Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بوانات و با حضور جمعی از مردم محیط پیرامون سایت دفع زباله شهرداری بوانات پاکسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش حرف رسا، به منظور ارتقاء سطح مشارکت عمومی و فرهنگ سازی مردمی جهت حفظ محیط زیست و مشارکت در زندگی شهری، برنامه عمومی پاکسازی محیط پیرامون سایت دفع زباله شهرداری بوانات به همت شهرداری در صبح روز جمعه 1 دیماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوانات و جمعی از شهروندان دوستدار محیط زیست و طبیعت حضور داشتند که زباله هایی که بر اثر باد و بی توجهی برخی از شهروندان در اطراف سایت دفع زباله پراکنده شده بود جمع آوری و به داخل سایت انتقال داده شد.

با توجه به اعلام عمومی و نصب بنر توسط شهرداری و ارسال نامه توسط فرمانداری شهرستان به ادارات شهرستان اما استقبال خوبی از این برنامه عمومی نشد که باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا زمان اجرای این برنامه بد انتخاب شده و یا اینکه مسولان و درات و مردم نسبت به موضوع محیط زیست حساس نبوده و احساس مسولیت نمی کنند.؟

آنچه در این میان بیشتر به نظر می رسد این است که شاید ما هنوز به زندگی شهری و اینکه در قبال محیط زیست و اطراف خود مسول هستیم یا واقف نیستیم و یا اینکه بی تفاوت هستیم که چرا ما.؟ خوب خود شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست برای چه هستند.؟

اگر چنین افکاری به خود راه دهیم متاسفانه باید در آینده یا نزدیک یک بحران اجتماعی و محیط زیستی را تجربه کنیم که عواقب آن شاید چند دهه و شاید قرن ها نیز گریبان نسل های اینده را خواهد گرفت.

... یادمان باشد که شهر خوب و محیط زندگی خوب ساختنی است و با مشارکت عمومی و همگانی به این مهم خواهیم رسید و اگر این خبر را بشنویم باید هم خود شرکت کنیم و هم دیگران را بر این کارهای فرهنگی ترغیب کنیم تا نسل های آینده نیز بر این امور اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها