Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی که دولت اول دکتر روحانی در سال 1392 زمام کشور را در دست گرفت، بر اثر 8 سال بداخلاقی و بی‌برنامگی، خسارات زیادی به کشور تحمیل شده و اوضاع سیاسی و اقتصادی به مرحله خطر رسیده بود. تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور، نه تنها اقتصاد و صنایع را فلج کرده‌بود، بلکه بسیاری از نیازهای مردم، نظیر دارو و اقلام اساسی را از دسترس دور کرده‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال نرخ بالای تورم و بی‌ثباتی در اقتصاد هم آرامش مردم را گرفته و جو ناامیدی و افسردگی را در کشور گسترده‌بود. اگر نگاهی به آن زمان بیاندازیم، ارزش 4 سال ریاست جمهوری روحانی را درک خواهیم‌کرد. 

روند اصلاحات اقتصادی و سیاسی در دولت دوم نیز پیگیری می‌شود. بودجه 97 که سبب پدیدآمدن انتقادهایی به دولت شده، از قضا نشان‌دهنده همین حرکت روبه‌پیش است. ده‌ها سال است که خواسته مردم و اقتصاددانان، همین عدم اتکا به نفت در بودجه و بیشتر کردن سهم مالیات در اداره کشور بوده‌است. افزایش بعضی مالیات‌ها و عوارض، تنها یکی از نمودهای طراحی نظامی برای تحقق آن هدف است. از سوی دیگر، محدود نکردن شبکه‌های اجتماعی و حتی بیش از آن، دعوت عموم به نقد بودجه از طریق شبکه‌های ارتباطی نوین، این واقعیت را نشان می‌دهد که دولت علاقه دارد به نقد کشیده شود و مسئول بماند. این خود گامی مهم برای توسعه سیاسی کشور است. این کار باعث می‌شود که بحث درباره بودجه تنها به مجامع تخصصی و مسئولین محدود نشود و مردم، به‌عنوان ولی‌نعمتان و صاحبان کشور، بدانند که پولشان از کجا می‌آید و در کجا هزینه می‌شود. این کار هزینه سیاسی برای دولت دارد؛ نظیر همین انتقادها. اما در مجموع اتفاق مبارکی است برای آگاهی ملت و قانونمداری دولت.

متاسفانه مانند هر موفقیتی که دولت به‌دست می‌آورد، اقدامات اخیر دولت نیز مورد حسد بعضی از مخالفان و بی‌مهری بعضی از دوستان قرار گرفته‌است. مخالفان دولت بر اساس اغراض سیاسی خود عمل کرده و اهداف خود را تعقیب می‌کنند. اما مساله اینجاست که بعضی از حامیان دولت هم به آنان پیوسته‌اند و به‌دنبال اغراض مخالفان به‌راه افتاده‌اند. زمزمه‌های عبور از روحانی، یادآور همان موج‌های تخریبی است که در اوایل دهه 1380 به‌راه افتاد و علاوه بر دلسرد کردن مردم، زمینه ظهور کسانی را فراهم کرد که هزینه گزافی را به مردم تحمیل کردند. 

باید در چهار سال دوم هم هوای روحانی را داشته‌باشیم. مسیر توسعه نه از نفت، که از شفافیت، قانونمداری و پاسخگویی دولت و مطالبه‌گری، سهم‌داشتن در هزینه‌های عمومی و آگاهی مردم می‌گذرد. مسیری که روحانی در آن گام برداشته، در آغاز دشوار و در نتیجه شیرین است. باید در عین نقد و مطالبه و هوشیاری، فرصت دهیم و حمایت کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی در فضای مجازی نوشت: ادعای حمایت دولت یا مسئولان اجرایی انتخابات از یک لیست سیاسی در مرحله دوم انتخابات مجلس شایعه‌ای برخاسته از بداخلاقی و بی‌تقوایی یا بی‌اطلاعی محض است.

وی اظهار داشت: برای وزارت کشور و دولت، دغدغه‌ای غیر از برگزاری انتخاباتی شکوهمند در کمال امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد