Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@05:43:46 GMT

نشست ‌آینده آستانه در بهمن برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۰۳۰۲

نشست ‌آینده آستانه در بهمن برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: ایران، روسیه و ترکیه به عنوان نیروهای مثلث برقرار کننده صلح در ‌آستانه قزاقستان با حضور گروه های مسلح و نماینده سازمان ملل متحد جلسه دو روزه خود را به پایان رساندند. جلسه ‌آتی نشست آستانه بهمن ۹۶ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرانس بیست و چهار، روسیه، ایران و ترکیه در نشست آستانه تصمیم گرفتند نشست آتی صلح را بهمن ماه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیش از اجلاس آینده آستانه بار دیگر نمایندگان این سه کشور در روسیه گرد هم خواهند آمد و مقصد آنها سوچی است. فرانس بیست و چهار در این رابطه در حالی گزارش داده است که اجلاس فوق را ماه ژانویه اعلام کرده است.

سازمان ملل تلاش می کند روسیه، ایران و ترکیه را وادار کند تا در به نشست ژنو بیایند و گفتگو ها را بر این اساس پیش ببرند اما به نظر می رسد گفتگو سوری که قرار است ۲۹ و ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ برگزار شود باردیگر با محوریت روسیه و ابتکار عمل مسکو برگزار خواهد شد. ایران و ترکیه نیز نقش نظاره گر این گفتگو ها را کنار روسیه خواهند داشت. 

در حاشیه نشست آستانه استفان دیمیسترا و سرگی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند و نماینده سازمان ملل گفت نشست ژنو که اوایل ژانویه برگزار می شود به بررسی قانون اساسی جدید سوریه خواهد پرداخت. در نشست آستانه تبادل اسرا و رساندن کمک های انسان دوستانه به آنهایی که در مناطق محاصره شده هستند نیز مورد توافق قرار گرفت.

 

پایان پیام/302

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد

احمد داود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه سه شنبه شب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار و درباره غزه گفت و کو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو طرف در این دیدار در مورد تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ علیه غزه، نسل‌کشی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و راه‌های کمک‌رسانی به ملت فلسطین گفت و گو کردند.

هنیه و اوغلو همچنین گفتگویی مفصل در مورد اوضاع جاری در کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه در سایه تصمیمات جائرانه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشتند.

در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس در غزه و نتیجه وساطت‌ها بررسی شد.

هنیه ضمن تقدیر از موضع رسمی و مردمی ترکیه در حمایت از فلسطین بر ضرورت ادامه تلاش‌ها در عرصه منطقه و جهان برای تحمیل شکستی سخت و تاریخی بر رژیم اشغالگر تاکید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم