Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حدادزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال مشاهده تلفات مرگ در یک واحد مرغدارای مرغ تخم گذارو مثبت بودن آزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این مورد، بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه، پاکسازی و معدوم سازی طیور آلوده در این منطقه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه تا زمان پاکسازی کامل ویروس، کانون شناسایی شده در قرنطینه خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی در زمینه مشاهده ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های استان گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ظرفیت واحد مرغداری مبتلا شده به بیماری آنفلوآنزا را 30 هزار قطعه بیان کرد و گفت: مرغداران باید واحدهای مرغداری خود را کنترل کنند و از ورود خودروهای ناشناس به محل مجتمع خوداری کنند.
وی خاطرنشان کرد:اگر مرغداران تمام شرایط بهداشتی را رعایت کنند، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به راحتی قابل کنترل است.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات غیرطبیعی در طیور خانگی، موارد را به این اداره کل گزارش کنند.
سال گذشته چهار کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان در یزد شناسایی شد که اکیپ ثابت و سیار برای مهار و پیشگیری از این بیماری در این منطقه مستقر و منطقه را به طور کامل پاکسازی کردند.
مجموع واحدهای مرغدارای استان یزد یکهزار و 100 مورد اعلام شده است.
اولین بار گزارش‌های رسمی مسوولان دولتی چند کشور در آغاز ماه ژوئیه سال 2005 میلادی درباره همه‌گیری ویروس H5N8 در مرز برخی کشورها به سازمان بهداشت جهانی دام (OIE)داده شد و در پایان همان ماه، روسیه و قزاقستان گسترش آنفلوآنزای پرندگان را در کشورهای خود اعلام کردند.
آنفلوانزای پرندگان با وجود اینکه شیوع آن بشدت شیوع آنفلونزای انسانی در بین انسان ها نیست و خیلی سخت از پرنده به انسان منتقل می شود، اما در صورت انتقال درصد تلفات و کشندگی آن بالاست و به همین دلیل، مجامع بین المللی روی کنترل این بیماری خیلی تاکید دارند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فیاض فر گفت: در پی وصول گزارش‌های مردمی و رصد‌های اطلاعاتی در خصوص فعالیت غیرمجاز در حوزه تولید و توزیع کپسول‌های موسوم به ترک اعتیاد عوامل شناسایی و دستگیر شدند.   وی بیان کرد: جاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با ورود به محل فعالیت فرد نزدیک به چهار هزار عدد قرص متادون، مقادیر قابل توجهی از قرص‌های مسکن و کپسول‌های خالی دارویی کشف کردند.   دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم افزود: متهم بدون هرگونه تحصیلات و دانش مربوطه، با پودر کردن و مخلوط کردن تعدادی قرص از جمله ماده مخدر متادون که وابستگی و اعتیاد شدیدتری از اکثر موادمخدر سنتی و صنعتی دارد، آنها را در کپسول‌های خالی ریخته و با مبالغ گزاف و در قالب نسخه اقدام به فروش به متقاضیان ترک اعتیاد نموده است.    وی ادامه داد: در همین راستا متهم پس از تفهیم اتهام با قرار تأمین متناسب راهی بازداشتگاه شد و رابطین وی در سایر شهرستان‌ها نیز شناسایی شدند که مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.   فیاض فر اظهار داشت: به لحاظ عدم وجود شرایط بهداشتی نگهداری دارو‌ها و عدم اطلاع از نوع ترکیبات دارویی، عوارض احتمالی آن در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور