Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، طهمورث الیاسی بختیاری روز شنبه در نشستی خبری با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: دولت در سال گذشته حدود 2.5برابر مبلغ مصوب برای راه آهن غرب کشور اعتبار در نظر گرفت اما متاسفانه این اعتبار جذب نشد.
این مسئول استانی، مثال زد که هم اکنون 400 میلیارد تومان اعتبارات استانی با تخصیص 100 درصد در کرمانشاه وجود دارد اما تاکنون بیشتر از 40 میلیارد تومان جذب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: تزریق اعتبار اضافی جز اتلاف منابع چیزی را عاید استان نمی کند.
به اعتقاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، علاوه بر توان پایین مدیران اجرایی، کارشناسی نبودن پیشنهادات و اولویت نداشتن آنها را دیگر مشکل مانع جذب اعتبارات مصوب توصیف کرد.
مهمترین تغییرات لایحه بودجه 97، مقصریابی ساخت و سازهای غیرکارشناسی و احتمال تغییر مدیران ناموفق در جذب بودجه از مهمترین موضوعاتی بود که در نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه مطرح شد.

**بودجه 97مبتنی بر عملکرد است
بودجه ریزی عملیاتی یا مبتنی بر عملکرد را مهمترین ویژگی لایحه بودجه 97 عنوان کرد و گفت: اصلاحات ساختاری، افزایش شفافیت و انضباط، نظارت آسان تر، پاسخگو کردن دستگاه ها، حرکت به سمت تمرکز زدایی، حذف ردیف های متفرقه، جلوگیری از موازی کاری و بازکردن دست مدیران اجرایی از دیگر تفاوت های لایحه بودجه 97 با سال های گذشته است.
وی افزود: در گذشته لوایح بودجه مبتنی بر عملکرد دستگاه ها نبود و توزیع آن بر اساس پیش بینی ها به صورت مساوی بین دستگاه ها صورت می گرفت.
الیاسی در توضیح بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اظهار داشت: ما بر اساس توافقنامه ایی که در ابتدای سال مالی آینده با دستگاه های دولتی امضا و اهداف را در آن مشخص می کنیم، بودجه را تخصیص می دهیم و بر انجام برنامه ها نظارت می کنیم.
او افزود: در بودجه سال 97 مکانیزمی پیش‌بینی شده است که اگر دستگاهی موفق به کاهش هزینه های جاری خود شود، می توانند از محل صرفه جویی در این هزینه ها به کارکنان خود پرداخت و پاداش داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه همچنین موضوع تمرکز زدایی لایحه بودجه 97 را هم پیش کشید و گفت: در گذشته حدود 91 درصد از بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه ها تخصیص پیدا می کرد و تنها 9 درصد به صورت استانی بود اما در بودجه 97 حدود 30 درصد بودجه کشور استانی شده و تخصیص دستگاه-برنامه و پروژه ها توسط سازمان های برنامه و بودجه استان ها صورت می گیرد.

** سهم کرمانشاه، سالانه 23 هزار شغل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه درباره موضوع اشتغال عنوان کرد: حدود سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که 42 درصد آنان دارای تحصیلات عالی هستند و طبعا باید برای این افراد فکری شود.
او افزود: در لایحه بودجه 97 برای اشتغال فراگیر در کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که سهم استان کرمانشاه از این رقم 895 میلیارد تومان خواهد بود؛ همچنین برای اشتغال روستایی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی(حدود 6 هزار میلیارد تومان) در نظر گرفته شده سهم کرمانشاه از آن بیش از 1200 میلیارد تومان است.
الیاسی عنوان کرد: در مجموع بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار از محل طرح اشتغال فراگیر، روستایی و حمایتی در سال 97 برای اشتغالزایی در استان کرمانشاه اختصاص پیدا می کنند.
او درباره سهم استان کرمانشاه از میزان اشتغالزایی گفت: در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است که 985 هزار شغل در کشور ایجاد شود که سهم کرمانشاه از این رقم 23 تا 24 هزار شغل است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده است که 17 هزار و 200 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی برای اشتغالزایی در کشور اختصاص یابد.
الیاسی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، تا سال 1400 باید سالانه 23 تا 24 هزار شغل در استان ایجاد شود و نرخ بیکاری به کمتر از 14 درصد برسد.
او درباره اعتبارات دولت برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه گفت: راهی جز فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی برای اشتغالزایی در استان وجود ندارد و در این زمینه دستگاه های اجرایی استان باید با تمام توان برای جذب بخش خصوصی تلاش کنند.
الیاسی تاکید کرد که با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی بهترین راه این است که اعتبارات تخصیصی را به عنوان اهرمی برای کاهش سود تسهیلات بانکی استفاده کنیم تا دریافت و استفاده از این تسهیلات برای اشتغالزایی در کرمانشاه به صرفه شود.
در سرشماری سال 1395 نرخ بیکاری استان کرمانشاه 25.1 درصد بود که 2 برابر میانگین کشوری است.

** حرکت به سمت حذف فقر مطلق
توجه ویژه به عدالت اقتصادی و تلاش برای حذف فقر مطلق دیگر هدف لایحه بودجه 97 است که الیاسی آن را بیان و اظهار کرد: طبق آمارهای موجود حدود 12 تا 13 میلیون نفر در کشور دچار فقر مطلق و نسبی هستند که تلاش بودجه 97 کاهش این رقم و از بین بردن فقر مطلق است.
او گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها به صندوق رفاه اجتماعی با مأموریت حذف فقر مطلق تبدیل می شود که بخشی از منابع آن از حذف یارانه حدود 30 میلیون نفر تامین خواهد شد.

** سهم کرمانشاه از بودجه 97
الیاسی در ادامه گفت: حدود 71 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که 6 هزار مورد آن ملی و 65 هزار طرح هم استانی است؛ برای تکمیل آنها به 450 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما دولت در لایحه بودجه 168 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.
در استان کرمانشاه هزار و 800 طرح نیمه تمام وجود دارد که 600 مورد آن طرح های متوسط و بزرگ یا به اصطلاح اولویت دار هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه سهم این استان را از بودجه سال آینده 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این رقم نسبت به امسال 9.8 درصد رشد دارد.
الیاسی گفت: در لایحه بودجه 97، 690 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای(عمرانی) و هزار و 790 میلیارد تومان هم اعتبارات هزینه‌ای(جاری) است.

** در ساخت و سازهای غیرکارشناسی همه مقصریم
در ادامه این نشست خبری یکی از خبرنگاران خواستار پیگیری ساخت و سازهای غیر کارشناسی و تخریب گسترده ساختمان ها در زلزله اخیر کرمانشاه شد و ساختمان اداره استاندارد شهرستان قصرشیرین را مثال زد که با وجود نوساز بودن، از محدود سازه‌های تخریب شده در زلزله اخیر بود.
رئیس سازمان برنامه مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این باره گفت: همه ما مقصر هستیم و من از همکارانم می ‌خواهم که گزارشی در این باره تهیه کنند.

** احتمال تغییر مدیران ناموفق در جذب بودجه
در ادامه این نشست خبری خبرنگار ایرنا از الیاسی پرسید: با توجه به اشاره شما به پایین بودن توان عملیاتی مدیران استان و از طرفی تخصیص بودجه 97 بر مبنای عملکرد آنها، چگونه می توان امیدوار بود که مدیران استانی بتوانند عملکرد مناسبی در جذب بودجه‌های مصوب داشته باشند؟
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در پاسخ گفت: ما موظف هستیم که ساختار اداری را چالاک و چابک کنیم و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نیز بر همین مبنا و با هدف ایجاد شفافیت، پاسخگویی و نظارت آسان تر آغاز شده است.
الیاسی اضافه کرد: اگر مدیران استانی نتوانند به وظایف، برنامه ها و اهداف مشخص شده عمل کنند، باید فکر دیگری کرد و دنبال گزینه هایی مانند اصلاح ساختار، تعدیل نیرو یا تغییر مدیریت بود.
او افزود: دستگاه های اجرایی هم اکنون برای نیازهای مختلف خود متقاضی دریافت اعتبار هستند اما عمده این اعتبار را صرف هزینه های جاری می کنند در حالی که فلسفه وجودی آنها خدمات دهی به مردم است.

** اختصاص 172 میلیارد تومان برای طرح های سفر رهبر انقلاب
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه همچنین از تهیه برنامه اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و گفت: برنامه ششم توسعه هم با کمک دستگاه های اجرایی استان تهیه و در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده و تلاش ما اجرای کامل آن است.
به گفته الیاسی امسال 172 میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان تخصیص پیدا کرده که 120 میلیارد تومان آن مختص زلزله زدگان استان است که این جدای از بودجه دولت است.
رییس جمهوری 19 آذرماه لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، این لایحه در حال بررسی جزئیات در کمیسیون های مجلس است.
استان کرمانشاه حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و قرار داشتن در رتبه های آخر اشتغال و کسب و کار مهمترین مشکلات اقتصادی آن است.
7444/3033 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش تابناک، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جدول هفت لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌ها است، دولت اعتبارات دستگاه‌ها را به صورت تجمیعی آورده است. برای اولین‌بار به دو جدول ۷ و ۱-۷ تقسیم شده که جدول «۷» مربوط به حقوق و مزایا و جدول ۱-۷ مربوط به برنامه‌ها است.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعتراضی بود که چرا اعتبارات برخی دستگاه‌ها افزایش داشته که معلوم شد که برای حقوق و دستمزد نیست و به خاطر برنامه آن دستگاه‌ها ما در نهایت تغییرات اساسی درباره اعتبار دستگاه‌ها نداشتیم و تغییرات جزئی اعمال شده، بنابراین جدول هفت عینا طبق پیشنهاد دولت به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ همچنین تصریح کرد: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست؛ منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است، باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود. بعد از آن احکام بازنشستگان زده خواهد شد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان