایرانی، رقص عروس و ساقدوشها و رقص‌های ترکیبی زیر نظر مربی مجرب! این یک نمونه از پیام های تبلیغاتی تلگرامی مربوط به برگزاری کلاسهای رقص در باشگاههای ورزشی بانوان در زنجان است که در فضای مجازی منتشر می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای شرکت دراین کلاسها فرقی ندارد که سررشته ای داشته باشی یا نه؟ گویا مربیان این کلاسها آنقدر مجرب هستند که یک تازه کار را در عرض مدت کوتاهی تبدیل به یک رقاص ماهر می‌کنند، مهم این است که دوره رقاصی خود را در یک باشگاه ورزشی معتبر و زیر نظر مربی مجرب طی ‌کنی و با هزینه‌های متغیری که پرداخت خواهی کرد.

با مراجعه به باشگاههای ورزشی بانوان سطح شهر زنجان به طور یقین با کلاسهای آموزشی رقصی روبه رو می‌شوی که با وجود ممنوعیت‌ قانونی برای آموزش حرکات موزون به نام ورزش، آموزش رقص را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

جای خالی نظارت بر باشگاه‌های ورزشی در زنجان در این گونه موارد به خوبی خود را نشان می‌دهد، در گذشته مشکل استفاده از داروهای و مواد نیروزای غیرمجاز در باشگاه‌های مردانه خبرساز بود، هرچند که استفاده از مواد غیرمجاز در باشگاه‌ها هنوز هم ریشه کن نشده اما آموزش رقص بانوان نیز موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن رد شد.

در مراجعه به یکی از باشگاههای ورزشی بانوان با کلاس آموزش رقص مواجه شدیم و مربی این کلاس با ابراز اینکه بیشتر افراد شرکت کننده دختران جوان هستند، گفت: بیشتر رنج سنی جوان در کلاسها شرکت می‌کنند مخصوصا دخترانی که در شرف ازدواج بوده و می‌خواهند رقص مخصوص عروس را یاد بگیرند.
 

*هزینه هر دوره آموزشی بین ۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان 

وی با بیان اینکه رقص مخصوص عروس تبدیل به یک مد شده است، افزود: می‌توانید در کلاس‌های رقص شرکت کرده و طی ۸ یا ۹ جلسه رقص یاد بگیرید ، هزینه هر دوره آموزشی بین ۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر و به تعداد آموزش‌های مدنظر بستگی دارد که برای افرادی که بخواهند دوره آموزشی خارج از باشگاه باشد این کار در منزل هم انجام می‌شود.

اما در کنار اظهار نظر این مربی به اصطلاح مجرب باید گفت که همیشه توجه به فرهنگ اسلامی در کنار ورزش مورد تاکید بزرگانی دینی، علما و همچنین مسئولان ارشد کشور و استان زنجان قرار گرفته است و آموزش رقص نه تنها با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد، بلکه نهی نیز شده است.

آن چیزی که در این باشگاه‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند حضور دختران نوجوان و دانش آموز در این کلاسها است که به جای انجام ورزش سالم به انجام حرکات موزون مشغول می‌شوند آنهم در مکان‌هایی با استفاده از موزیک بسیار تند و غیرمجاز که هیچ تناسبی با فرهنگ ما ندارد، به طور یقین کسی با ایجاد شادی در ورزش مخالفتی ندارد اما باید ورزش را عاملی برای توسعه فرهنگ جامعه دانست نه راهی برای ورود فرهنگ‌های غربی و هنجار شکن.

دکتر حمید صنعت‌جو جامعه شناس و تحلیل‌گر مسائل اجتماعی و فرهنگی در این باره می‌گوید: مسئولیت نهادها و سازمانهای فرهنگی در وضعیت کنونی که ما با هجمه وسیع در فضای مجازی، رسانه‌ها روبه روهستیم بیشتر شده و لازم است در این باره اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با ابراز اینکه انجام فعالیتهای خارج از هنجارهای اسلامی و شئون دینی همراه با تقلید می‌تواند پیامدهای منفی داشته و هویت ملی جامعه را تهدید کند، اضافه کرد: در هیچ جامعه‌ای رفتار یکدست و یکنواخت نداریم و اگر ما شاهد جرم و رفتار انحرافی هستیم باید ریشه آن در متن جامعه جستجو کنیم .

صنعت‌جو معتقد است: وقوع چنین رفتارهای توسط برخی از افراد جامعه ریشه در این دارد که نهادهای فرهنگی جامعه کوتاهی داشته‌اند و ما شاهد عدم ایفای درست وظایف و نقش دستگاه‌های فرهنگی هستیم، اگر در جامعه اصول، باورها و آموزه های دینی به درستی و با استدلال معرفی شود و قوع چنین مواردی به حداقل می‌رسد.

اما بعد دیگر این اقدام غیر فرهنگی را می توان در ضعف نظارتها بر باشگاههای ورزشی دانست چرا که اگر نظارتها به درستی و در زمانهای لازم صورت می‌گرفت ما شاهد اینگونه آموزش‌ها در باشگاه‌های ورزشی خصوصی بانوان نبودیم.

مهران زرگری رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز با اذغان به کمبود نظارتها در این رابطه گفت: توسعه ورزشی باید با در نظر گرفتن امکانات و نیروها انجام شود اینکه آیا ما می‌توانیم بر همه این واحدها به درستی نظارت داشته باشیم یا نه؟ که متاسفانه گاها شاهد چنین مواردی هستیم

زرگری افزود: هیئت ورزشهای همگانی، هیئت پزشکی ورزشی، و نیز هیئت بدنسازی و پرورش اندام از هیئت‌هایی هستند که می‌توانند به این مسئله ورود پیدا کنند چرا که هدف از ورزش تامین سلامت جسمی و روحی افراد بوده و اگر فعالیت‌های ورزشی ناهنجار بوده وخارج از عرف باشد لازم است برخورد با آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق دستور العمل ابلاغی انجام ورزش‌های با حرکات موزون همچون هیپ هاپ، زومبا و آموزش رقص ممنوع بوده و باشگاههای ورزشی نمی توانند اقدام به ارائه این آموزشها کنند، ابراز کرد: چون در باشگاههای ورزشی بانوان رشته‌های ایروبیک و پیلاتس نیز ارائه می شود، هئیت ورزشی بدنسازی و پرورش اندام به این قضیه ورود پیدا کرده و بازرسی هایی نیزتوسط بازرسان هئیت صورت می گیرد، اما در این زمینه هیئت وظیفه نظارتی ندارد و تنها گزارش های لازم را به اداره ورزش و جوانان منتقل می کند.

 

*متاسفانه در تعداد انگشت شماری از باشگاههای ورزشی بانوان ما شاهد این موضوع هستیم
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با اشاره به محدود بودن ارائه این آموزشها می گوید: متاسفانه در تعداد انگشت شماری از باشگاههای ورزشی بانوان ما شاهد این موضوع هستیم که در صورت مشاهده برای بار نخست تذکرات کتبی و در صورت تکرار امکان پلمپ باشگاه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت نظارت و بازرسی از اماکن ورزشی برعهده اداره ورزش و جوانان است، تاکید می کند: صدور مجوز فعالیت و نظارت بر امکان و باشگاههای ورزشی برعهده اداره ورزش و جوانان استان بوده و در این رابطه ما می توانیم تنها گزارشات خود را به اداره کل منتقل کنیم. وظیفه اصلی هئیت در بخش فنی بوده و هئیت ورزشی بدنسازی بر اساس دستور العمل های موجود وظایفی همچون نظارت در خصوص استاندارد بودن تجهیزات ورزشی باشگاه ها ، ارائه مدرک مربیگیری و نیز نظارت بر کار مربیان باشگاههای ورزشی و نیز برگزاری مسابقات و کلاسهای آموزشی را برعهده دارد.

باید توجه داشت که این کلاسها بسیاری از والدین و خانواده‌ها را برای حضور فرزندانشان در باشگاه‌های ورزشی دل زده می کند چرا که این گونه فعالیتها مغایر با ارزش‌های دینی و خلاف عرف جامعه اسلامی است و در دین اسلام برگزاری مجالس رقص و لهب و لعب حرام شمرده شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بازارچه نقش‌جهان در مسجد قبای اصفهان

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: بازارچه نوروزی نقش‌جهان با مشارکت اداره فرهنگی و اجتماعی این منطقه و کارگروه اشتغال دفتر امام جمعه شمال شهر به‌منظور حمایت ویژه از تولیدکنندگان و مشاغل خانگی در مصلای نماز جمعه مسجد قبا برگزار می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازارچه نوروزی نقش جهان با هدف حمایت از تولید کنندگان و مشاغل خانگی، جامعه هنرمندان و صنایع دستی، بانوان سرپرست خانوار، جامعه حامیان اوتیسم و معلولان در این منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: بدون شک هنر بانوان هر شهر از پخت نان‌های محلی تا دوخت‌های دستی و هنری، صنایع دستی و کشت گل و گیاه ظرفیت‌های پنهانی است که می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد درآمدهای پایدار در شهرها باشند.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بازارچه نوروزی نقش جهان با مشارکت اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این منطقه و کارگروه اشتغال دفتر امام جمعه شمال شهر در آستانه نوروز به‌منظور حمایت ویژه از تولید کنندگان و مشاغل خانگی، جامعه هنرمندان و صنایع دستی و معلولین جامعه حامیان اوتیسم در مصلای نماز جمعه مسجد قبا برگزار می‌شود.

رسالت ایجاد زمینه اشتغال بانوان و توانمندسازی آن‌ها را از اولویت‌های مهم در حوزه زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: هدف از برگزاری این بازارچه، شناسایی و معرفی هنرمندان ناشناخته، رونق صنایع دستی، حمایت از تولید محصولات خانگی و ایجاد اشتغال خانگی است.

وی تصریح کرد: در بازارچه نقش‌جهان، هنرمندان، بانوان سرپرست خانوار، معلولین جامعه حامیان اوتیسم صنایع دستی و تولیدات خانگی خود را از جمله مینا کاری، فیروزه‌کوبی، مس، شمع، ادویه‌جات، زیورآلات، سفره‌های هفت سین و انواع شیرینی خانگی ارائه می‌شود.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برگزاری چنین بازارچه‌هایی را به عنوان فرصتی برای عرضه توانمندی و ظرفیت بانوان در عرصه‌های مختلف تولیدی، اشتغال و درآمدزایی دانست و افزود: این بازارچه از بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم اسفند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ برای بازدید عموم دایر است.

کد خبر 736612

دیگر خبرها

  • شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
  • صنایع زنجان اقبالی برای حمایت از تیم های ورزشی ندارند
  • روند تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان شتاب می گیرد
  • فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
  • رونمایی از لباس تیم ملی والیبال نشسته زنان
  • اعلام شرایط شرکت در آزمون جذب معلم ورزش
  • هاشمی: هتل فوتبال ۴۴ نفر ظرفیت دارد/ بیش از ۵ هزار زمین در اختیار جامعه فوتبال است
  • برگزاری بازارچه نقش‌جهان در مسجد قبای اصفهان
  • افقی روشن پیش‌روی ورزش بانوان است
  • آغاز مسابقات ورزشی جام رمضان گرامیداشت شهدای جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان