Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اسلام آباد - ايرنا - علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر لزوم اقدام عملي براي گسترش روابط همه جانبه با پاکستان، گفت: فرصت هاي جديد همکاري دو کشور در همه زمينه ها فراهم شده است.

به گزارش ايرنا علي لاريجاني شامگاه شنبه در سفر به اسلام آباد در جمع کارکنان سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاکستان با بيان اينکه روابط تهران - اسلام آباد در مقاطع مختلف زماني از فراز و نشيب هايي برخوردار بوده است، گفت:با همه فراز و فرودها، روابط دو کشور هميشه برادرانه و دوستانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي مشترکات فرهنگي و تاريخي فراوان دو کشور را عامل موثر گسترش روابط دوجانبه بيان کرد و افزود: دو کشور از پيوستگي هاي تاريخي و فرهنگي برخوردارند و بايد با بهره گيري از فرصت هاي موجود در راستاي گسترش همه جانبه روابط استفاده کرد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش در اين نشست با بيان اينکه روابط دو کشور در مقطع زماني کنوني در وضعيت خوبي قرار دارد، ادامه داد:در ديدارهايي که پيش از اين نيز با رئيسان پارلمان هاي پاکستان داشتيم، علاقه فراوان براي گسترش همکاري ها دو کشور وجود دارد و اين علاقه براي گسترش روابط طي ماه هاي گذشته نيز افزايش يافته است.
رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان فراهم شدن فرصت هاي همکاري دو کشور، از سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاکستان خواست که براي گسترش اين روابط به ويژه در بخش تجاري و اقتصادي بيش از گذشته برنامه ريزي و اقدام کند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي کشورمان از اجراي خط لوله گاز موسوم به خط صلح به عنوان يکي از فرصت هاي همکاري دو کشور در زمينه اقتصادي ياد کرد و افزود:پيوستگي هاي اقتصادي دو کشور و برخورداري از حسن همجواري، گسترش مبادلات تجاري همسايگان را به ضرورت انکار ناپذير تبديل کرده است.
`مهدي هنردوست` سفير جمهوري اسلامي ايران در پاکستان نيز در اين نشست با خوش آمد گويي به رييس مجلس و هيات همراه، مقطع فعلي کنوني را فصل جديدي در گسترش روابط دو کشور عنوان کرد.
وي با اشاره به سفر حسن روحاني رييس جمهوري کشورمان به پاکستان و سفر اخير ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان به تهران، از اين سفرها به عنوان عامل موثر گسترش ارتباطات دو جانبه و افزايش همکاري ها ياد کرد.
هنردوست تصريح کرد: اميد است که در سفر رييس مجلس شوراي اسلامي به پاکستان، گام هاي بلندي براي بهبود روابط بين دو کشور در همه زمينه ها به ويژه اقتصادي برداشته شود.
به گزارش ايرنا علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي شامگاه شنبه به وقت محلي به منظور شرکت و سخنراني نشست بررسي راهکارهاي مبارزه با تروريسم با حضور رئيسان مجالس 6 کشور ايران، روسيه، ترکيه، افغانستان، چين و پاکستان به اسلام آباد پايتخت پاکستان وارد شد.
به گزارش ايرنا، حسن قشقاوي معاون کنسولي، امور ايرانيان خارج از کشور و پارلماني وزير امور خارجه، حسين امير عبداللهيان دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل، محمد جواد کوليوند رييس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور درمجلس، احمد اميرآبادي فراهاني عضو هيات رييسه مجلس و محمد کاظمي نايب رييس کميسيون قضايي و حقوقي و اردشير نوريان عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اين سفر لاريجاني را همراهي مي کنند.
مهدي هنردوست سفير جمهوري اسلامي ايران در پاکستان، مقامات محلي مجلس ملي پاکستان و جمعي از ديپلمات هاي ايراني مقيم اسلام آباد در بدو ورود رئيس مجلس شوراي اسلامي و هيات همراه به اسلام آباد از آنها استقبال کردند.
اجلاس «چالش هاي مقابله با تروريسم و نقش همکاري هاي منطقه اي» با ابتکار مجلس ملي پاکستان و حضور رئيسان مجالس شش کشور ايران، پاکستان، روسيه، افغانستان، چين و ترکيه روز يکشنبه سوم دي در اسلام آباد پاکستان برگزار مي شود.
آساق**6125*شبس*1488 *سيدبهادر حسيني* انتشار دهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می‌باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری‌های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

کد خبر 6090376 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه