Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@10:35:31 GMT

تکذیب کسرخدمت برای «سرباز مهارت»

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۱۵۶۲

تکذیب کسرخدمت برای «سرباز مهارت»

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر کسرخدمت برای «سرباز مهارت» با رد این مطلب، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیری مبنی بر جذب 600 هزار سرباز مهارت طی امسال و سال آینده اظهار کرد: این قضیه به شکل مذکور نیست و شاید منظور از این مطلب آموزش مهارت به سربازان است که طی برنامه ریزی انجام شده مقرر شده 100 هزار سرباز با کمک وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ببینند و بر اساس این برنامه‌ریزی، تعداد این سربازان بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در این طرح به دنبال آن هستیم که سربازان پس از ورود به نیروهای مسلح، آموزش دیده و با مهارت و تخصص خاصی از نیروهای مسلح خارج شوند.

وی با بیان اینکه منظور از سرباز مهارت احتمالاً مهارت آموزی سربازان است افزود: ما در این طرح در نظر داریم تا با توجه به سطح تحصیلات سربازان، مهارت‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و از این رو برای کسانی که تحصیلات دانشگاهی بالایی دارند به جای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های کارآفرینی آموزش داده می‌شود.

کمالی با تاکید بر اینکه ما به دنبال آن هستیم تا رغبت و اشتیاق جوانان را قبل و حین خدمت سربازی، برای فراگرفتن آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌های کارآفرینی، افزایش دهیم گفت: با توجه به این هدف، مقرر شد تا مشوق‌هایی در دو مقطع قبل از خدمت سربازی و در حین خدمت سربازی درنظر بگیریم که «تعویق در اعزام به خدمت» و «تعیین محل خدمت» جزو مشوق‌های قبل از خدمت سربازی و «مرخصی» و «افزایش حقوق» برای سربازان در حال خدمت از جمله این مشوق‌ها است که هنوز قطعی نشده و در جلسات مربوطه به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص معافیت و کسرخدمت سربازی برای این سربازان با رد این ادعا گفت: این مشوق‌ها در دست بررسی است و پیشنهادهای مختلفی از دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف به ما ارائه شده که به محض جمع بندی و سیر مراحل قانونی، این موارد به اطلاع عموم خواهد رسید.

صبح امروز محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در اظهارنظری عجیب مدعی شده بود که تا پایان امسال 100 هزار و سال آتی 500هزار جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» جذب خواهند شد و در سخنانش گفته بود: قانونگذار این اختیار را به ما داده که در زمینه کسر خدمت سربازی و اخذ امریه برای انجام خدمت سربازی در مراکز کارآفرینی به آنها کمک کنیم.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملائی هزاروندی ظهر امروز شنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: به منظور توسعه اشتغال و رونق تولید، افزایش بهره‌وری، توانمند سازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر و در اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اهداف تعیین شده برای شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، پارک علم و فناوری استان منعقد شده است.

وی عنوان کرد: افزایش کیفیت نان، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی و ارزشیابی حرف و مشاغل مورد نیاز صنعت نان، اجرای آموزش مهارت‌های تخصصی، عمومی و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلان و فراهم کردن زمینه اشتغال و به کار گیری دارندگان گواهینامه مهارت، تبادل اطلاعات، تجارب و توانمندی‌های علمی، فنی، آزمایشگاهی و پژوهشی، برگزاری مسابقات ملی مهارت و کارگری، اعطای مجوز مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی همچنین اعطا مجوز واحد پذیرنده آموزش در محیط واقعی کار، نظارت بر عملکرد کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت گندم، نان و آرد، حمایت مادی و معنوی پارک از طرح‌های نوین، همکاری برای تأسیس کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری، برگزاری رویدادهای استارت آپی و نمایشگاه از موضوع تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت ۲ سال معتبر است و استمرار همکاری، ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا اعمال تغییرات در مفاد آن، منوط به توافق طرفین است.

به گزارش مهر، «محمد راضی جلالی» معاون اقتصادی استاندار خوزستان، «سید احمد موالی زاده» فرماندار شهرستان اهواز، «امید جهان نژادیان» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان و «سید یحیی میرزایی ارجنکی» رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در این آئین حضور داشتند.

کد خبر 6083630

دیگر خبرها

  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت (فیلم)
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید