Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مافی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: مؤسسه آموزش عالی آزاد از شورای گسترش وزارت علوم و مؤسسه‌های فرهنگ و هنر از مرکز علمی کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: تغییر اساسنامه این مؤسسه‌ها حتی در صورت موافقت اعضای آن نیازمند یک دوره زمانی است و در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مافی اضافه کرد:​ مؤسسات خصوصی آموزشی در کنار دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه مهارتی در کشور را فراهم کردند.

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی آزاد نهاوند افزود: از سال ۷۸ این مؤسسات دوره‌های جدیدی را برنامه ریزی و ارائه کردند که فعالیت آن‌ها توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی را در پی داشت.
وی اضافه کرد: ​بر اساس قانون برنامه ششم توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور باید افزایش یابد.

مافی گفت:​ متأسفانه پیشنهاد تغییر اساسنامه مؤسسات آزاد با سرمایه گذاری بخش خصوصی بی انگیزه شدن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی را در پی دارد.

قائم مقام مؤسسه آموزش عالی آزاد نهاوند افزود: رؤسای مؤسسه‌های خصوصی آموزشی به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در صورت پذیرش اساسنامه پیشنهادی جدید هیچ گونه حقی در تصمیم گیری‌های آینده برای سرمایه گذاری خود ندارند که این امر با مخالفت آنان همراه بوده است.

وی گفت: حمایت از بخش خصوصی به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی با این اساسنامه مغایرت دارد و امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه آموزش‌های مهارتی را فراهم نمی‌کند.

مافی افزود: ​۱۷ مؤسسه آموزش عالی آزاد و ۱۲۰ مؤسسه فرهنگی و هنر در کشور فعالند که هر یک بین ۳۰۰ تا هزار و ۲۰۰ دانشجو دارند.

قائم مقام مؤسسه آموزش آزاد نهاوند یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۲ سال پیش دانشجویی به این مؤسسه‌ها معرفی نکرده که این امر موجب کاهش درآمد و کیفیت کار این مؤسسه‌ها شده است.

وی گفت: هر یک از مؤسسه‌های آموزش عالی آزاد بین ۳۵ تا ۵۰ کارمند دارند و تعداد قابل توجهی از استادان و اعضای هیأت علمی با این مؤسسه‌ها همکاری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل، یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود