Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، دکتر ایرج نبی پور در نشست علمی ماهیانه با محوریت علوم زیست پزشكی مرتبط با دریا افزود: با توجه به توانمندی‌های موجود در منطقه ساحلی بوشهر، امکانات و زیرساخت‌های نظری و فیزیکی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دانشگاه خلیج‌فارس، مرکز ملی اقیانوس‌شناسی و پژوهشکده میگو، زمینه‌های تحقیقاتی مشترک در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هدف نهایی از مطالعات حوزه دریا ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و شاخه‌های فناورانه است که منجر به محصول مبتنی بر دانش شود.

رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: تأکید ما نه ‌تنها بر روی علوم دارویی و شاخه‌های وابسته به آن است، بلکه در بررسی آلاینده‌های خلیج‌فارس و حوزه‌های دیگر مطالعات بهداشت محیط نیز ظرفیت‌های تحقیقاتی فراوانی وجود دارد.

دکتر نبی‌پور تبادل دستاوردها و بسط دانش و مهارت‌های مربوط به شاخه علوم زیست‌فناوری دریایی پزشکی را از جمله اهداف این نشست‌های علمی عنوان کرد.

در نخستین جلسه از این نشست‌های علمی، دکتر امیررضا جاسبی دانشیار فیتوشیمی مرکز تحقیقات شیمی دارویی و گیاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستاوردهای گروه تحقیقاتی‌شان در زمینه جداسازی و شناسایی خواص زیستی ترکیبات طبیعی جلبک‌ها و اسفنج‌های دریایی خلیج‌فارس را ارائه داد.

 وی در این سخنرانی به تجربیات خود در زمینه شناسایی ترکیبات ضد سرطانی، ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی اشاره کرد.

این نشست با حضور استادان و دانشجویانی از گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس، دانشگاه خلیج‌فارس و مرکز اقیانوس‌شناسی ایران در تالار پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است