Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسماعیلی از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی دادگستری استان تهران خبرداد وگفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی بویژه در عرصه قرآنی در دستگاه قضایی هستیم. به گزارش گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران در پانزدهمین نشست شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان تهران در سالجاری بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی بویژه در عرصه قرآنی در دستگاه قضایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام قضایی درابتدای این نشست به بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) با این مضمون که حضرت فرمودند: از قرائت و تلاوت قرآن غافل نشوید که قرآن موجب احیا و زنده شدن قلب انسان و بازداشتن او از بدی‌ها و اعمال زشت و نیز ظلم و ستم می‌گردد، پرداخت و اظهار داشت: امروز در جهان بشریت، جوامع اسلامی و کشورمان من جمله در دستگاه قضایی کم و بیش با برخی از ناهنجاری‌های اخلاقی مواجه هستیم و برای برون رفت از این امر، قرآن کریم به عنوان نسخه‌ای شفابخش می‌تواند تأثیر به سزائی داشته باشد چرا که کلام الهی ضمن بازداشتن انسان از آلوده شدن به رذائل اخلاقی، سعادت دنیوی و اخروی او را تضمین می‌کند.

وی افزود: بحمدا... در سال‌های اخیر در دستگاه قضایی شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی بویژه در عرصه قرآنی هستیم و در همین راستا حسب تصمیمات متخذه در حوزه معاونت فرهنگی قوه قضائیه قرار است پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های مختلف پس از طی رقابت‌های استانی و منطقه‌ای به میزبانی دادگستری کل استان تهران برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: لازم است با بکارگیری کلیه امکانات، برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مسابقات، برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد به نحوی که شأن و منزلت کلام وحی رعایت شود. بطور قطع در راستای اتخاذ تمهیدات لازم برای تحقق این امر مقدس، آثار و برکات ارزشمند قرآنی بر ما نازل خواهد شد.

در ادامه این نشست، شرح وظایف مربوط به این دوره از مسابقات بدقت بررسی و مسئولین ستاد و نیز کمیته‌ها تعیین و مقرر شد بدواً در خصوص زمان و مکان برگزاری این رویداد عظیم قرآنی، کارشناسی‌های لازم معمول و نتیجه به سرعت به دبیرخانه ستاد منعکس و در پایان پیرامون نحوه تشکیل جلسات ستاد و زمان آن تصمیماتی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس هیات دوچرخه سواری گلبهار گفت: این مسابقات انتخابی تیم ملی بوده که در تقویم فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان نیز ثبت شده است.

مجتبی گلمکانی  افزود: چند کشور آسیایی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح دو چرخه سواری، استعداد یابی  و معرفی برای حضور در کلاس جهانی از جمله اهدافی است که دنبال می شود.

گلمکانی اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو رده سنی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان