Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تعمیر دو دستگاه گنتری‌کرین در پایانه شماره یک بندر شهید رجایی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدرضا پوررجبی در این رابطه افزود: این پروژه شامل تعویض الکتروموتور هویست، تعمیر اساسی اسپریدر، آسانسور و جک‌های TLS و همچنین سرویس و کالیبراسیون سیستم‌های کنترل و فرمان درایوها به‌منظور بازسازی و احیاء مجدد تجهیزات مستهلک این دو گنتری‌کرین بود که درگذشته کارکرد بالایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از انجام تعمیرات اساسی گنتری‌کرین‌ها به‌عنوان تجهیزات استراتژیک بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران را افزایش بهره‌وری و ارتقاء سطح اثربخشی تجهیزات، عنوان کرد.

به گفته پوررجبی، افزایش سطح ایمنی کار با تجهیز و کاهش هزینه‌های مربوطه از دیگر اهدافی است که در پروژه‌های تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک مدنظر معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به عمر بالا و کارکرد زیاد تجهیزات فعال در پایانه شماره یک کانتینری بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران گفت: با سرلوحه قرار دادن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از توان و دانش فنی مهندسان و متخصصان داخلی به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، پروژه تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی در دستور کار قرارگرفته است.

همچنین این مقام مسئول اظهار داشت: پشتیبانی و تقویت فعالیت‌های عملیاتی و تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری به‌منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فنی و تجهیزاتی موجود در بندر از دیگر اهداف کلان چنین پروژه‌ای است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء به‌عنوان بهره‌بردار پایانه شماره یک کانتینری با هماهنگی و همکاری کارشناسان و مشاوران فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی پس از بررسی وضعیت تجهیزات و نمایان شدن نیاز مبرم انجام تعمیرات اساسی گنتری‌کرین‌های شماره ۴ و ۵ این پایانه (کلاس پست پاناماکس ساخت شرکت بین‌المللی لیبهر)، قبل از دچار شدن به وضعیت بحرانی خرابی، سوانح و حوادث احتمالی و همچنین خارج از سرویسی طولانی‌مدت تجهیزات، اقدام به تعمیر اساسی این دو جرثقیل کرد.

پوررجبی با اشاره به مزایای اجرای چنین پروژه‌های تعمیراتی اظهار داشت: انجام تعمیرات اساسی این تجهیزات علاوه بر ارتقاء سطح کمی و کیفی عملیات پایانه اول کانتینری این بندر، توانسته است علاوه بر حفظ و نگهداری از دارایی‌های فیزیکی سازمان به‌عنوان سرمایه‌های ملی این مرزوبوم، هزینه‌های گزاف خرید قطعات و تعمیرات در این بخش از تجهیزات را به حداقل برساند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان اضافه کرد: این پروژه تعمیراتی با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال، هفت ماه و نیم به طول انجامید و شش هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار فنی برای آن صرف شده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران خطاب به آگاهی آمده است:

نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت «ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی» منصوب می‌شوید.

در این حکم تصریح شده است: انتظار می‌رود با بکارگیری همه مساعی و توانمندی‌های خویش و استفاده از توان تخصصی همکاران و کارشناسان در جهت انجام بهینه وظایف محوله اقدام کرده و همچنین در راستای اجرای اسناد بالادستی و برنامه‌های راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران، «بهبود و ارتقای بهره‌وری نظام گمرکی از طریق توسعه سرمایه انسانی و اصلاح فرآیندها»، «اتخاذ تدابیر مناسب اداری در چارچوب اختیارات تفویضی و قانونی با هدف تسهیل تجارت»، «آسیب‌شناسی مواضع نظام گمرکی و برنامه‌ریزی جهت رفع آنها»، «نظارت بر صحت انجام تشریفات گمرکی در کلیه رویه‌ها» و «بهره‌گیری بهینه و مؤثر از فناوری‌های نوین مدیریت اطلاعات و مدیریت ریسک در جهت افزایش سرعت و دقت در تشریفات گمرکی» در اولویت برنامه‌های شما قرار گیرد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در این حکم افزود: امید است با اتکا به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، پاک دستی و فساد ستیزی» و «قانون مداری» در تحقق اهداف سازمان مجدانه بکوشید. توفیق و سربلندی جنابعالی در انجام وظایف محوله، خدمات‌رسانی به مردم و تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت می‌کنیم.

کد خبر 6085864 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تعمیرات اساسی یدک کش فتح ۱ کوت امیر
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی