Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:43:06 GMT

دغدغه حضرت حجت(عج) درباره سادات

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۲۷۸۳

دغدغه حضرت حجت(عج) درباره سادات

خبرگزاری شبستان: امام زمان (عج) به این عارف فرمودند: «تو فکر می کنی، ما بچه های مادرمان زهرا(س) را نمی توانیم غذا دهیم؟» و رفتند. این عارف پیش خود گفت: بعد از ۴۰ روز در به دری و ذکر و یک عمر دنبال ایشان رفتن، چرا امام(عج) با من اینگونه سخن گفت!

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کانال تلگرامی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام سید احمد دارستانی، کارشناس مذهبی اظهار کرد: عارفی نزد رجبعلی خیاط رفت و گفت: می خواهم امام(عج) را ببینم، نفسم بند آمده است و طاقت دوری ایشان را ندارم، رجبعلی نگاهی به وی کرد و دید اهل دل است و فرمود: به مدت 40 شب ، هر شب این آیه را «رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا ؛ پروردگارا مرا [در هر كارى] به طرز درست داخل كن و به طرز درست خارج ساز و از جانب خود براى من تسلطى يارى بخش قرار ده»  بخوان و در شب چهلم امام را می بینی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: عارف می گوید: 40 شب ، شبی صد بار این آیه را خواندم اما شب چهلم خبری نشد، همه خوابیدیم، نیمه های شب دیدم صدایم می کنند، دیدم این صدایی که مرا می خواند، زن و بچه ام نمی شنود، به حیاط آمدم، دیدم صدا از داخل کوچه است ، وقتی وارد کوچه شدم، دیدم امام زمان (عج) داخل کوچه ایستاده است و به صورت خود پوشیه زده است اما به نور صورتش، تمام کوچه روشن است.

 

دارستانی ادامه داد: امام زمان (عج) به این عارف فرمودند: «تو فکر می کنی، ما بچه های مادرمان زهرا(س) را نمی توانیم غذا دهیم؟» و رفتند. این عارف پیش خود گفت: بعد از 40 روز در به دری و ذکر و یک عمر دنبال ایشان رفتن، چرا امام(عج) با من اینگونه سخن گفت!

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه این عارف صبح نزد رجبعلی خیاط رفت، افزود: ماوقع را شرح داد و رجبعلی فرمود: عارفی که مغازه عطاری داری! یادت است که دیروز صبح، آن بچه یتیم علوی و سید به مغازه تو آمد و گفت: مادرم خواست یک صابون به ما بدهی تا بچه هایش را بشوید و گفت بعدا پولش را پرداخت خواهم کرد و تو از جای دیگری ناراحت بودی و فریادی بر سر این بچه زدی که برو، مادر تو هم فقط مغازه من را بلد است؟ و دل بچه سید را شکستی!

 

وی اضافه کرد: رجبعلی گفت: فرموده امام زمان (عج) که تو فکر کردی ما نمی توانیم بچه های مادرمان حضرت زهرا(س) را غذا بدهیم، برای این بود.

 

دارستانی با اشاره به اینکه فردی نزد امام جواد (ع) آمد که گرفتار هستم، گفت: امام(ع) چند برگ زیتون کند و به آن فرد داد و فرمود: «برو بفروش» و بعد آن فرد دستش را نگاه کرد و دید همه نقره است و یا در روایتی دیگر داریم که امام صادق(ع) خاک را برداشت و در کف دست فقیری ریخت و فرمود: «برو به بازار طلافروشان بفروش» و آن فرد پرسید خاک را؟ سپس به دستش نگاه کرد دید، پر از طلاست.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: آیا امام زمان (عج) نمی توانند تمام سادات و فرزندان حضرت زهرا(س) را روی زمین روزی دهند، آن زمان ما را در این دوران، به چه چیزی امتحان کنند!

پایان پیام/376

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اسحاق معبود مژدهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می‌شوند و تا یکم خرداد در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و سخت‌گذر استان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان بیان کرد: همچنین آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی در خاتمه گفت: جشن زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, مردمی است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)