Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد راحتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای راه اندازی این واحدها بیش از 148 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: این واحدها در زمینه‌های بسته‌ بندی و سردخانه خرما، شیر پاستوریزه طعم ‌دار، سردخانه بالای صفردرجه، کنسروجات، پلیت و خشکاندن ذرت بوده که در شهرستان های نیکشهر، زاهدان و ایرانشهر راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال 132 نفر در این شهرستان ها فراهم شده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت 40 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و غذایی با سرمایه‌ گذاری 527 میلیارد و 621 میلیون ریال با ظرفیت تبدیل 73 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی با ایجاد 542 فرصت شغلی در این استان صادر شده است.
راحتی اظهار داشت: امسال 33 طرح برای جذب تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و استانداری سیستان و بلوچستان از سوی جهاد کشاورزی معرفی شده‌اند که تاکنون هشت طرح بیش از 108 میلیارد ریال تسهیلات جذب کرده و بقیه طرح ها نیز در حال تکمیل پرونده و عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان