Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تدوينگر «شاه کش» جديدترين ساخته وحيد اميرخاني گفت: اين فيلم يک کار جدي اجتماعي است. در «شاه‌کش»، معضلات اجتماعي که خانواده‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهد، مورد توجه قرار گرفته است.
حسن ايوبي تدوينگر سينما نامزد دريافت جايزه بهترين تدوين براي فيلم «33 روز» درباره فيلم‌هايي که احتمال حضور در جشنواره فيلم فجر خواهد داشت گفت: امسال فيلم سينمايي انيميشن «فيلشاه » را تدوين کردم که گذشته از اين که جزء عوامل سازنده کار هستم فيلم داراي کيفيت بسيار خوبي است و توان جذب مخاطب را به خوبي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درباره تفاوت و سختي‌هاي تدوين انيميشن و فيلم‌هاي رئال گفت: تدوين انيميشن در رنکينگ جهاني جزء کارهاي سخت به شمار مي آيد به اين دليل که تدوينگر بايد از بيش متريالي که در اختيار دارد از تجربه و تخيل خود استفاده کند و مخاطب را به خوبي بشناسد. تدوين اوليه بر اساس پلان‌هاي استوري برد انجام مي‌شود و کاملاً با تدوين فيلم رئال متفاوت است.
تدوينگر «آينه بغل» و «اکسيدان» درادامه تاکيد کرد: تدوين انيميشن سه تا چهار انجام مي شود. مرحله اول هيچ متريالي وجود ندارد و تنها عکس ها فريم فريم تدوين مي شود و حرکت کوچکي براساس زمان بندي صورت مي گيرد. تدوين انيميشن بعد از چند مرحله تدوين به فاين کات رسيده و انيميت مي شود و فرم مي گيرد و تصويرها نهايي به دست مي آيد. از نظر کميت کار هم نسبت به يک اثر سينمايي کار بيشتر و زمان بري است . در تدوين يک کار سينمايي 800 تا 1000 کات انجام مي شود اما در انيميشن اين تعداد متفاوت است زيرا براساس جنس فيلم و جمعيت هدف به ريتم تندتري نياز است و به طور مثال در «فيلشاه» 2400 پلان و کات داريم.
نامزد دريافت جايزه تدوين از جشنواره‌فيلم فجر و جشن خانه سينما درباره فيلم‌هاي ديگري که احتمال حضور در جشنواره فيلم فجر را خواهند داشت گفت: فيلم «خجالت نکش» اولين ساخته رضا مقصودي به تهيه‌کنندگي پروين حسيني به دفتر جشنواره تحويل شده است. اين فيلم کاري اجتماعي خانوادگي و با رگه هاي طنز است.
وي ادامه داد: فيلم سينمايي «شاه کش» ساخته وحيد اميرخاني دومين همکاري من با کارگردان بعد از «در مدت معلوم» بود يکي از کار‌هاي خوب است . اميرخاني نشان داده است که در کارش ظرافت‌هاي خاصي را رعايت مي کند . «شاه کش» يک کار جدي اجتماعي است که نزديک به ژانر هم مي شود. در اين فيلم معضلات اجتماعي که خانواده ها را تحت تاثير قرار مي دهد مورد توجه است فيلم رگه هاي طنز ندارد اما عناصر جذاب سينما در آن رعايت شده و فرم سينمايي قوي دارد.
وي در خاتمه تاکيد کرد: فيلم «شاه کش» کار سختي بود هم به لحاظ اجرا و زمان فيلمبرداري، زيرا از آن جنس کارهايي بود که مجبور بوديم تدوين را کامل کنيم و با راف کات و نيمه نمي توانستيم به جشنواره تحويل دهيم . در حال حاضر نسخه تدوين شده کامل به جشنواره ارايه شده و روند قصه فيلم مشخص است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان خواستار تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شد و بیان کرد: نیاز است که در زمینه ارتقای فرهنگی شهرستان یک الگو و برنامه منظم و مدون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نقشه راه باید تکالیف هر دستگاه فرهنگی و اجرایی را در قبال مسائل فرهنگی جامعه مشخص سازد، افزود: تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستانی یکی از الزاماتی است که اگر بتوانیم در شورای فرهنگ عمومی آن را مصوب کنیم، توانسته‌ایم برای این شهر چیزی را به یادگار بگذاریم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به عدم تصویب پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شاهرود توسط مسئولان کشوری، به واسطه عدم پیوست استانی، گفت: تأیید این نقشه راه فرهنگی نیازمند پیگیری مسئولان فرهنگی شهرستان شاهرود است.

امینی با بیان اینکه برای نقشه راه فرهنگی مکاتباتی صورت گرفته است تا بتوانیم آن را مصوب کنیم، افزود: با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان نیز در این ارتباط نامه نگاری‌هایی صورت گرفته اما نیاز است که مسئولان محلی آن را پیگیری کنند.

وی به برگزاری یادواره بزرگ شهدای روحانی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی شنبه برگزار می‌شود و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی در فضا سازی، تبیین اهمیت این همایش و دعوت از مردم برای حضور در آن پیشگام شوند.

کد خبر 6095204

دیگر خبرها

  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • شخصیت‌های ماندگار در دنیای انیمیشن‌های نوستالژیک