Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد کاظمی دبیر هیئت‌عالی نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه تهران اظهار داشت: به منظور گرامیداشت حماسه نه دی و بازخوانی فتنه 88، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برنامه‌ای را با عنوان "زنگ روایت فتنه" برگزار می‌کند.

وی افزود: این برنامه با هماهنگی اساتید انقلابی دانشگاه در ایام سالگرد حماسه‌ و یوم‌الله نه دی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر هیئت‌عالی نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در همین زمینه تصریح کرد: در این طرح اساتید ضمن گرامیداشت حماسه نه دی، به بازخوانی فتنه 88 و علل و عوامل داخلی و خارجی آن می‌پردازند.

کاظمی با بیان اینکه فتنه 88 به عنوان مهمترین و پیچیده‌ترین واقعه سیاسی بعد از انقلاب اسلامی باید از همه ابعاد مورد تحلیل ، بررسی و بازخوانی قرار گیرد، یادآور شد: به‌زودی برنامه‌های دیگر این تشکل دانشجویی در خصوص گرامی‌داشت حماسه نه دی اعلام می‌شود.
 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا

جامعه دانشگاهی خراسان رضوی عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین را محکوم کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رؤسا، اساتید، معاونان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان رضوی در تجمعی اعتراضی عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین  را محکوم کردند.

در این تجمع که در ورودی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ دانشگاهیان خراسان رضوی جنایات آمریکای و اسرائیل غاصب در طی بیش از 200 روز اخیر محکوم شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود میرزایی‌شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود، جمع حاضر را نمایندگان همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد دانست که حمایت خود را از دانشجویان و اساتید 38 دانشگاه آمریکایی که به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد ضرب‌ و‌ شتم پلیس آمریکا قرار گرفته‌اند، اعلام کردند.

 محمود شبستری در این اجتماع اظهار داشت: دانشگاه یک محیط آکادمیک بوده و باید استاد و دانشجو به راحتی آزادی بیان داشته باشند، اما در آمریکا کاری کردند که به جایگاه دانشگاه، استاد و دانشجو جسارت شد و وقتی که آمریکایی‌ها با اساتید و دانشجویان اینگونه برخورد می‌کنند نشان از ضعف آنها در مقابل بیان حق بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: پس از 7 اکتبر اتفاقات زیادی با حضور گروه‌های مختلف مردمی اتفاق افتاد و نمونه بارز آن روشن فکری اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا بود، اما نوع برخورد با جامعه دانشگاهی مناسب نبود و این اقدام نشان داد که چهره فرهیخته و تحصیل‌کرده فرقی با یک انسان عادی ندارد و بین سفیدپوست و سیاه‌پوست هم فرقی نیست و کسی که همواره به دنبال ظلم و زور است صدای مردم کشورهای آزادی‌خواه، بلکه حتی صدای مردم کشور خودش را هم نمی‌شنود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در امان نیست و کاری که در دانشگاه‌های آمریکا شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: در طی 7 ماه اخیر در غزه نسل‌کشی به راه افتاده، اقدامی که فراتر از کشتار بوده و به نظر من باید جنایتکاران در دادگاه‌های جهانی و در حضور مردم محاکمه شوند.

شبستری تأکید کرد: در روزهای اخیر اساتید و دانشجویان 38 دانشگاه آمریکا بازداشت شدند و عملکرد شنیع آمریکا علیه جامعه فرهیخته دانشگاهی نشان از ضعف آنان در برابر شنیدن سخن حق بوده و ما دانشگاهیان اعلام می‌کنیم که این مسیر باطل آمریکا و اسرائیل راه به جایی نمی‌برد.

نگاه حمایت مظلوم و مبارزه با ظالم به سمت آکادمیک پیش رفته است

علی تقی‌پور نیز اظهار داشت: جریان مقاومت و مطابه مردم فلسطین فراتر از کشورهای اسلامی و منطقه شده و امروز و پس از گذشت حدود 9 ماه از زمان طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال 2023 که تنها برخی از کشورهای اسلامی از جمله مطالبه‌گری داشتند، صدای اعتراض‌ها از دیگر کشورها و حتی از خود آمریکا بلند شده است.

وی افزود: پس از انتقام ایران از اسرائیل و انجام عملیات وعده صادق می‌بینیم که نگاه حمایت مظلوم و مبارزه با ظالم به سمت فضای روشن فکری و آکادمیک پیش رفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در روزهای اخیر حضور دانشجویان و اساتید آمریکا را داشتیم که اثرگذاری جریان مقاومت و ضعف و افول استکبار جهانی را نشان می‌دهد، بیان کرد: این اقدام ناپسند حاکی از ضعف دولت آمریکا و تضعیف هرچه بیشتر اسرائیل غاصب بوده و امیدواریم که با بیداری امت‌های مسلمان و غیرمسلمان خط پایانی بر ظلم‌های اسرائیل غاصب باشد.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: ما اینجا هستیم تا از کودکان و زنان مظلوم و بی‌دفاع فلسطین حمایت کنیم و اقدامات وحشیانه اسرائیل غاصب را که با همکاری آمریکای جنایکار صورت می‌پذیرد محکوم کنیم.

قرائت بیانیه جامعه اساتید و دانشگاهیان خراسان رضوی در حمایت از مردم غزه

در پایان این تجمع بیانیه جامعه اساتید و دانشگاهیان خراسان رضوی در اعتراض به دستگیری اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و کشتار اسرائیلی‌ها در غزه قرائت شد.

در این بیانیه بر پایان جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه، پایان اقدامات وحشیانه در بیمارستان‌های غزه، قطع زنجیره کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌گناه، آزادی اساتید و دانشجویان دستگیر شده و به پا خاستن تمامی ملت‌های آزادی خواه تا زمان نابودی کامل آمریکا و اسرائیل تاکید شد.

در این تجمع جامعه دانشگاهی با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه اقدامات وحشیانه صورت گرفته در غزه و دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

حاضران در تجمع همچنین با سر دادن شعارهای ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده، ما در کنار غزه هستیم، هیمنه اسرائیل را شکستیم بر حمایت تمام قد تا زمان پیروزی حق علیه باطل و شکست آمریکای جنایکار و اسرائیل غاصب به دست نیروهای جبهه مقاومت تأکید کردند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • بیایید با هم صحبت کنیم!