Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:43:53 GMT

غرامت کشاورزان مناطق زلزله زده پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۹۹۶۳

غرامت کشاورزان مناطق زلزله زده پرداخت شد

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: غرامت کشاورزان به مبلغ ۱.۴ میلیارد تومان در مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله آبان امسال به بیمه گذاران پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی، با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت غرامت سال زراعی گذشته به کشاورزان اظهار کرد: مجموع کل غرامت مورد بررسی و تایید شده مربوط به سال زراعی ۹۶-۹۵ تا کنون بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ میلیارد از آن پرداخت و مابقی نیز در صورت تامین حق بیمه معوقه سهم دولت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باتوجه به حجم گسترده و متنوع خسارات در کشور، حداکثر غرامت مربوط به سال زراعی جدید به رقم ۱۳۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حسن نژاد با اشاره به آخرین رقم پرداختی خسارت به زلزله زدگان کرمانشاه تصریح کرد: مجموع غرامت استان کرمانشاه در سال زراعی ۹۶-۹۵ برابر با ۶.۶ میلیارد تومان بوده که نیمی از آن پرداخت شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: به محض وقوع زمین لرزه بررسی خسارات با حضور گسترده اکیپ‌های تخصصی بیمه آغاز و غرامت کشاورزان به مبلغ ۱.۴ میلیارد تومان در مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله آبان امسال به بیمه گذاران پرداخت شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید بیان کرد: باوجود تاخیر در پرداخت، حق بیمه سهم دولت روبه افزایش است، به گونه‌ای که در فصل نخست سال زراعی ۹۶-۹۷ بیش از ۳۲۰ هزار فقره بیمه نامه ضمن مراجعه به شعب بانک کشاورزی و دفاتر خدمات بیمه‌ای، صادر گردیده است که در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی درپاسخ به این سوال که مرغداران نسبت به تاخیر در پرداخت غرامت ناشی از آنفولانزا حاد پرندگان مربوط به سال گذشته گلایه‌مند هستند، گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از غرامت مرغداران پرداخت شده و مابقی به محض تامین منابع مالی تحت عنوان حق بیمه سهم دولت که در قانون بودجه به عهده دولت محترم گذارده شده است، پرداخت خواهد شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان سه میلیون بیمه‌شده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، بیت‌الله برقراری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در یادواره شهدای کارگری استان زنجان با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن توسعه کشور هستند، اظهار کرد: کارگران بازوی قوی و محکم برای جهش تولید و تحقق شعار سال هستند.

وی افزود: بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام دنبال تعطیل شدن واحدهای تولیدی هستند، اما کارگران همواره پای کار بوده‌اند و در راستای منافع کشور گام برداشته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و مسائل کارگران گفت: در اسلام به موضوع کار و کارگری اهمیت فراوانی داده شده است.

برقراری با اشاره به عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: قبل از دولت سیزدهم این صندوق در طول ۲۶ سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده داشت، اما در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار نفر عضو جدید به صندوق جذب شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه هدف خالص بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در کشور ۱۰ میلیون نفر است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید، طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای قشر تولیدکننده بیمه اجتماعی را فراهم کند و در این راستا با استفاده از تجربه‌های سایر صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد.

وی ادامه داد: خدمات این صندوق در زمینه‌های مختلفی گسترش پیدا کرده است و در این راستا بیمه مادران روستایی دارای سه فرزند به صورت رایگان در صندوق انجام می‌شود.

برقراری با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این در حالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

کد خبر 749398

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور