Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارشناس بیماری های مزمن تنفسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهارداشت: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از 210 میلیون نفر از جمعیت جهان به COPD مبتلا هستند و سالانه بیش از سه میلیون نفر در دنیا در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند. دکتر "زهرا خسروی زادگان" با بیان اینکه مصرف سیگار علت 80درصد موارد COPD است، افزود: سایر مواد دخانی مثل قلیان، سیگار برگ و پیپ هم عامل مهمی در ایجاد این بیماری هستند؛ تماس های شغلی خاص مثل کار در معادن، صنایع نساجی، آلودگی هوا در داخل خانه به علت تماس با سوخت های فسیلی و یا خارج از خانه به علت آلودگی مناطق شهری و تماس غیرفعال با سیگار به صورت قرار گرفتن در معرض دود سیگار و قلیان دیگران نیز به عنوان سایر علت های COPD مطرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیماری انسدادی مزمن ریه(COPD) به انسداد برگشت ناپذیر مجاری هوایی که با محدودیت پیشرونده، تدریجی و برگشت ناپذیر جریان هوای ریوی همراه است گفته می شود و هر چند این بیماری در صورت درمان هم به طور کامل برگشت پذیر نیست، اما یک بیماری قابل پیشگیری و کنترل است. کارشناس بیماری های مزمن تنفسی دانشگاه یادآور شد: در بدن هر فرد واکنش بافت ریه به این عوامل خطر متفاوت است؛ اگر فرد زمینه ژنتیکی مساعدی داشته باشد تماس طولانی مدت با این عوامل خطرساز منجر به بیماری مزمن انسدادی ریه می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله سیگار قاچاق در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️، سرهنگ حسین عجم  گفت: ماموران گشت یگان امداد شهرستان میامی حین گشت زنی هدفمند در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا مظنون شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.
وی به بازید بار خودرو و کشف ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق اشاره کرد و گفت: تمامی سیگار‌ها ساخت کشور آمریکا بود که کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ عجم از توقیف خودرو و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد و افزود: پرونده تشکیل و همراه متهمان به مراجع قانونی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال