Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-شهرک سرمایه گذاری خارجی درتبریز که طعمه حریق شده ، 100 آتش نشان را به تکاپو انداخته است. آتشپاد داود طالب نژاد  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز روز شنبه با اشاره به بسیج تمامی امکانات حوزه ایمنی و آتش نشانی برای اطفای حریق در این شهرک افزود: با توجه به گسترش طولی آتش‌سوزی، حجم خسارت های مادی این آتش سوزی نسبتا بالا برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی از یکی از کارخانه‌های چاپ روی سلفون شروع شده و به مرور گسترش یافته ‌است، گفت: آتش‌نشانی تبریز از ظهر امروز با بهره‌گیری از تمامی نیروها و تجهیزات برای اطفای حریق در این شهرک وارد عمل شده است.
وی با بیان این‌که ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم‌اکنون در محدوده عملیات حضور فعال دارند، اظهار کرد: عملیات در 2 بخش اطفای حریق و پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی انجام می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان این‌ که خسارت ها و تلفات احتمالی حادثه هنوز به طور دقیق برآورد نشده است، از شهروندان خواست از توجه و انتشار اخبار ناموثق خودداری کنند.
طالب نژاد ادامه داد: تمامی منابع سوختی که باعث گسترش حریق شده بود قطع شده و تحت کنترل قرار گرفته ‌است.
وی یادآوری کرد: عملیات محدودسازی حریق با موفقیت در حال اجرا بوده و هم‌‌اکنون تمام تجهیزات و نیروها معطوف اطفای حریق شده است.
طالب نژاد با بیان اینکه بیش از نیمی از حجم آتش‌سوزی مهار شده است، افزود: با توجه به شعله‌ور شدن مجدد برخی قسمت‌‌ها نمی‌توان زمان دقیقی را برای اطفای کامل آتش پیش‌بینی کرد.
وی یادآوری کرد: بیش از 100 آتش‌نشان زبده به همراه تجهیزات و خودروهای اطفاء و نردبان‌های ویژه در عملیات اطفای حریق حضور دارند.
شهرک سرمایه گذاری خارجی با اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر در زمینی به مساحت 260 هکتار در 168 قطعه در فاصله حدود 20 کیلومتری جاده تبریز -صوفیان احداث شده است.
این شهرک با هدف اشتغال زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه های خارجی طراحی و احداث شده است.
واحدهای مستقر در این شهرک در بیش از هفت رشته خودروسازی، صنایع سلولزی، فولاد، مواد غذایی، مواد شیمیایی ، صنایع تبدیلی و نساجی فعالیت کرده و واحدهای بزرگ آلومینیوم، درب و پنجره‌سازی و پرده نیز در همین شهرک صنعتی، فعال هستند.
با وجود فعالیت کامل 80 واحد از 150 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک، نرخ اشغال زمین صنعتی در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز، 80 درصد است.
حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این شهرک بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود.ایرنا 
 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز

هادی عیدی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۷ عصر امروز انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله امدادگران از ایستگاه‌های ۳- ۱۸- ۱۹- ۶- ۷- ۱۲ به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: حریق مربوط به انبار لاستیک‌های فرسوده به متراژ حدودا ۵۰۰ متر مربع پس از تلاش امدادگران آتش‌نشانی به صورت کامل توسط تیم‌های عملیاتی اطفا شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز