Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید امجد، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر از مصاحبه‌های ورودی دانشگاه در دهه 60 و اتفاقی که مانع از ورودش به دانشکده سینماتئاتر شد، گفت.

ایران آنلاین / حمید امجد، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و سینما، فیلمنامه‌نویس و مدرس دانشگاه و مترجم، با اشاره به مصاحبه‌های عجیب و غریب و دشوار برای ورود به دانشگاه در دهه 60 خورشیدی گفت: «در نیمه دهه شصت، من برای ورود به دانشگاه با چنین چیزی مواجه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رتبه‌ام اول بود ولی در مصاحبه ورودی دانشگاه رد شدم! چون آن‌موقع باید از محسن مخملباف تعریف می‌کردی و به بهرام بیضایی فحش می‌دادی، و خب من برعکس عمل کردم!»

او ادامه داد: «وقتی رد شدم، هنوز جنگ ادامه داشت و نمی‌شد سال بعد دوباره در کنکور شرکت کرد. ده‌ها نامه اعتراض نوشتم، به هر دری زدم که بتوانم به دانشکده سینماتئاتر بروم و وقتی می‌گفتم در مصاحبه رد شده‌ام، رتبه‌ام را نگاه می‌کردند و می‌گفتند پس حتما سابقه خیلی ناجوری داری که با این رتبه راهت نداده‌اند! حالا بیا و ثابت کن که هیچ سابقه خلافی ندارم! زمان انتخاب گرایش که آن‌موقع در خود جلسه کنکور بود، تصادفا رشته سینمای دانشکده صداوسیما را هم علامت زده بودم که زمستان آن سال گفتند بیا امتحان خود آن دانشکده را هم بده، دادم و قبول شدم. بعدا وقتی یک سال و نیم در آن‌جا درس خوانده بودم از دانشگاه هنر نامه آمد که اشتباه شده و الان می‌توانی بیایی این‌جا ثبت نام کنی! همین‌قدر بی‌حساب و کتاب! در این فاصله می‌شد رفته باشم سربازی و اصلا سرنوشت دیگری پیدا کرده باشم.»/خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه دراین رابطه اظهار داشت: ۱۲ نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی به همراه اساتید دانشگاه از تصفیه خانه آب ارومیه بازدید کردند.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان از قسمت‌های مختلف تصفیه خانه و روند تصفیه آب آشنا شدند، افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب در این بازدید توضیحات لازم در خصوص نوع تصفیه، کیفیت و مراحل و روند تصفیه آب را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری