Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:25:18 GMT

متوسط تاخیر قطارهای خروجی ازمشهد ۴۰ ثانیه است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۱۹۸۵

متوسط تاخیر قطارهای خروجی ازمشهد ۴۰ ثانیه است

مشهد_ مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: ۹۶ درصد قطارهای مبدا مشهد از ابتدای امسال تاکنون طبق ساعت درج شده در بلیت حرکت کرده‌اند ومتوسط تاخیز تنها ۴۰ ثانیه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ضیایی‌مهر ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل راه آهن خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در بخش حمل و نقل ریلی خطوط هزارو ۵۰۰ کیلومتری را در شبکه ریلی خراسان رضوی داریم، اظهار کرد: خراسان رضوی سهم ویژه‌ای از حمل و نقل ریلی کشور دارد و با ۲۷ شهر و مرکز استان ارتباط ریلی داریم و مقصد ۵۰ درصد قطارهای کشور مشهد است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش جابه‌جایی مسافر ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار مسافر را در مسیرهای ریلی مشهد و دیگر شهرها داشته‌ایم افزود: این میزان رشدی ۷ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین تعداد قطارهای کرج، زنجان و تبریز به مشهد هم افزایش یافته است و در آخرین اقدام صورت گرفته هم قطار همدان به مشهد اضافه شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: ناوگان مسافری ریلی با عمر بالای ۴۵ سال در کشور نداریم و متوسط عمر ناوگان کشوری ۲۹.۵ سال بوده و مسیرهای منتهی به مشهد ۲۴ سال بوده و ۵.۵ سال از میانگین کشوری جوان‌تر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۶ درصد قطارهای مبدا مشهد طبق ساعت درج شده در بلیت حرکت کرده‌اند و تنها ۴ درصد با تاخیر همراه بوده است، تاکید کرد: متوسط زمان تاخیر در حرکت ۴۰ ثانیه و تاخیر ورود به مشهد هم ۲۷ درصد کاهش داشته است که به نسبت سال قبل کاهش ۲۱ درصدی داشته است.

ضیایی مهر  بیان کرد: برای اینکه بستر مناسبی برای زائران عتبات عالیات در مسیر مشهد به کربلا فراهم شود جلساتی با مسئولان راه‌آهن، سازمان حج و زیارت، استانداری و شرکت‌های کارگزاری زیارتی، شرکت‌های حمل و نقل ریلی داشته‌ایم و از مشهد تا شلمچه زائران را منتقل می کنیم  و از بصره تا کربلا هم با حمل و نقل ریلی عراق است.

وی گفت: راه‌آهن ایران تا نقطه صفر مرزی شلمچه خط ریلی دارد و این فاصله ۳۲ کیلومتری شلمچه تا بصره در خاک عراق است که اگر ریل‌گذاری شود و به خط ریلی ایران متصل شود امکان حرکت مستقیم با یک قطار از مبدا تا مقصد برای قطارهای ایران و عراق فراهم می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش ترانزیتی هم ۸۰ درصد ترانزیت ریلی کشور در ۹ ماهه نخست امسال در خراسان رضوی بوده است، گفت: در این حوزه نیز ما جایگاه ویژه‌ای داریم و در بخش قطارهای باری داخلی رشدی ۵۰ درصدی را در جابه‌جایی‌ها داشته‌ایم و بیش از ۲ میلیون تن بار با ۴۵۰۰ دستگاه واگن جابه‌جا شده است. در بخش قطارهای باری بین‌المللی هم رشدی ۲۲ درصدی داشته‌ایم و بیش از ۱.۵ میلیون تن جابه‌جایی بار را با ۳۳۷۵ دستگاه واگن به خارج از کشور داشته‌ایم. ۹۳ درصد بار حمل و نقل ریلی در مسیر سرخس به بندرعباس و ۸۰ درصد سهم ترانزیتی کشور از مسیر سرخس صورت گرفته است.

وی گفت: توسعه قطارهای حومه‌ای در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و در حال حاضر در خراسان رضوی قطارهای حومه‌ای مشهد-نیشابور و مشهد-سرخس و مشهد-جغتای و بلعکس فعال است. هر شهری که به ریل متصل شود قطار حومه‌ای‌اش فعال می‌شود و قطار حومه‌ای مشهد-فریمان هم راه‌اندازی می‌شود و برنامه قطارهای مشهد-بینالود و مشهد-گلبهار در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بوده که متولیانش مسئولان شهرهای جدید هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.   مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرای سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.   وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.   وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.   همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.    

 

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است