Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر گفت: یک خانواده روستایی با تلاش نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید یوسف تبارداشکسن این شهرستان از خطر گازگرفتگی نجات یافتند.

عظیم نظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش نجاتگران این پایگاه کودک 2 ساله، مرد 45 ساله و زن 40 ساله ای که دچار گازگرفتگی شده و بیهوش شده بودند از مرگ نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بعد از ظهر امروز حدود ساعت 15 در پی مراجعه حضوری خودرو حامل این خانواده شیرامینی بلافاصله نجاتگران هلال احمر آذرشهر اقدام به اکسیژن تراپی مصدومان و ارایه مراقبت های پیش بیمارستانی کردند.
نظری با بیان اینکه نجاتگران بعد از اطمینان کامل از رفع خطر گاز گرفتگی مصدومان آنان را مرخص کردند، از مردم خواست در فصل زمستان نسبت به اتصالات وسایل گازسوز حساسیت بیشتری داشته و کنترل های دوره ای را برای اطمینان از بی نقص بودن اتصالات همیشه انجام دهند.
سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علایم عمومی مسمومیت ناشی از گازگرفتگی است.
سال گذشته بیش از 30 نفر در آذربایجان شرقی بر اثر نشت گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
شهرستان آذرشهر با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص

پسر جوان که دوستش را به قتل رسانده و با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرده بود، از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

به گزارش مشرق، ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱ به دنبال پیدا شدن جسد خونین پسر جوانی به نام سعید در حاشیه اتوبان خلیج فارس، تحقیقات برای شناسایی عامل قتل در دستور کار قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول بر اثر اصابت جسمی برنده به قفسه سینه‌اش و خونریزی شدید جان باخته است.

در نخستین گام از تحقیقات مأموران به سراغ خانواده قربانی رفتند. پدر مقتول به مأموران گفت: دیروز صبح پسرم با یکی از دوستانش به نام شهرام قرار داشت و از آن به بعد از او خبری ندارم. در حال حاضر هم فکر می‌کنم شهرام می‌داند چه اتفاقی افتاده و من به او مظنون هستم.

پس از ارائه این اطلاعات شهرام ۳۰ ساله بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل دوستش اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: روز حادثه برای صحبت درباره کار به نزدیکی یک معدن رفته بودیم که سر موضوعی با سعید بحث مان شد و او به یکباره به روی من چاقو کشید و من هم از روی عصبانیت چاقو را از او گرفتم و یک ضربه به سینه‌اش زدم.بعد از اعتراف صریح متهم وی صحنه جرم را بازسازی کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اما خانواده متهم پیش از جلسه رسیدگی موفق شدند رضایت اولیای دم را جلب کنند و متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه شهرام به جایگاه رفت و گفت: من و سعید از دوستان قدیمی هم بودیم و باهم رفت و آمد خانوادگی داشتیم.

روز حادثه قرار بود برای انجام کاری باهم صحبت کنیم که سر موضوعی بی‌ارزش باهم بحث کردیم و کارمان به درگیری کشید وقتی هم دیدم او به رویم چاقو کشیده از ترسم چاقو را گرفتم و ضربه‌ای به سینه‌اش زدم.

باور کنید نمی‌خواستم دوستم را بکشم از خودم دفاع کردم.

متهم در ادامه افزود: برای آنکه من قصاص نشوم پدرم تنها دارایی‌اش را که خانه‌اش بود فروخت و پولش را به اولیای دم داد تا رضایت شان را جلب کند.

من تا آخر عمرم مدیون آنها هستم. من اشتباه بزرگی کرده‌ام و در این مدت هم سختی زیادی در زندان کشیدم و خانواده‌ام را نابود کردم.

از قضات هم می‌خواهم تا حد امکان در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا بتوانم زودتر به زندگی‌ام برگردم و اشتباهاتم را جبران کنم.

متهم پس از اظهاراتش و در حالی که اشک می‌ریخت به دست‌های پدر مقتول بوسه زد و گفت: حلالم کنید.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

طبق قانون متهم از جنبه عمومی جرم به ۳ تا ۱۰ سال حبس با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • رهایی نوجوان ۱۲ ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان
  • ۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • لحظه نجات کودک ایرانی ۲ ساله در حالی که یخ زده بود | تصاویر
  • ببینید| لحظه نجات کودک ۲ ساله در حالی که یخ زده بود
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز
  • جزییات بیشتر از سانحه رانندگی خانواده کین؛ وقتی پرستار بچه‌ها در نقش یک ناجی ظاهر می‌شود!