Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:59:05 GMT

برفک نوک سينه

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۹۲۴۱

برفک نوک سينه

خبرگزاري آريا -

برفک نوعي بيماري قارچي است
برفک نوک سينه نوعي بيماري قارچي است که باعث بروز عفونت در سينه شده و مي تواند کودک شيرخوار را نيز به بيماري هاي مختلف قارچي مبتلا کند.
سينه بانوان يکي از مهمترين و در عين حال حساس ترين قسمت هاي بدن آنان است. به ويژه براي مادراني که به تازگي مادر شده اند و کودک آنان هنوز شيرخواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهميت دادن به سينه بايد از دوران جواني مد نظر دختران باشد تا در سال هاي بعد دچار مشکلات مختلف نشوند. يکي از مشکلات بارز براي زنان، برفک نوک سينه است. درمان برفک نوک سينه بايد با سرعت انجام شود تا مشکلات بعدي سراغ بانوان نيايد.
برفک چيست؟
تعريف برفک کمي سخت به نظر مي رسد. آنچه که به صورت عام مي توان گفت اين است که برفک نوعي قارچ يا عفونت قارچي است که انواع مختلفي دارد. شايع ترين نوع برفک، برفک دهان است که در دهان کودکان، سالمندان و افرادي که سيستم ايمني بدن آن ها دچار مشکل است به وجود مي آيد. برفک نوک سينه نيز از جمله بيماري هاي برفکي است که در زنان شايع است.
برفک نوک سينه
همانطور که بيان شد برفک نوعي بيماري قارچي است و بيماري هاي قارچي در محيط هاي گرم و مرطوب رشد بيشتري از خود نشان مي دهند. به همين علت است که دهان نوزاد در زماني که مشغول خوردن شير است زمان و مکان مناسبي براي رشد برفک است.
حتي در برخي مواقع ممکن است عفونت قارچي موجود در نوک سينه وارد شير مادر شده و از اين طريق به بدن نوزاد منتقل گردد. يک کانال بين نوک سينه و شيري که در درون سينه ذخيره شده است وجود دارد که برفک نوک سينه مي تواند از طريق اين کانال وارد مخزن شير سينه شده و آن را آلوده کند. بهتر است در صورتي که مادر به هر نحوي به وجود برفک در دهان کودک و يا وجود برفک نوک سينه شک کرد، سريعا به پزشک مراجعه کند.
علت معمول به وجود آمدن برفک سينه، مصرف آنتي بيوتيک هاي شيميايي است. اين نوع آنتي بيوتيک ها که عموما براي برطرف کردن عفونت هاي سينه مادر تجويز مي شوند، به صورت مشخص باعث به وجود آمدن برفک در نوک سينه مادر مي شوند.

علت معمول به وجود آمدن برفک سينه، مصرف آنتي بيوتيک هاي شيميايي است
علائم برفک سينه
به طور مشخص نمي توان علامتي را براي برفک سينه بيان کرد. برفک سينه علائم مختلفي دارد که قبل از بروز ظاهري در بدن فرد ايجاد مي شود؛ اما آنچه که به صورت معمول و به عنوان يک علامت مشخص مي توان بيان کرد اين است که برفک نوک سينه به صورت نوعي عفونت خود را نشان مي دهد. اين عفونت در ابتدا به صورت زخم مشاهده شده و به شدت شروع به خارش مي کند و به مرور زمان وضعيت بدتر مي شود. برفک نوک سينه باعث کم رنگ تر شدن نوک پستان شده که از مهمترين علائم بروز اين بيماري است.
برخي از مادران به دليل برفک دهان موجود در دهان نوزاد، به برفک نوک پستان مبتلا مي شوند، اين مادران علائمي از جمله سرخ شدن نوک پستان و ظريف و حساس شدن پوست اين ناحيه را تجربه مي کنند. همچنين در اين حالت پستان ها در هنگام شيرخوردن نوزاد با درد همراه هستند و در برخي موارد به صورت عادي نيز در سينه مادران و به ويژه نوک آن درد احساس مي شود.
قارچي براي همه
يکي از قارچ هايي که در بدن انسان ها وجود دارد، قارچ کانديدا آلبيکانس (Candida Albicans) است. اين قارچ به صورت عادي در بدن همه انسان ها به ميزان مشخصي وجود دارد و هيچ گونه مشکلي براي بدن انسان ايجاد نمي کند. وجود اين قارچ نه تنها در بدن مشکلي ايجاد نمي کند بلکه در مواقعي براي بدن انسان مفيد است؛ اما فعاليت بيش از اندازه اين قارچ بدن را دچار اختلال مي کند. اين فعاليت بيش از حد معمول که بر اثر بيماري و يا مصرف دارو شکل مي گيرد، باعث به وجود آمدن بيماري برفک دهان يا برفک نوک سينه مي شود. همچنين اين اتفاق ممکن است در آلت تناسلي بانوان ايجاد شده و قارچ به صورت واژينال فعاليت گسترده خود را انجام دهد.
برفک دهان و ارتباط آن با برفک نوک سينه
يکي از مشکلاتي که براي کودک و مادر به وجود مي آيد اين است که مادر مبتلا به برفک نوک پستان شده باشد و کودک نيز از برفک دهان رنج ببرد. در چنين شرايطي درمان مادر و کودک به صورت همزمان کمي پيچيده به نظر مي رسد. برفک دهان نوعي بيماري است که تمامي افراد ممکن است به آن مبتلا شوند اما در کودکان و سالمندان با درصد بيشتري اتفاق مي افتد.
توصيه هاي براي درمان برفک نوک سينه
براي درمان اين بيماري پزشکان اصولا در يک دوره دو هفته اي محلول يا کرم نيستاتين تجويز مي کنند. اين کرم بايد به صورت روزانه و در چهار نوبت بعد از شيردادن، روي نوک و خود پستان ماليده شود. دقت کنيد کنيد که مادر بايد قبل از اقدام به شيردادن به کودک، سينه را به صورت کامل شسته و خشک کند. مداومت و نظم در اين 14 روز بسيار مهم و حائز اهميت است.
خود نوزاد شيرخواره نيز بايد تحت درمان قرار گيرد؛ البته با دوز کمتر از محلول نيستاتين و همزمان با مادر روند درمان شکل مي گيرد. با توجه به اهميت روند درمان کودک، حتما ميزان استفاده از محلول و طريقه مصرف را با پزشک مربوطه هماهنگ گردانيد.
اما دو نکته مهم براي مادر و کودک براي رهايي از اين بيماري! خانم ها مي توانند با تعويض سينه بند يا همان سوتين خود و شستشوي آن با استفاده از آب داغ و صابون، روند درمان را تسريع ببخشند. براي درمان کودکان مبتلا به برفک دهان نيز بهتر است سرشيشه، اسباب بازي ها و گول زنک ها از وي براي مدتي دور شوند و يا لااقل به صورت هفنتگي جوشانده شده و سپس به وي تحويل داده شوند.
منبع: setare.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق کاظمی فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: نکته پر اهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول نموده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد و در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودرو سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر نموده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولید شده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان  را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود