Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۶۲۶ پروژه در دست انجام داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نجف لکزایی ظهر شنبه در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش غدیر برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از همه برگزارکنندان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه، اظهار داشت: مهمترین هدف ما از برپایی چنین نمایشگاهی برقراری ارتباط میان تولید کننده و مصرف کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نمایشگاه سعی بر آن شده تا نهادهایی که نیاز به پژوهش دارند با پژوهش‌های مختلف آشنا شوند و از نزدیک با پژوهشگران و متصدیان این امر به گفتگو بنشینند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: متأسفانه تا کنون به لحاظ ارتباط تولید کننده با مصرف کننده در پژوهش موفق عمل نکردیم و همچنان خلأ ارتباط میان این دو وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این همه ابزارهایی که امروزه در دست است بتوان بیش از پیش این ارتباط را برقرار کرد، اظهار داشت: ما به سهم خود در این عرصه اقداماتی انجام می‌دهیم به عنوان مثال همزمان با چاپ کاغذی آثار، نسخه دیجیتالی آن هم متشر می‌کنیم .

حجت الاسلام لکزایی گفت: در تأمین نیازهای نظام در دفتر تبلیغات اسلامی رویکرد جدیدی طی سال‌های اخیر به وجود آمده که در کنار پژوهش‌های بنیادی به پژوهش‌های راهبردی هم توجه می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون فقط در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۶۲۶ پروژه در دست انجام داریم که از این تعداد ۳۸۵ فعالیت به قطب‌های فکری و فرهنگی محول شده و ۲۴۱ پروژه مربوط به پروژه‌های بنیادی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، افزود: در دو سال گذشته سعی کردیم تا از تولیدات پژوهشی پژوهشگاه از صرف تولید کتاب مقداری خارج و به بسته اقدامات توجه کنیم.

وی با اشاره به رونق کرسی‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه در برگزاری کرسی‌های ترویجی رتبه نخست کشوری را کسب کریدم لذا سعی می کنیم تا از تعداد کرسی های ترویجی کاسته و کرسی های تخصصی را افزایش هیم.

حجت الاسلام لکزایی تصریح کرد: دامنه و گستره فعالیت‌ها از ملی به بین‌المللی رفته است و اکنون در دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و عرب از دانشگاه ۱۶ کشور عضو هستند.

وی افزود: در جلسه‌ای قرار شد تا از آثار منتشر شده در پژوهشگاه هر کدام که می‌تواند برای تبلیغ و مبلغان مؤثر باشد خروجی گرفته شود تا مورد استفاد قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بحث نظریه پردازی، توجه به مرجعیت علمی دفتر تبلیغات اسلامی و فعالیت قطب‌ها و تقویت رویکرد تمدنی در پژوهش‌ها را امری ضرروی دانست و از برنامه‌های آینده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برشمرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست