Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «رابرت نلر» یک فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا،  به تفنگدارانی که در نروژ مستقر هستند گفت وقوع یکجنگ تمام عیار در آینده را پیش‌بینی می‌کند.

نلر به تفنگداران دریایی مستقر در نروژ گفت: «امیدوارم اشتباه کنم، اما جنگی را پیش رو داریم. شما با حضورتان در اینجا، در یک جنگ سیاسی و اطلاعاتی هستید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد تفنگداران باید به طور شبانه روزی برای یک جنگ آماده باشند.

دکتر آنتونی مونتیرو روز جمعه در این‌باره به اسپوتنیک گفت گذشته از اینکه جنگی رخ می‌دهد یا نه، اظهارات این فرمانده درباره احتمال وقوع جنگ با روسیه تاییدی بر این گفته آمریکایی‌ها است که همیشه گفته‌اند: ما با روسیه در جنگ سرد هستیم.

مونتیرو در این مورد گفت: «این جنگ سرد از جنگ سرد اول خطرناکتر است. زیرا هیچ ساختار قانونی یا پیمانی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد که از وقوع اشتباهی که به یک جنگ جهانی منجر شود، جلوگیری کند».

این تحلیلگر همچنین افزود: «آمریکا سلاح‌های هسته‌ای خود را به اروپای شرقی در لهستان و رومانی انتقال داده است. سلاح‌های آمریکا تاکنون به این اندازه (به روسیه) نزدیک  نبوده‌اند».

استقرار 330 تفنگدار آمریکایی در خاک نروژ از ماه ژانویه آغاز شد. مسکو در آن زمان اعلام کرد این تصمیم آمریکا بر خلاف سیاست نروژ درباره استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی است.

«ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اکتبر 2016 که استقرار این نیروها اعلام شد، گفت: «ما معتقدیم که این تصمیم آمریکا با سیاست نروژ برای مستقر نکردن پایگاه‌های نظامی خارجی در زمان صلح در خاک این کشور تناقض دارد».

از دیدگاه زاخاروف این اقدام به تامین و حفظ ثبات و امنیت در اروپای شمالی کمکی نمی‌کند.


 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است