Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@07:36:07 GMT

چرا قرآن، حضرت عیسی مسیح (ع) را کلمه الله نامید

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۱۸۵۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: "حضرت عیسی ابن مریم تنها پیامبری است که بدون پدر به دنیا آمد و این امر دلالت می کند که حضرت اعجازی همیشگی را نزد خود داشتند. قرآن از حضرت به عنوان "کلمه الله" یاد می کند یعنی آن پیامبری که وقتی ایشان را می دیدید اعجاز خداوند همواره کنارشان بود. ایشان بدون پدر از دامان پاک ترین مادر هستی به دنیا می آید و در سه روزگی وقتی مادرشان مورد توهین بزرگان یهود قرار می گیرد به اذن خدا به سخن می آیند و علاوه بر سخن،‌ پیشگویی می کنند و با رد ادعای تهمت زنندگان به دامان مادر گرامی شان خود را به عنوان یکی از پیامبران الهی معرفی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حال شخصیت حضرت عیسی ابن مریم سلام الله علیه بسیار یگانه و ممتاز و باعظمت است لذا قرآن عزیز که مبین حقایق عالم وجود است جایگاه حضرت را بسیار متعالی معرفی می کنند و به تبع ایشان جایگاه مادر بزرگوارشان بسیار رفیع است و مورد تکریم پیامبر عظیم الشان و حضرت معصومین قرار دارد لذا مسلمانان همان قدر که به نبوت حضرت رسول (ص) اعتقاد دارند به نبوت حضرت عیسی ابن مریم هم اعتقاد دارند و اعتقاد به ایشان جزو لوازم دین اسلام است و تمکین در برابر حضرت مقدمه تمکین در برابر آقا رسول الله است ولی بدیهی است که وقتی حضرت رسول (ص) تشریف فرما می شوند در حالی که دینی بالاتر و جایگاهی رفیع تر دارند خود به خود مسلمانان متدین که به فرمان حضرت عیسی ابن مریم منتظر ظهور حضرت احمد هستند به پیامبر عظیم الشان ما ایمان می آورند. البته همچنان که اشاره شد تا پیش از تشریف فرمایی پیامبر دین و پیامبر مطرح وجود مبارک عیسی ابن مریم است."

آنچه در ادامه می آید به مناسبت تولد حضرت عیسی مسیح علیه السلام و به منظور بررسی جایگاه حضرت در معارف اسلامی در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی، مبلغ شهیر مطرح شده است.

در آستانه ولادت حضرت عیسی مسیح علیه السلام قرار داریم. ضمن تبریک این عید به شما می خواستم از جنابعالی بپرسم که به عنوان یک مسلمان نسبت ما و عیسی مسیح (ع) چگونه است؟ برخی شاید بر این باور باشند که حضرت عیسی مسیح (ع) متعلق به مسیحیان است اما در حقیقت این گونه نیست. از این نسبت برای ما بفرمایید.

چنانچه استحضار دارید خیل عظیم انبیای الهی دارای مراتب مختلف هستند که از اولوالعزم شروع می شود و به مرسلین می رسد و می دانید که برجسته ترین انبیای الهی در دایره اولوالعزم قرار می گیرند که یکی از این انبیای پنج گانه حضرت عیسی ابن مریم سلام الله علیه هستند، یعنی صاحبان اراده و ادیان جدید و معتبر و الهی و آسمانی و یکی از این صاحبان ادیان جدید، وجود مبارک و ارجمند حضرت عیسی ابن مریم ملقب به مسیح هستند.

درباره جایگاه حضرت عیسی مسیح (ع) مطابق با معارف اسلامی توضیح بیشتری می فرمایید؟

حضرت عیسی ابن مریم یک جایگاه عمومی دارند که در شاکله معارف اسلامی می گنجد و یک جایگاه خصوصی. جایگاه عمومی ایشان عبارت از این است که حضرت در شمار پیامبران بسیار بزرگ قرار دارند و دینی که آورده اند برای عموم بشریت ارائه کرده اند و اگر قرار بود پیامبری بین ایشان و رسول الله (ص) بیاید در حقیقت آن پیامبر مروج دین عیسی مسیح (ع) می شدند.

بین حضرت عیسی ابن مریم و پیامبر چقدر فاصله زمانی بود؟

میان حضرت عیسی مسیح و آقا رسول الله (ص) حدود 570 سال فاصل وجود دارد و در این فاصله پیامبری میان حضرت عیسی ابن مریم و رسول الله از ناحیه پرودگار عالمیان مبعوث نشد و پیامبر ما قبل آخر خود به خود وجود مبارک عیسی ابن مریم سلام الله علیه بودند.

نکته این جاست با این که عیسی ابن مریم 33 سال بیشتر نداشتند و عمر حضرت کوتاه بود اما افراد بسیار گران سنگی ملقب به حواریون را تربیت کردند که هر کدام چونان مرسلین بودند و در آن مدت توانستند که به اشاعه دین و آیین حضرت بپردازند و فداکاری های عظیمی در این مدت از‌ آن ها سر زد. این جایگاه عمومی عیسی ابن مریم به عنوان پیامبر بزرگ الهی است که مورد عنایت ویژه خداوند است و جایگاه حضرت در نزد آقا رسول الله و قرآن بسیار عزیز و مورد عنایت حضرت معصومین (ع) است.

اما درباره جایگاه خصوصی حضرت هم این را عرض کنم که حضرت عیسی ابن مریم تنها پیامبری است که بدون پدر به دنیا آمد و این امر دلالت می کند که حضرت اعجازی همیشگی را نزد خود داشتند. قرآن از حضرت به عنوان "کلمه الله" یاد می کند یعنی آن پیامبری که وقتی ایشان را می دیدید اعجاز خداوند همواره کنارشان بود. ایشان بدون پدر از دامان پاک ترین مادر هستی به دنیا می آید و در سه روزگی وقتی مادرشان مورد توهین بزرگان یهود قرار می گیرد به اذن خدا به سخن می آیند و علاوه بر سخن،‌ پیشگویی می کنند و با رد ادعای تهمت زنندگان به دامان مادر گرامی شان خود را به عنوان یکی از پیامبران الهی معرفی می کنند.

در هر حال شخصیت حضرت عیسی ابن مریم سلام الله علیه بسیار یگانه و ممتاز و باعظمت است لذا قرآن عزیز که مبین حقایق عالم وجود است جایگاه حضرت را بسیار متعالی معرفی می کنند و به تبع ایشان جایگاه مادر بزرگوارشان بسیار رفیع است و مورد تکریم پیامبر عظیم الشان و حضرت معصومین قرار دارد لذا مسلمانان همان قدر که به نبوت حضرت رسول (ص) اعتقاد دارند به نبوت حضرت عیسی ابن مریم هم اعتقاد دارند و اعتقاد به ایشان جزو لوازم دین اسلام است و تمکین در برابر حضرت مقدمه تمکین در برابر آقا رسول الله است ولی بدیهی است که وقتی حضرت رسول (ص) تشریف فرما می شوند در حالی که دینی بالاتر و جایگاهی رفیع تر دارند خود به خود مسلمانان متدین که به فرمان حضرت عیسی ابن مریم منتظر ظهور حضرت احمد هستند به پیامبر عظیم الشان ما ایمان می آورند. البته همچنان که اشاره شد تا پیش از تشریف فرمایی پیامبر دین و پیامبر مطرح وجود مبارک عیسی ابن مریم است.

حضرت ایشان در 33 سالگی عروج فرمودند و در آسمان چهارم خداوند به ایشان مأوا دادند و هم اکنون ایشان زنده هستند و در آسمان ها به سر می برند و یکی از معجزات ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)، هبوط عیسی ابن مریم (ع) و قرار گرفتن ایشان به عنوان یکی از دستیاران مهم حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف ظهر یکشنبه در نشست خبری برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شعاری که برای دهه کرامت امسال انتخاب شده «با شما سربلندیم» است.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها که به نام روز دختر نامگذاری شده است، ستاد ملی تکریم دختران در این آستان مقدس تشکیل شد که پایگاهی برای فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه دختران و خواهران باشد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دهه کرامت با خطبه خوانی خادمان در روز ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد گفت: آیت الله محمدی گلپایگانی در دین مراسم سخنرانی خواهد کرد و مجید تال از شاعران آیینی استان قم شعرخوانی و حاج عباس حیدرزاده نیز به مولودی خوانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام مشرف ادامه داد: مراسم جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی سید مجید بنی فاطمه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم دعای ندبه این هفته نیز با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و با نوای حاج محمد رضا طاهری و حسین طاهری در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت عنوان کرد: اجتماع ۵ هزار نفری دختران دختر عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی برگزار می شود.

وی گفت: خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب کاروان سفیران کریمه در ۲۵ شهر کشور و ۲۹ کشور حضور خواهند یافت تا ابعاد شخصیتی بانوی کرامت را به دیگران بشناسانند.

حجت الاسلام مشرف همچنین بیان کرد: جشن های دهه کرامت در بیش از ۲۰۰ نقطه سراسر دنیا برپا خواهد شد.

وی در ادامه اجتماع خواهران طلبه، برگزاری جشن تکلیف دختران، نشست های علمی با موضوع شناخت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزاری محافل قرآنی و برگزاری جشن هایی با حضور اقشار و اصناف مختلف کشور از جمله برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است.

کد خبر 6097568

دیگر خبرها

  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • اوزونیدیس: شاید فرودگاه سیرجان برای تیم رقیب باز می‌شود نه ما!
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری