Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@04:38:20 GMT

نهنگ آبی؛ 50 قدم تا مرگ + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۶۳۲۷

نهنگ آبی؛ 50 قدم تا مرگ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهنگ آبی یا بازی مرگ، نامی آشناست که این روزها در سرتاسر جهان پیچیده و باعث مرگ چندین نفر شده است.  یک بازی از جنس قمار که بعد از طی 50مرحله، بازی کننده  دست به خودکشی می زند و خود را از یک ارتفاع پرت می کند. خانه ساکت، دریای نهنگ و ساعت 4:20 صبح بیدارم کن، از دیگر نام های بازی نهنگ آبی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی در روسیه و اسیای مرکزی بیشتر رواج پیدا کرده است که در یکی از شبکه های اجتماعی به نام  vk.com و بصورت آنلاین بازی می شود. این شبکه اجتماعی شباهت عجیبی به فیسبوک دارد که امروزه مورد حمایت صهیونیست ها، فرقه ضاله فراماسون و شیطان پرستی می باشد.


فیلیپ بودکین دانشجوی روانشانسی که از دانشگاهش اخراج شده ادعا کرده که او بازی را اختراع کرده است. وی هدفش را پاک کردن جامعه از افرادی است که ارزشی  و آنها را وادار به خودکشی می کند.

دلیل انتخاب اسم نهنگ آبی به پدیده خودکشی دسته جمعی نهنگ ها در ساحل باز می گردد. شما بعد از ورود با یک سری قوانین مواجه می شوید که بعد از قبول قوانین به عنوان "نهنگ" خطاب می شوید و باید این بازی اینترنتی را طی 50 روز و 50مرحله انجام دهید.

وقتی قوانین این بازی را قبول کردید بازی شما شروع می شود. هر روز یک کاری به شما سپرده خواهد شد تا انجام دهید و برای اثبات انجام آن، و راه یافتن به مرحله بعد  باید تصویری برای ادمین بازی ارسال کنید. مراحلی که کاملا برای افسردگی و نا امیدی طراحی شده اند شما را در نتیجه به بن بست زندگی می رساند و در مرحله 50 با سقوط از ارتفاع به زندگی خود پایان می دهید.

مراحل ابتدایی بازی بسیار آسان است و انجامش به نوعی برای شناخته شدن شما کمک می کند؛ اما با پیشرفت شما و ورود به مراحل بالاتر بازی به سمت خودزنی پیش خواهد رفت.

شما در این بازی با مراحلی مثل تماشای فیلم ترسناک ساعت 4:20 صبح، خط انداختن روی بدن، حک کردن F57 روی دست، بریدن لب، حک کردن تصویر نهنگ ابی روی بدن با تیغ و در آخر سقوط از ارتفاع بالا که مرحله آخر محسوب می شود، روبرو خواهید شد.


 

در  هر مرحله تایید انجام کارهای سپرده شما فقط با ارسال عکس تایید می شود؛ کسانی بوده اند که با فتوشاپ خواستند ادمین بازی را گمراه کنند اما ناموفق بوده  اند و از بازی اخراج شده اند و یا تحت تاثیر تهدیدهایی که قرار گرفته اند دست به خودکشی زده اند. ادمین بازی به اندازه کافی از شما اطلاعات در دست دارد و همین اطلاعات باعث خواهد شد که شما برخی مراحل را تحت فشار انجام دهید. در مواقعی از طریق لوکیش، تلفن منزل، دانشگاه و ... با تهدید و یا با افزایش فشار روانی و ترس دست به اقدامات ترسناکی خواهید زد.

تا به امروز افراد زیادی تحت تاثیر این بازی دست به خودکشی زده اند که هندوستان در این بین بیشتر تلفات را داشته است به‌طوری که پلیس هندوستان نصب و انتشار و حتی ذخیره فایل خام نصبی این بازی را جزء جرایم نرم‌افزاری محسوب کرد.

 

در کلیپ زیر جزییات کامل این بازی را خواهید دید؛

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دختران اصفهانی اولین قربانی بازی مرگ در ایران

دیروز دو دختر 17-18 ساله اصفهان خود را از پل چمران به پایین انداختند و این اولین تلفات این بازی در ایران بود. در ابتدا همگان تصور می کردند دلیل خودکشی، افسردگی جوانی است که با شنیدن صوت این دو دختر دلیل مرگ بازی "نهنگ آبی" عنوان شد.

 

واکنش محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بازی "نهنگ آبی"

"خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت کننده و بهت آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متاثر شدم.

بایستی بپذیریم که در کنار منافع بسیار، آفات جدی هم در فضای مجازی وجود دارد.
به عنوان یک پدر، فرزندانم را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ام و آنها نیز تاکنون عضویتی نداشته‌اند و همچنان با حضور یک بزرگتر از فضای مجازی بهره می‌گیرند.

به عنوان حاکمیت باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویسهای متناسب با این سنین باشیم. این از اولین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود که بزودی اعلام خواهد شد.

اتفاق تلخ امروز اگر منجر به تغییر شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متاسفانه مجددا قابل تکرار است.

ما در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسئولیم. مراقبت از آنها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم."

 

 

 دستگیری سازنده بازی نهنگ آبی

رییس پلیس فتا  استان فارس ضمن هشدار به خانواده ها در مورد بازی نهنگ آبی اظهار داشت: یکی از شبکه های اجتماعی و اینترنتی که این گروهها در آن فعال هستند "وی کی" نام دارد، "وی کی" مخفف وی کنتاکته (VKontakte) شبکۀ اجتماعی روسی است که به فیسبوک شبیه است و کاربران بسیاری از جمله در روسیه، اوکراین و مولدوای و قزاقستان دارد.

سرهنگ رجبلی بیان کرد: احتمال خودکشی دو نفر و افزایش نگرانی‌ها از رواج چالش نهنگ آبی در ایران، سال گذشته پلیس روسیه جوانی ۲۱ ساله به نام «فیلیپ بودیکین» را دستگیر کرد که گمان می رود سردسته گروهی بوده که از طریق اینترنت نوجوانان و جوانان را به خودکشی ترغیب می کرده اند.

 

 گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

فیلمی از جزییات کامل در مورد نهنگ آبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست رئیس جمهور با فعالان کسب و کارهای فضای مجازی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، عصر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ با جمعی از فعالان کسب و کارهای فضای مجازی در نهاد ریاست جمهوری دیدار کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3055929 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
  • اسدی: به حواشی فضای مجازی توجه نمی کنم
  • نشست رئیس جمهور و فعالان کسب و کار‌های فضای مجازی
  • فیلم/ نشست رئیسی با جمعی از فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی
  • آزادسازی سکو‌های فیلتر‌شده به زودی! - دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد
  • (ویدئو) پای هالک ایرانی به تلویزیون باز شد!
  • تصاویر| جلسه شورای عالی فضای مجازی
  • نشست رئیسی با فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی
  • نشست رئیس جمهور با فعالان کسب و کارهای فضای مجازی