Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن‌زاده در خصوص اهمیت امضای ۱۳ تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های خصوصی و برخی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، گفت: اساسا توسعه دریامحور نقش مهمی در اشتغال آفرینی ایفا می‌کند و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان با شرکت‌های بخش خصوصی می‌تواند در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بنادر کشور و ارتقای موقعیت این بنادر نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلفی همچون ساماندهی حاشیه شهرها، موضوعات مرتبط با فرودگاه‌ها، بازرگانی و گردشگری، می‌تواند منجر به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های اشتغال و بهره‌مندی از مزیت‌های مختلف برای کشور باشد. همچنین ارتقای بنادر کشور همراه با توسعه همه جانبه در سایر شقوق حمل و نقل و شهرسازی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران در مقایسه با کشورهای همجوار ایجاد کند.

حسن‌زاده اظهار امیدواری کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های کانتینری و مواد معدنی و به ویژه بخش گردشگری دریایی شاهد رونق بیشتری نسبت به گذشته باشد.

او در بیان ظرفیت های بنادر کشور و میزان استفاده از آنها نیز به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در حدود ۲۰۰ میلیون تن است که نزدیک به ۱۶۰ میلیون تن از این ظرفیت در حال بهره برداری است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: امیدواریم با انعقاد ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری ضمن افزایش ظرفیت بنادر کشور شاهد ارائه مناسب‌تر خدمات ترانزیتی و ترانشیپی باشیم.

401

سازمان بنادر و دریانوردی اشتغال وزارت راه و شهرسازی کانتینر بخش خصوصی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد