Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ناتالی گوله» عضو کمیته امور خارجی سنای فرانسه در یادداشتی به مناسبت سفر احتمالی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه به ایران، به او توصیه کرده است که در سفر به ایران واقعیات را مد نظر قرار دهد.

در بخشی از یادداشتی که در وبلاگ این سناتور فرانسوی به فارسی منتشر شده، آمده است: «رییس جمهور مکرون بار دیگر فرصتی برای مبازره‌طلبی پیدا نموده است، آن هم سفر به ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر تعیین‌کننده است. رییس جمهور باید خود واقعیت این کشور را که مخاطبان اخیرش تمام بدی‌ها را به او نسبت می‌دهند، دریابد. او خود باید بدون ساده‌نگری در خصوص واقعیت کشوری که تنها دولت- ملت در منطقه است، قضاوت کند. او خود باید درباره اراده ایرانیان به رعایت یا عدم رعایت توافقنامه هسته‌ای که اروپا حامی آن است، داوری کند.»

گوله با بیان اینکه عربستان درک نکرده است که فرانسه «سیاستی مستقل و مقتدر» دارد و حاضر به «گفت‌وگو با همه» است، افزود: «در این زمان که محور مسکو- تهران-آنکارا به قدرتی بی‌سابقه دست یافته، فرانسه نباید این قرار [ملاقات] را از دست بدهد. اگر امروز ما می‌توانیم نیروهای خود را از سوریه بیرون ببریم، نباید فراموش کنیم که این پیروزی را مدیون چه کسانی هستیم. البته بمباران‌های هوایی نیروهای ائتلاف تعیین‌کننده بود، لیکن سهم نیروهای زمینی کرد و ایرانی ضروری می‌نمود.»

وی درباره اقدامات واشنگتن برای ایجاد ایران‌هراسی، نوشت: «نمایش‌های رنج‌آور مقامات آمریکایی برای نشان دادن نقش ایران در کشمکش‌های منطقه‌ای طعم و بوی خاطره تلخ مداخله [جورج] بوش [رئیس‌جمهور آمریکا] در عراق در سال 2003 را دارد. فرانسه امانوئل ماکرون بیشتر از دوران ژاک شیراک حاضر نیست فریب دروغ‌های ساختگی را بخورد. تجربه پیامدهای حمله به عراق ما را به تامل وا می‌دارد، لیکن موضع ما یعنی فرانسه به همان نسبت که رییس جمهورش در همه زمینه‌ها حضور دارد، گران‌سنگ است.»

گوله با بیان اینکه ایران هم مانند دیگر کشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است، در پایان نوشته است: «درباره تمام این مسایل اساسی مربوط به صلح و ثبات منطقه و جهان، رییس جمهور ماکرون باید شخصاً با همتای خود آقای [حسن] روحانی گفت و گو کند. سفر رییس جمهور به ایران، بدون شک مرحله‌ای بسیار مهم در 2018 برای به سرانجام رساندن دو 110 متر با مانع یک دیپلماسب نمونه با حفظ تعادل است.»

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد به زودی برای گفت‌‌وگو با مقامات ایرانی و آماده کردن شرایط جهت سفر ماکرون به ایران، به تهران بیاید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بر اجرای کامل این طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رییس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رییسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رییسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند