Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: نظارت بر بازار عرضه کالا در سطح استان مرکزی افزایش می‌یابد.

محمدجواد قربانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با بیان اینکه حوزه بازرسی و نظارت صنعت و معدن فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد اظهار داشت: این سازمان بحث مبارزه با قاچاق کالا، نظارت بر عرضه کالا و خدمات شرکت‌های خصوصی و دولتی، نظارت بر اصناف را به عنوان نظارت عالیه دنبال می‌کند و در شهرستان‌های استان هم به همین منوال نظارت لازم به همراه اتاق اصناف و اتحادیه‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازار یلدا به شکل عمده اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نظارت داشتند و بالغ بر 25 تیم بازرسی یعنی 50 بازرس فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و سازمان و ادارات صنعت معدن تجارت شهرستانی عمده فعالیتشان بر روی نظارت در شرکت‌های پخش، دولتی، خصوصی و نظارت بر عرضه کالای قاچاق و انبارها و سردخانه‌ها متمرکز بود.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: عمده فعالیت بازرسان ما معطوف به گزارشات و شکایات مردمی بود و از آنجا که رقمی بالغ بر حداقل 55 هزار واحد صنفی در کل استان داریم تعداد اصناف با تعداد بازرسان ما هم‌خوانی ندارد علاوه بر آن واحدهای صنعتی و واحدهایی مانند شرکت‌های پخش کالا هم در این لیست هستند به همین سبب به شکل گسترده توانایی نظارت را نداریم، بنابراین نظارت سازمان تنها به شکایات و گزارشات معطوف می‌شود.

قربانیان بیان کرد: تلفن 124 پل ارتباطی سازمان حمایت در سراسر استان به صورت شبانه‌روزی جوابگوی مردم است، شکایات دریافت شده نیاز به کارشناسی دارد و ممکن است فروشنده در استان دیگری باشد و ما پرونده را به استان‌های دیگر ارجاع دهیم اما گزارشات ستاد خبری که نیاز چندانی به کار کارشناسی ندارد و در کوتاه‌ترین مدت بررسی و نتیجه به شاکی منعکس می‌شود، تلفن 3820 اتاق اصناف در مرکز استان در حوزه خرده‌فروشان و عمده‌فروشان از سراسر استان گزارش دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: شاید گزارشاتی در این مورد وجود داشته باشد ولی این عمل همه‌گیر و فراگیر نیست، به شکل عمده عدم هم‌خوانی قیمت‌ها با جیب خریداران بیشتر مد نظر مردم است که در اصطلاح به آن گرانی گفته‌ می‌شود، زمانی که قدرت خرید پایین می‌آید توانایی خرید در اندازه قیمت‌ها نیست، ولی اتاق اصناف و نهادهای مرتبط نظارتی با تخلفاتی که در قانون نظام صنفی تعریف شده با متخلفان برخورد می‌کند، به سبب تعداد کم بازرسان ممکن است مردم شاهد بازرسی‌ها نباشند ولی باید در مجموع عملکرد را ببینند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: تعداد کالاهای موجود در سراسر کشور با قیمت مصوب به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، قیمت‌ها بر مبنای درصد سود تعیین و مطالبه می‌شود، برای مثال حداکثر قانونی میوه 30 درصد است اگر رعایت نشود تخلف محسوب می‌شود، اتحادیه و اتاق اصناف موظف هستند با این تخلفات برخورد جدی و قانونی داشته باشند و اگر مردم از عملکرد اتحادیه و اتاق اصناف ناراضی باشند ما به عنوان سازمان نظارت به موضوع ورود پیدا کرده‌کشف تخلف می‌کنیم و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهیم و پس از اثبات تخلف صنف مورد نظر به دو برابرمبلغ تخلف شده جریمه می‌شود.

قربانیان خاطرنشان کرد: تمام اقلامی که وارد بازار می‌شود وارداتی نیست وهیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند آجیل سال گذشته را به عنوان تازه عرضه کند و باید به مصرف‌کننده در این مورد اطلاع داده و اختلاف قیمت آن محصول با محصول تازه مشهود باشد، فروشندگان موظف هستند بر اساس فاکتور خرید و کرایه حمل جزئی که به کالا تعلق گرفته با درصد سود قانونی کالا را عرضه کنند، قانون افزایش قیمت به سبب افزایش تقاضا وجود ندارد و تاثیر عرضه و تقاضا باهم کذب محض است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

علی‌آبادی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

اولین خودروهای وارداتی ایران‌خودرو تحویل مشتریان شد | «شاین مکس» در دو مدل بنزینی و هیبریدی

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار کرد: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

کد خبر 845098 برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم وزارت صنعت، تجارت و معدن علی آبادی خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد