Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فايل هاي معيوب اين روزها به لطف قدرت بالاي پردازشي کامپيوترهاي مدرن، به پديده اي نادر تبديل شده اند. با اين حال، اگر سر و کله شان در کامپيوترهاي امروزي پيدا شود، حکم يک کابوس تمام عيار را براي کاربران دارند.
به همين منظور در اين مطلب از نحوه شکل گيري فايل هاي معيوب براي تان مي گوييم و چند راهکار براي رفع مشکلات آن ها پيشنهاد مي دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چرا برخي از فايل ها معيوب مي شوند؟عموما فايل ها حين نوشته شدن روي ديسک، آسيب مي بينند که البته وقوع همين مسئله نيز مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد. اما يکي از عمومي ترين دلايلي که در ايجاد فايل معيوب نقش اساسي دارد، مربوط به مشکلات اپ ها مي شود.
يعني اگر يک اپ خاص حين ساخت يا ذخيره يک فايل با خطايي در روند کاري خود رو به رو باشد، در اغلب مواقع فايل ساخته شده، معيوب خواهد بود. اين مشکلات فقط به اپ هاي معمولي که توسعه دهندگان درست و درماني هم ندارند محدود نمي شود.
بلکه بسياري از نرم افزارهاي معروفي همچون آفيس مايکروسافت، فشرده سازها و اپ هاي پشتيبان گير، مي توانند در توليد فايل هاي معيوب نقش مهمي ايفا کنند. البته مسلما مسائل ديگري هم هستند که مي توانند باعث ايجاد فايل هاي معيوب شوند.

يکي از اين مسائل نيز به خاموش شدن کامپيوتر مربوط مي شود. در شرايط عادي، زماني که کامپيوتر خود را خاموش مي کنيد، تمام اپ ها و پنجره هاي باز توسط سيستم به طور خودکار بسته مي شوند.
اما در صورتي که براي دستگاه مشکلي پيش بيايد يا به نوعي از منبع انرژي به طور ناگهاني جدا شود، سيستم قادر به بستن سريع السير پنجره هاي باز نخواهد بود. همين مسئله نيز، مي تواند مشکلات بسياري را براي تمام فايل هاي باز به وجود آورد.
اينجاست که نه تنها نرم افزارها و پنجره هاي باز، بلکه خطر فايل هاي خود سيستم عامل را نيز تهديد مي کند و ممکن است اين مسئله به معيوب شدن تمام آن ها ختم شود. علاوه بر تمام اين ها، بدسکتور هارد درايو نيز مي تواند دليل اصلي ايجاد فايل هاي معيوب باشد.
اما در آخر، يک مسئله ديگر هم هست که شايد مهمترين هم باشد؛ بدافزارها. تقريبا هر روز بدافزارها سيستم هايمان را تهديد مي کنند. پس اصلا بعيد نيست که پس از آلوده شدن سيستم به بدافزارها برخي از فايل ها آسيب ببينند و به فايل هاي معيوب تبديل شوند.
چگونه از فايل ها در مقابل معيوب شدن محافظت کنيم؟مسلما اولين و مهمترين کاري که بايد براي محافظت از فايل هاي خود انجام دهيد، گرفتن نسخه پشتيبان از آن ها به طور پيوسته است. البته بايد به اين موضوع هم توجه کنيد که استفاده از حافظه هاي ابري و ديگر همگام سازهاي آنلاين نيز هميشه خوب نيست.

اگر يک فايل معيوب روي سيستم داشته باشيد و از آن به کمک اين سرويس ها بکاپ بگيريد، آن وقت از نسخه نامناسبي از فايل خود پشتيبان تهيه کرديد. به همين منظور، اگر مي خواهيد از اين سرويس ها کمک بگيريد، بهتر است پيش از شروع هر کاري از داشتن تنظيمات «بازگشت به نسخه قبلي» آن سرويس اطمينان حاصل کنيد.
با اين حال اگر هنوز هم نمي دانيد که بايد از چه نرم افزارهاي يا سرويس هايي براي گرفتن نسخه پشتيبان استفاده کنيد، بهتر است به سراغ «File History» (ويندوز)، «Time Machine» (مک) يا «Backblaze» برويد.
در آخر و پس از گرفتن نسخه پشتيبان نيز، مهمترين کاري که بايد انجام دهيد آن است که يک آنتي ويروس قدرتمند روي سيستم خود نصب کنيد و از عدم حضور ويروس ها روي آن اطمينان حاصل نماييد.
پس از اينکه يک فايل معيوب شد چه کار بايد کرد؟اگر فايلي روي سيستم تان معيوب شد، تنها کاري که برايش مي توانيد انجام دهيد، دريافت دوباره آن است. به نوعي دوباره دانلودش کنيد يا حتي از کسي بخواهيد آن را دوباره براي تان ارسال کند.
با اين حال، اگر سيستم عامل درگير فايل هاي معيوب شده بود، تنها راهي که داريد استفاده از «System File Checker» ويندوز است. به کمک اين ويژگي، ويندوز تمام فايل هاي موجود روي سيستم را بررسي مي کند و در صورت برخورد با فايل معيوب، آن را با نسخه اي سالم جايگزين مي کند.
البته پيش از شروع اين کار، بهتر است از عدم وجود بدافزارها روي سيستم اطمينان حاصل کنيد. از اين رو بهتر است آنتي ويروس خود را فعال کنيد و بگذاريد که بدافزارهاي موجود روي سيستم شناسايي و پاک شوند.
با اين حال، اگر اسناد شما به فايل هاي معيوب تبديل شده اند، شانس کمي براي بازگرداندن آن ها داريد. به نوعي بازگشت آن ها وابسته به نرم افزار توليد کننده آن هاست. اگر آن نرم افزار امکان بازگردادن فايل به نسخه قبلي را در اختيارتان بگذارد، خيلي راحت مي توانيد دوباره به سند خود دسترسي پيدا کنيد.
خوشبختانه اين ويژگي روي مايکروسافت آفيس وجود دارد و کاربران تقريبا مي توانند برخي فايل هاي معيوب خود را بازگرداني کنند. با اين حال توسعه دهندگان برخي از نرم افزارها هم که ادعا مي کنند مي توانند برخي فايل هاي معيوب را ريکاوري کنند.
برخي از اين نرم افزارها رايگان و برخي ديگر، هزينه بردار هستند. اما در صورتي که يک فايل مهمتان معيوب شده و به هر نحوي مي خواهيد آن را برگردانيد، بهتر است شانسي هم در اختيار اين دسته از اپ ها قرار دهيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد