Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:زایمان زودرس از خطرات در کیمن بانوان است و روش پیشگیرانه درمانی جدید می‌تواند امیدی تازه برای بارداری ایمن در بانوان ایجاد کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی وسیله‌ای برای نصب در بدن مادران بارداری که احتمال به دنیا آوردن نوزاد نارس در آن‌ها وجود دارد ابداع کرده اند که می‌تواند تا ۵۲ درصد خطر تولد نارس نوزاد را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وسیله یک حلقه لاستیکی کوچک است که سبب می‌شود نوزاد مدت زمان بیشتری در رحم مادر بماند و روند طبیعی رشد خود را طی کند.
آمار‌ها نشان می‌دهند هر سال بیش از ۱۵ میلیون نوزاد در سراسر جهان زود به دنیا می‌آیند و درمعرض مشکل هایی، چون ضعیف بودن ریه ها، بیماری‌های قلبی عروقی، افت توان ذهنی و مواردی از این قبیل قرار می‌گیرند.

محققان ایتالیایی دانشگاه ناپل، مبتکر این حلقه سیلیکونی، اعلام کرده اند با قرارگرفتن آن در گردن رحم، نوزاد شانس بیشتری برای سپری کردن 9 ماه دوران جنینی و تولد در زمان طبیعی را به دست می‌آورد.
قراردادن حلقه سیلیکون در بدن مادر توسط پزشک انجام می‌شود و افزایش وزن جنین در طول دوران بارداری سبب بازشدن آن نمی‌شود.
نتایج استفاده از این روش درمجله پزشکی JAMA به چاپ رسیده است و کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این روش تعداد تولد نوزادان نارس درجهان کاهش چشمگیری پیدا کند و نرخ سلامت نوزادان افزایش یابد.
قیمت این حلقه سیلیکونی ۴۵ پوند است و می‌تواند جایگزین روش کنونی برای مادران با احتمال سقط و تولد نارس فرزند قرار بگیرد که با استفاده از جراحی گردن رحم بسته می‌شود.

خطر روش بستن گردن رحم احتمال بروز عفونت است درصورتی که حلقه سیلیکون عارضه جانبی ندارد.
کارشناسان به بانوان به ویژه آن‌هایی که اولین بارداری خود را سپری می‌کنند توصیه می‌کنند حتماً تحت نظارت پزشک متخصص قرار داشته باشند تا درصورت احتمال سقط جنین و زایمان زودرس، اقدام‌های درمانی و پیشگیرانه لازم برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی اسفبار از وضعیت ساحل متل‌قـو | حلقه مفقوده، خدمت‌رسانی یا فرهنگ؟

ویدئویی از وضعیت اسفبار ساحل متل قو مازندران در ایام نوروز خبرساز شده است. دریای خزر سالهاست مورد بی مهری قرار گرفته است. منبع:‌ عصر ایران

 

دیگر خبرها

  • فیلمی اسفبار از وضعیت ساحل متل‌قـو | حلقه مفقوده، خدمت‌رسانی یا فرهنگ؟
  • تولد ۱۱۷ نوزاد در کرمان
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • آوای زیبای ۱۲۷ تولد در کرمان نواخته شد