Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@11:06:07 GMT

خریدهای میلیونی با چک‌های مسروقه و بلامحل

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۳۱۰۹

خریدهای میلیونی با چک‌های مسروقه و بلامحل

دو مرد کلاهبردار که با چک‌های مسروقه و بلامحل اقدام به خرید‌های میلیونی می‌کردند، به دام پلیس افتادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، دهم مهر ماه امسال و در پی طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من در زمینه خرید و فروش لوازم و تجهیزات ورزشی فعالیت دارم؛ حدودا یک ماه پیش فردی طی تماس تلفنی عنوان کرد که قصد خرید چند دستگاه ورزشی از جمله یک میز بیلیارد، یک میز پینگ پنگ و ... مجموعا به ارزش 120 میلیون تومان را دارد؛ پس از توافق بر سر قیمت این شخص با حضور در محل کارم، نشانی یک سوله در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت 2 را به من داد و درخواست کرد تا تجهیزات ورزشی خریداری شده به سوله مورد نظر منتقل شود؛ پس از انتقال تجهیزات، خریدار چند فقره چک مجموعا به مبلغ 120 میلیون تومان تحویل داد اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه شدم که یکی از چک‌ها مسروقه و مابقی چک‌ها نیز متعلق به افراد غیر و بلامحل هستند؛ بلافاصله جهت پیگری طلب خود به سوله محل انتقال تجهیزات ورزشی در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت 2 مراجعه کرده و متوجه شدم که سوله مورد نظر، بر خلاف ادعای خریدار تجهیزات ورزشی توسط این شخص به مدت یک ماه اجاره شده و پس از آن متواری شده است.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان با بررسی چک‌های بلامحل تحویلی به مالباخته اقدام به شناسایی صاحب حساب در منطقه شوش کرده و اطلاع پیدا کردند که وی یکی از معتادین خیابانی و بلامحل است که مدارک شناسایی خود را به مبلغ چند ده هزار تومان و برای تامین هزینه مواد مصرفی خود فروخته است.

در ادامه و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این افراد نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و پس از مشاهده سوله محل انتقال اموال خریداری شده، به خریدار اعتماد کرده و بدون هرگونه تحقیقات بیشتری نسبت به تحویل اموال فروخته شده اقدام کردند؛ یکی از مالباختگان که در منطقه لاله زار فعالیت دارد، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: فردی به نام حسین احمدی با مراجعه به مغازه‌ام اقدام به خرید لوازم برقی مجموعا به ارزش 70 میلیون تومان کرد و در ازای آنها تعدا دو فقره چک تحویل داد آقای حسین احمدی درخواست کرد تا اجناس خریداری شده به انبارش در منطقه خاور شهر منتقل و در آنجا تسویه مالی انجام شود؛ در زمان تحویل اموال با مشاهده وضعیت سوله که از اموال و اقلام مختلف پر شده بود، اطمینان پیدا کردم که چک‌ها در زمان مقرر وصول خواهد شد اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه بلامحل بودن آنها شدم .

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهمین پرونده باید از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری باشند؛ لذا با چهره نگاری و نهایتا بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، یکی از مجرمان سابقه دار به نام "حسین.ع" (متولد 1347) مورد شناسایی قرار گرفت . بررسی سوابق "حسین.ع" نشان داد که وی از مجرمان سابقه داری است که از سال 79 تاکنون بارها به اتهام استفاده از اسناد مجعول، تحصیل مال مسروقه، فروش اموال غیر، کلاهبرداری و جعل دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی تصویر "حسین.ع" از سوی مالباختگان، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه شهران و دستگیر وی شدند.

"حسین.ع" در اعترافاتش عنوان کرد که تجهیزات ورزشی خریداری شده از مالباخته، در باشگاه ورزشی متعلق به پسرش مورد استفاده قرار گرفته است که با شناسایی این مکان ورزشی در منطقه غرب تهران و با اخذ دستور بازپرس پرونده، تمامی این اموال توقیف شد.

در ادامه و با اعترافات حسین، دومین متهم پرونده نیز به نام "داوود . س" (متولد 1355) شناسایی شد؛ در مراجعه کارآگاهان به مخفیگاه این شخص در شهرستان رباط کریم، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی به شمال کشور متواری شده و در حال حاضر در زمینه ساخت و ساز ویلا در شهرستان کلاردشت فعالیت دارد که با اخذ دستور نیابت کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی به این شهرستان اعزام و موفق به دستگیری دومین متهم پرونده شدند.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان، متهمان با قرار قانونی و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته و نسبت به انتقال اموال خود به سولی در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت 2 اقدام کردند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود و همچنین شناسایی متهمین به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان

سرهنگ حسین بساطی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در یکی از مناطق حاشیه ای شهرستان اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس در پاسگاه انتظامی دستجاء پس از بررسی های میدانی ۳ سارق را در ارتباط با این سرقت شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی هماهنگ متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۱۸ رأس احشام مسروقه به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد تصریح کرد: از این باند سرقت یک قبضه سلاح گرم غیر مجاز نیز کشف و در این خصوص سارقان با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6092316

دیگر خبرها

  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد