Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور با اشاره به اينکه امدادرساني در کوتاه ترين زمان ممکن اولويت ماست گفت: بي‌انصافي است که بگويند ستاد بحران خودش دچار بحران شد. مشکل کلي برق، آب و گاز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه وجود ندارد.

وزير کشور در گفت و گو با شبکه يک سيما با اشاره به زلزله در کوهبنان کرمان که موجب خرابي بيش از 300 واحد با تخريب 20 تا 100 درصد شده است، افزود: دغدغه اصلي ما در حوادث و بلاياي طبيعي کاهش تلفات و جلوگيري از گسترش خسارات احتمالي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: اولين نگراني هايي که پس از وقوع يک زمين لرزه پديدار مي شود ترکيدن لوله هاي گاز و شعله ور شدن آنها و برق گرفتگي است که در زلزله هاي اخير کرمانشاه، کرمان و تهران از مهمترين مسائل مسئولان بود.
رحماني فضلي با بيان اينکه در زمين لرزه هاي اخير با مديريت توانستيم دامنه تلفات و خسارات احتمالي را کنترل کنيم، تصريح کرد:
زمين لرزه غرب کشور با وجود اينکه هفت شهر و حدود 1900 روستا آسيب جدي رساند، نهاد هايي همچون ارتش، سپاه، هلال احمر و مديريت بحران کمتر از 30 دقيقه پس از وقوع زمين لرزه به حالت آماده باش درآمدند و صبح روز بعد از اولين زمين لرزه، حدود 54 هواپيما براي امدادرساني از سوي سازمان هواپيمايي کشور در فرودگاه آماده بودند.
شبس**1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**
او افزود: با همه اقدامات امدادرساني که براي زلزله کرمانشاه صورت گرفت ظرف پنج ساعت نخست حضور نيروهاي امدادي حوالي ظهر حدود 2700 گمشده از زير آوار بيرون آورده شد که اين حجم از اقدام در ابعاد وسيع حادثه، عملکرد بسيار چشمگيري محسوب مي شود.
رحماني فضلي ادامه داد: در حادثه کرمانشاه 36 بالگرد براي اعزام مصدومين به شهرهاي اطراف در حال تردد هوايي بودند. اعزام 90 هزار تخته چادر تا پايان روز اول امدادرساني از ديگر اقدامات صورت گرفته براي حادثه زمين لرزه کرمانشاه بود.
وزير کشور حجم چادرهاي توزيع شده در کرمانشاه را سه برابر نياز برآورد شده آن منطقه اعلام کرد و تصريح کرد: وجود مديريت واحد و هماهنگي دقيق ميان دستگاه هاو نهادهاي ياري رسان در کرمانشاه از ديگر موارد قابل ملاحظه است و عده اي نمي توانند بگويند چرا سپاه در شهرهاي اصلي استان کرمانشاه حضور نداشته است زيرا بر اساس تقسيم وظايف امدادرساني، ارتش در شهرها و سپاه در روستاها استقرار داشت.
او با اشاره به اينکه بزرگترين مشکل فعلي مردم حادثه ديده کرمانشاه، اسکان موقت است افزود: پيش بيني شده بين 10 تا 12 هزار واحد اسکان موقت يا کانکس بايد در محل استقرار يابد، طبق توافق انجام شده با دستگاه هاي متولي قرار است ظرف 45 روز پس از وقوع زلزله،کانکس هاي مورد نياز تحويل داده شود.
رحماني فضلي گفت: در حال حاضر با گذشت 25 روز از وقوع حادثه،روزانه 400 کانکس تحويل داده شده، ما حتي براي دام هاي مردم حادثه ديده هم برنامه هاي جامعي را درنظر گرفته و بودجه لازم را تخصيص داده ايم.
وزير کشور گفت: در حال حاضر مشکل کلي در بحث آب، برق و گاز نداريم اما ممکن است برخي مناطق به علت نبود تير برق و يا ترکيدگي لوله هاي آب هنوز از آب و برق برخوردار نباشند در مورد نوسازي منازل هم هنوز مدت معين دقيقي از سوي پيمانکاران به ما اعلام نشده است اما قطعاً ظرف مدت يکسال آينده مشکل بازسازي و نوسازي منازل حادثه ديدگان هم خواهد شد.
او در مورد زلزلههفته گذشته تهران هم گفت: حضور صدا و سيما به عنوان ادستگاه اطلاع رسان، بسيار به موقع بود اما در پخش برخي مصاحبه هاي زنده کمي غيرحرفه اي عمل کرد چون کارشناسان زمين شناسي در مصاحبه هايشان مصلحت و سياست اجتماعي کشور را درنظر نمي گرفتند و بي پرده صحبت مي کردند از سوي ديگر عموم مردم هم نمي فهمند که فعال شدن گسل هاي تهران چه معني مي دهد در اينجا بهتر بود صدا و سيما نگاه حرفه اي تري به گزارش هايش مي داشت.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود